.

.

نشست صمیمی بررسی و چالش های شرکت های دانش بنیان استان با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه و جمعی از مدیران امروز (سوم بهمن) در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر هدایت حاتمی از حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فراهم کردن شرایط کسب و کار برای آنها خبر داد.
وی  با بیان اینکه امروز عصر صنعت و منابع مالی به سرآمده است، افزود: امروز عصر دانش‌بنیان است و اگر قرار باشد در کشورهای دنیا سرآمد باشیم باید حتما از تونل دانش‌بنیان عبور کنیم.
حاتمی  اضافه کرد: حتی دانشگاه‌های بزرگ دنیا هم به سمت کارآفرینی و دانش‌بنیان بودن حرکت کرده اند و ما هم باید به سمتی برویم که از دل دانشگاه‌ها کار، تلاش، گردش مالی، فناوری و در نهایت ورود به بازار و ثروت آفرینی ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه دانش‌بنیان را راه نجات اقتصاد کشور اعلام کرد و ادامه داد: میدان رقابت عصر کنونی و آینده در زمینه دانش‌بنیان است.
حاتمی حوزه دانش‌بنیان را یکی از حوزه‌های مورد علاقه و توجه مدیریت ارشد استان دانست و تاکید کرد: مسائل مربوط به دانش‌بنیان را به طور ویژه رصد می‌کنیم و در تلاشیم سمت و سوی فضای کسب و کار و رفتارهای خود را نیز به سمت اقتصاد دانش‌بنیان سوق دهیم.
وی بر لزوم اشتغالزایی هرچه بیشتر درحوزه اقتصاد دانش‌بنیان هم تاکید کرد و ادامه داد: اشتغال حوزه دانش‌بنیان اشتغالی ماندگار و پایدار است.
وی با اشاره به هدفگذاری که برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان صورت گرفته، خاطرنشان کرد: برای هفته پژوهش سال آینده باید 100 شرکت دانش‌بنیان و سه شتاب‌دهنده در استان داشته باشیم و گردش مالی شرکت‌های دانش‌بنیان موجود استان نیز دو برابر شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه رسیدن به این هدف را دور از دسترس ندانست و عنوان کرد: برای این منظور باید اکوسیستم و فضای کسب و کار استان را نیز مناسب کنیم.
حاتمی گفت: فراهم شدن شرایط برای شرکت‌های دانش بنیان با دعوا  و گلایه درست نمی‌شود و فقط باید از طریق تلاش و جلسات هم‌اندیشی باشد.
وی از اینکه ممکن است برخی افراد در دستگاه‌ها کار مراجعین شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی انجام ندهند هم یاد کرد و ادامه داد: به دنبال شناسایی افراد متخلف هستیم و حتما کسانی که کار مردم را راه نمی‌اندازند به افکار عمومی معرفی خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه در کنار سایر مسائل اقتصادی از جمله کنترل تورم و ایجاد شغل، به بهبود فضای کار برای شرکت‌های دانش بنیان نیز رسیدگی خواهیم کرد، یادآور شد: هم اکنون در هفته جلسات متعددی برای رفع مشکلات مورد به مورد واحدهای صنعتی داریم و از این پس مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان را نیز به همین شیوه و با جدیت دنبال خواهیم کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه از وضعیت کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان انتقاد کرد و افزود: کاهش تعداد شرکت‌های دانش بنیان از 60 شرکت به 40 شرکت اصلا پذیرفتنی نیست.
حاتمی از شرکت ارزیاب شرکت‌های دانش بنیان استان هم خواست سخت‌گیری‌های بی‌مورد را کنار بگذارد.
محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان نداریم
وی در ادامه از تامین تسهیلات مورد نیاز برای شرکت‌های دانش‌بنیان هم خبر داد و اضافه کرد: هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به این شرکت‌ها نداریم و تسهیلات ارزان قیمت با سود 9 درصد و در مناطق زلزله زده با سود چهار درصد در اختیار این شرکت‌ها قرار خواهیم داد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اضافه کرد: اگرچه طرح‌های زیادی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی داریم، اما تلاش می‌کنیم هیچکدام از ایده‌های شرکت‌های دانش‌بنیان رد نشود.
آموزش 1000 بازاریاب و مدیر مالی در کرمانشاه
حاتمی از لزوم تقویت شرکت‌های دانش بنیان در زمینه بازاریابی و مارکتینگ هم یاد کرد و ادامه داد: امسال یک میلیارد تومان برای آموزش بیش از 500 بازاریاب و بیش از 500 مدیر مالی در نظر گرفته ایم که آموزش این افراد و ورود آنها به عرصه صنایع و شرکت‌های دانش بنیان وضعیت را متحول خواهد کرد.
وی تاکید کرد: یک صاحب ایده حتما یک فروشنده خوب هم نیست و شرکت‌های دانش بنیان نیاز دارند در این عرصه حمایت شوند.
به گفته معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه، در شرایطی که کیفیت و قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان نیز مناسب باشد، هیچ دستگاه دولتی حق ندارد در جایی که نیاز نیست مناقصه برگزار کند و محصول شرکت دیگری را خریداری کند.
حاتمی با بیان اینکه لیست محصولات شرکت‌های دانش بنیان باید در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد، اضافه کرد: البته خیلی موافق ایزوله کردن خرید در استان نیستیم، زیرا این کار کمکی به بهبود کیفیت تولیدات استان نمی‌کند، اما اولویت خرید کالا را با تولیدات استان قرار می‌دهیم.
شهرک فناوری کرمانشاه باید زودتر راه‌اندازی شود
وی اشاره‌ای هم به محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان داشت و اضافه کرد: شرکت‌هایی که بزرگ و گسترده شده اند باید از پارک علم و فناوری خارج شوند و جای خود را به واحدهای کوچکتر بدهند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه شرایط ویژه و زمین با قیمت مناسب در اختیار این شرکت‌های بزرگ قرار خواهد گرفت، عنوان کرد: ظرفیت خوبی برای استقرار این واحدها در شهرک‌های صنعتی وجود دارد.
وی بر لزوم راه‌اندازی شهرک فناوری و نوآوری استان هم تاکید کرد.
حاتمی بر لزوم معرفی شرکت‌های دانش‌ینیان از طریق صدا و سیما هم تاکید کرد و افزود: این کار فرهنگ توسعه را در کرمانشاه گسترش می‌دهد و هر هزینه‌ای در این بخش نیاز باشد تقبل می‌کنیم.
درادامه این جلسه  سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه فروش محصولات و عدم حمایت دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی در این زمینه را یکی از مهمترین مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان استان دانست و گفت: اکنون 70 درصد فروش محصولات شرکت‌های دانش بنیان استان در خارج استان صورت می‌گیرد.
معصومه خان‌احمدی با اشاره به فعالیت 41 شرکت دانش‌بنیان در استان کرمانشاه، گفت: از این تعداد 25 شرکت در پارک علم و فناوری و مابقی در مراکز رشد دانشگاهی، صنعتی و ... مستقرند.
وی ادامه داد: این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف فناوری زیستی، برق و الکترونیک، فناوری اطلاعات، ماشین آلات پیشرفته، خدمات تجاری سازی، تجهیزات پزشکی و ... فعالیت دارند.
سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به حمایت‌های مختلف پارک علم و فناوری از این شرکت‌ها، یادآور شد: این حمایت‌ها شامل فراهم کردن محل استقرار، ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف، پرداخت تسهیلات و ... است.
وی اضافه کرد: به علاوه برای بهبود فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایتی که از آنها صورت می‌گیرد تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دستگاه‌ها، سازمان‌ها، دانشگاه‌ها و ... منعقد کرده ایم.
خان‌احمدی از پرداخت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق صندوف شکوفایی و نوآوری هم یاد کرد و با بیان اینکه کرمانشاه از نظر جذب تسهیلات توسط شرکت‌های دانش بنیان جزو استان‌های "کم‌فعال" است، افزود: از سال 93 تاکنون سه میلیارد تومان تسهیلات توسط 27 شرکت استان جذب شده که معادل 2.5 درصد تسهیلات جذب شده در کشور است.
وی از مشکلات شرکت‌های دانش بنیان در زمینه فروش محصولات هم خبر داد و عنوان کرد: 70 درصد محصولات این شرکت‌ها در خارج استان به فروش می‌رسد.
به گفته سرپرست پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، عدم تامین سرمایه در گردش، مشکل در زمینه تامین مواد اولیه وارداتی، فراهم نبودن زیرساخت‌های فیزیکی و تجهیزات و ... از دیگر مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان است.
در ادامه شرکت‌های دانش‌بنیان نیز به بیان مشکلات خود در زمینه فروش محصولات، عدم حمایت دستگاه‌های دولتی، سخت‌گیری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، مشکلات مالیاتی، نبود امکانات و زیرساخت‌های فیزیکی و ... پرداختند.

خوانده شده 1465 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 03 بهمن 1397 ساعت 18:33

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک