.

.

سرپرست پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: واحدهای فناور زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان را به سمت تخصصی شدن مبتنی بر پتانسیل های استان پیش خواهیم برد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه به نقل از ایسنا منطقه کرمانشاه، معصومه خان احمدی در رویداد یک روزه کسب و کارهای مبتنی بر IoF که توسط شتابدهنده کارآفرینی تیک در جهاددانشگاهی کرمانشاه برگزار شد، بابیان اینکه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در راستای تکمیل زیست بوم فناوری استان نهادها و زیرساخت های متنوعی را راه اندازی کرده، اظهارکرد: برای راه اندازی این زیرساخت ها عمدتا از توان بخش خصوصی استفاده کرده ایم که شتابدهنده ا"تیک" یکی از این نهادهاست که توسط بخش خصوصی راه اندازی شده است.
وی افزود: در راستای تکمیل خدمات این زیست بوم در استان، نگاه به تخصصی سازی فعالیت های فناور و نهادهای زیرمجموعه خود را در پیش گرفته ایم که البته این تخصصی سازی براساس پتانسیل هایی خواهد بود که در سطح استان داریم.
سرپرست پارک علم و فناوری استان اضافه کرد: از آنجایی که کشاورزی یکی از پتانسیل های اصلی استان است و از سوی دیگر در حوزه فناوری اطلاعات فارغ التحصیلان و دانشجویان زیادی داریم، لذا  در شتابدهنده تیک راه اندازی استارتاپ های جدید در حوزه کشاورزی و  توانمندسازی و تولید فناوری از طریق این نیروهای متخصص را مورد توجه جدی قرار داده ایم.
وی تاکید کرد: امیدواریم با اجرای این اقدامات در مجموعه پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی بتوانیم دستاوردهای فناورانه خود در بخش کشاورزی را از طریق نسل جدید به نسل قدیم کشاورزان استان منتقل و اجرایی کنیم.
خان احمدی همچنین بابیان اینکه متاسفانه در توسعه صنعت استان توالی توسعه را حفظ نکرده ایم، گفت: اگر چه در دنیا نسل یک تا چهار صنعت را داریم، اما در ایران هنوز در نسل یک و دو مانده ایم، بگونه ای که صنعت را که با سیمان و ذوب آهن شروع کردیم، هنوز در این حوزه هستیم، در حالیکه در اروپا در نسل سه به سمت رباتیک و در نسل چهار به سمت دیجیتالی شدن پیش رفته اند.
وی گفت: از این نظر ما در شتابدهنده تیک در نظر داریم تا با ارتباطی که با فناوران متخصص در حوزه های دیجیتال، IOF و  ICT  داریم بتوانیم دستاوردهای این متخصصین را به حوزه صنعت منتقل کنیم و از نسل اول و دوم عبور کنیم.
سرپرست پارک علم و فناوری استان با بیان اینکه ناچاریم در حوزه نوآوری حرکت کنیم، تصریح کرد: دولت و پارک ها باید حمایت کنند تا بتوانیم چالش های حوزه صنعت و کشاورزی را با متصل کردن دستاوردهای فناورانه جدید به نسل های دوم و سوم حل کنیم و این نیازمند برنامه ریزی  لازم است.
سیف احمدیان مدیرعامل شتابدهنده کارآفرینی تیک نیز در این نشست از تخصصی شدن این شتابدهنده خبرداد و گفت: شتابدهنده تیک مستقر در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه تاکنون رویدادهای استارتاپی متنوعی را اجرا کرده و ایده های مختلفی نیز پذیرفته که گاها ایده های خوب و قابل اجرایی بوده و گاها هم قابل اجرا نبوده اند، اما از مدتی پیش تصمیم گرفتیم تا شتابدهی خود را روی یک محور متمرکز کنیم.
وی افزود: دراین راستا باتوجه به پتانسیل کشاورزی استان، این بخش را انتخاب کردیم تا کشاورزی هوشمند محور شتابدهی و استارتاپ های ما باشد.
مدیرعامل شتابدهنده کارآفرینی تیک اضافه کرد: از این پس شتابندهنده تیک پذیرای استارتاپ های کشاورزی و ایده هایی مربوط به این بخش از سراسر ایران است.

خوانده شده 1174 آخرین ویرایش در دوشنبه, 29 بهمن 1397 ساعت 11:04

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک