.

.

بسته حمایتی شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریم /تلاش برای رفع مشکل نقل و انتقالات مالی
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با بیان اینکه این روزها کشور مشکلات زیادی را تجربه می‌کند، گفت: ما برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در شرایط تحریمی برنامه‌های مفصلی را تدارک دیدیم و درصدد هستم تا در عمر باقی مانده دولت از پتانسیل‌های نیروی انسانی جوان استفاده کنیم.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه در جشنواره ملی گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و طب ایرانی با اشاره به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور خاطر نشان کرد: ما در این زمینه برنامه‌های مفصلی برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان داریم.
وی با بیان اینکه در این حوزه مشکلات نقل و انتقالات مالی برای این شرکت‌ها وجود دارد، اظهار کرد: ما با بسترهایی که ایجاد کردیم در صدد رفع چالش نقل و انقالات مالی هستیم ولی در این راستا آنچه که بستر اقتصاد مقاومتی را می‌سازد نوآوری جوانان مستعد کشور است.
ستاری با اشاره به حوزه تولید نرم‌افزارها افزود: محققان جوان کشور تولیدات خوبی در حوزه‌های نرم افزار داشتند و در هر جا که کشور نیازی داشت این جوانان با تولیدات خود موانع را از سر راه کشور برداشتند.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه برنده این رقابت‌ها جوانان مستعد کشور هستند ابراز امیدواری کرد : شرکت‌های دانش بنیان بتوانند در شرایط فعلی فعالیت خود را ادامه دهند.
اهمیت صنعت گیاهان دارویی همانند صنعت نفت است
وی با اشاره به صنعت گیاهان دارویی در کشور گفت: اهمیت صنعت گیاهان دارویی همانند صنعت نفت است. در صنعت نفت اقدام به خام فروشی کردیم که دلیل آن نبود فناوری در این صنعت است.
وی با تاکید بر اینکه حوزه گیاهان دارویی نیز وارد عرصه خام فروشی شده است، افزود: در هر بخشی که دانش استفاده نشود متضرر شده‌ایم و این در حالی است که پایه اقتصاد دانش بنیان، تزریق دانش و مشارکت نیروهای انسانی است.
ستاری به وضعیت نیروی انسانی موجود در کشور اشاره کرد و گفت: براساس آمارهای جهانی ایران رتبه‌های دو تا سه از نظر تعداد نیروهای انسانی جوان را دارد. از این رو در کمتر کشوری می‌توانیم ۳۳ میلیون جوان ببینیم که بخش قابل توجهی از آنها تحصیلات دانشگاهی دارند.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر لزوم تزریق نیروهای مستعد جوان در بخش‌های صنعتی کشور، گفت: ما در این راستا به مدل‌های موفقی دست یافتیم که قابل توسعه است و تلاش داریم تا در عمر باقی مانده این دولت در این راستا اقدام کنیم.
پول دولتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان سم است
ستاری با تاکید بر اینکه در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های دانش بنیان زیادی متولد شده اند، افزود: برگزاری جشنواره گیاهان دارویی با حضور شرکت‌های بخش خصوصی صورت گرفته و بسیار خوشحالم که در آن بخش‌های دولتی حضور ندارند چراکه هر جا که پول دولتی وارد شد موفقیت زیادی حاصل نشد.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با تاکید بر اینکه پول دولتی برای شرکت‌های دانش بنیان سم است، اظهار کرد: ماهیت پول دولتی حذف نوآوری است که باید زمینه برای حضور بخش خصوصی فراهم شود.
وی در عین حال با بیان اینکه این روزها مشکلات زیادی را تجربه خواهیم کرد، افزود: ما باید با همدلی این روزها را پشت سر بگذاریم و تصور من نیز بر آن است که هیچ سدی مانع جوانان با اراده و با انگیزه نخواهد بود.
وی با بیان اینکه با ایجاد شرکت‌های دانش بنیان فرهنگ جدیدی در حوزه کسب و کارهای نوین ایجاد شده است، برگزاری نمایشگاه گیاهان دارویی را نمادی از این فرهنگ دانست.
ستاری با اشاره به ظرفیت‌های گونه‌های گیاهان دارویی در کشور، اظهار کرد: به عنوان مثال در استان کهکیلویه و بویراحمد بیش از ۲۰۰۰ گونه گیاه دارویی رویش دارد که ما باید از این پتانسیل بالا استفاده کنیم.
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به ایجاد ۱۷۰ شرکت دانش بنیان در حوزه گیاهان دارویی اضافه کرد: ایران جز کشورهایی با تنوع بالای گیاهان دارویی است و می‌طلبد که مسئولان به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند چراکه شاهد هستیم در دنیا سطح زیرکشت گیاهان دارویی رو به افزایش است.

خوانده شده 1375 آخرین ویرایش در دوشنبه, 21 آبان 1397 ساعت 12:20

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک