.

.

نشست استفاده از پتانسیل و توان واحدهای فناور و استارت آپ ها در فرایند تحقیق و توسعه صنایع استان و تشریح حمایت های پارک علم و فناوری با حضور رئیس و مدیران انجمن های خانه صنعت معدن کرمانشاه و مسئولین پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه در این نشست که امروز (14 آذر) در محل پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به گذشت بیش از یک قرن از فعالیت پارک های علم و فناوری در دنیا گفت: این ساختارهای حمایتی 25 سال است که در ایران نیز فعالیت دارند و اولین پارک علم و فناوری کشور در استان اصفهان راه اندازی شد.
وی از فعالیت 10 ساله پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و افزود: پارک کرمانشاه به عنوان اولین پارک در غرب کشور راه اندازی شد و تاکنون در بیش از 10 سال فعالیت خود 540 شرکت دانش بنیان و فناور را تحت حمایت خود گرفته است.
وی افزود: هدف از ایجاد این ساختارها تسهیل در فرآیند کسب و کار افراد صاحب ایده است که با خدماتی که ارائه می دهند در جهت تحقق این هدف گام برمی دارند.
خان احمدی به وضعیت نامطلوب فضای کسب و کار در کشور هم اشاره کرد و افزود: در همین راستا پارک های علم و فناوری با ساختاری متفاوت و منعطف بوجود آمدند تا این فضا را برای افراد صاحب ایده تسهیل کنند.
وی از اعطای امتیازهایی مانند معافیت مالیاتی یا تسهیلات کم بهره و بعضا بلاعوض به شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک خبر داد و افزود: علاوه بر اینها با توجه به اینکه عمده افراد صاحب ایده شناخت چندانی در حوزه مدیریت کسب و کار ندارند، به این افراد مشاوره های رایگان توسعه کسب و کار نیز داده می شود.
خان احمدی با بیان اینکه سالهای ابتدایی فعالیت پارک علم و فناوری صرف فرهنگ سازی در زمینه حمایت از صاحبان ایده شد، گفت: سالها طول کشید که پارک و فعالیت های آن برای همه افراد و بویژه صاحبان ایده جا بیفتد و در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته سالانه 600 ایده به مجموعه پارک علم و فناوری استان معرفی می‌شود که از این تعداد بعد از غربالگری های صورت گرفته تعدادی پذیرش می شوند.
وی با اشاره به حمایت از 540 شرکت دانش بنیان در طول 10 سال فعالیت پارک علم و فناوری استان گفت: هم اکنون از این تعداد 300 شرکت فعال است که بطور مستقیم 1600 نفر اشتغالزایی داشته اند.
وی افزود: برخی از این شرکت ها که از یک ایده ساده کار خود را شروع کردند، هم اکنون صاحب بازارهای کشوری و منطقه ای هستند.
خان احمدی در ادامه با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان گفت: نیاز صنایع و صاحبان ایده یک نیاز دو سویه است و امیدواریم در این جلسات که هم صاحبان شرکت های دانش بنیان و هم صاحبان صنایع حضور دارند بتوانیم ارتباطی موثر بین صنعت و صاحبان ایده برقرار کنیم.
وی افزود: برخی از این شرکت های دانش بنیان هم اکنون در قالب شرکت های R&D به شرکت های بزرگ کمک می کنند و این توانایی در بسیاری شرکت های دیگر ما وجود دارند که بتوانند در این قالب به رفع مشکلات صنایع بزرگ استان کمک کنند.
وی در ادامه به توانایی های پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در میان 43 پارکی که در سطح کشور فعال است، پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در میان پنج پارک برتر کشور قرار دارد.
وی به واگذاری ماموریت های کشوری به پارک علم و فناوری کرمانشاه اشاره کرد و افزود: هم اکنون ارزیابی و تایید صلاحیت شرکت های دانش بنیان منطقه غرب کشور به پارک کرمانشاه سپرده شده است
وی از انجام پنج پروژه بین المللی شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با مشارکت شرکت های کشورهای کانادا و کره جنوبی خبر داد و افزود: امیدواریم با حمایت صنایع استان بتوانیم شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش شرکت های دانش بنیان استان و نیز از ارتقا صنعت استان باشیم.
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به لزوم همکاری صنعت و مراکز علمی، گفت: برای هرگونه همکاری با پارک علم وفناوری کرمانشاه آماده ایم.
جهانبخش شکری با اشاره به تغییر نگاه صنعتگران به حوزه علم و دانش گفت: صنعت امروز با صنعت 50 سال قبل بسیار متفاوت است و صنعتگران امروز اعتقاد راسخ به همکاری با دانشگاه و مراکز علمی جهت پیشبرد امور خود دارند.
وی افزود: ما صنعتگران استان معتقدیم اگر بخواهیم به توسعه برسیم و موانع موجود را از سرراه برداریم، جز با همکاری دانشگاه و مراکز علمی میسر نخواهد شد.
شکری با اشاره به فعالیت صنایع مختلف در استان گفت: در حال حاضر صنایع گوناگون در حوزه های فلزی، غیرفلزی، شیمیایی، پزشکی و... در استان فعال است که هرکدام ظرفیت های بسیاری برای توسعه و ایجاد اشتغال دارند.
وی افزود: معتقدیم این توسعه جز با همکاری شرکت های دانش بنیان میسر نخواهد شد، بنابراین با تمام وجود برای همکاری با مراکز علمی و شرکت های دانش بنیان آمادگی خود را اعلام می کنیم.
رییس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین معتقدیم مزایا و فواید این همکاری دو سویه است و هم صنایع و هم شرکت های دانش بنیان از آن بهره خواهند برد.
وی با اعلام آمادگی در خصوص همکاری با پارک علم وفناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه گفت: تنها انتظار ما این است که ایده ها کارشناسانه مورد بررسی قرار گیرند تا هزینه ها صرف ایده های غیرکاربردی نشود.
شکری تصریح کرد: از طرفی ایده های کاربردی باید به شیوه مناسب به بخش صنعت معرفی شوند و صنعتگران ما نیاز دارند که از نزدیک با ایده های کاربردی آشنا شوند.

خوانده شده 983 آخرین ویرایش در شنبه, 17 آذر 1397 ساعت 08:47

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک