.

.

در مراسمی از مدیران چهار شرکت فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه بعنوان برگزیدگان سی امین جشنواره امتنان استان تجلیل  شد.
به گزارش  روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ،عبدالرضا مصری در مراسم تجلیل از برگزیدگان سی امین جشنواره امتنان از گروه های کار نمونه وواحد های تولیدی برتر استان کرمانشاه که (۱۲ اردیبهشت) برگزار شد، با اشاره به مشکلات اقتصادی که کشور با آن مواجه شده، گفت: متاسفانه دچار اقتصادی هستیم که به جای کار، تلاش و تولید، بر محوریت مفت‌خوری می‌چرخد.
وی ادامه داد: این مشکلات اقتصادی تقصیر دولت و مجلس نیست، بلکه یک اشکال ملی است، به واقع دلار نفتی پدر کار و تولید و اشتغال کشور را درآورده است.
این نماینده مجلس معتقد است، سواستفاده از رانت‌های نفتی باعث شده برخی میلیاردها تومان سود ببرند.
وی با بیان اینکه این درآمدهای نفتی پدر اقتصاد و اشتغال کشور را در آورده است، تاکید کرد: زمانی یک شاه داشتیم و از کشور بیرونش کردیم، اما اکنون برای هر کالای یک سلطان داریم، مثل  سلطان شکر، مرغ،  پوشک، کاغذ، گوشت و ... .
مصری با اشاره به اینکه همه این سلاطین از دل واردات پیدا شدند، یادآور شد: هیچکدام این سلاطین تولیدکننده نیستند.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش قیمت گوشت وارداتی نمونه‌ای از سواستفاده همین واردکنندگان است، اظهار کرد: این افراد یک شبه قیمت گوشت وارداتی را از 38 هزار تومان به 85 هزار تومان رساندند.
وی خواستار کوتاه شدن دست سلاطین و دلالان از اقتصاد کشور شد و ادامه داد: مردم دیگر تحمل وجود این همه سلطان را ندارد و نفس تولید، کارفرما و کارگر نیز به خاطر وجود همین افراد بند آمده است.
وی با بیان اینکه کارفرمایان با شرایط سخت یک خط تولید را راه اندازی می‌کنند، خاطرنشان کرد: یک نفر با استفاده از رانت‌هایی که دارد  یک ثبت سفارش واردات کالا انجام می‌دهد  و همه کارهایی که کارفرما انجام داده را نقش بر آب می‌کند.
مصری گفت: هر درخواست ثبت سفارش برای واردات کالا چندین  هزار کارگر را بیکار می‌کند و باعث می‌شود سود این ماجرا به جیب کارگرهای خارجی برود و اقتصاد و تولید آن کشورها رونق بگیرد.
به گفته این نماینده مجلس، دوباره وقتی که شرایط سخت می‌شود و بخاطر تحریم امکان واردت کالا نداریم، کارفرما و کارگر عزیز دل همه می‌شود.
وی درباره راهکارهای برون رفت از این شرایط و حمایت از کارگران و کارفرمایان عنوان کرد: دولت هیچ بودجه‌ای برای حمایت از کارگران ندارد، زیرا هر پولی که از نفت و مالیات به دست می‌آوریم خرج خدم و حشم سه قوه می‌شود و چیزی برای کارگر باقی نمی ماند.
وی با بیان اینکه تعیین تکلیف حقوق و دستمزد کارگران در حوزه  وظایف مجلس نیست، گفت: مجلس نمی‌تواند طرحی برای حمایت از کارگران ارائه دهد، زیرا هر  طرحی که بار مالی داشته باشد از سوی شورای نگهبان رد خواهد شد.
مصری راه اصلی حمایت از کارگران و کارفرمایان را کاهش واردات کالا دانست.
در ادامه این مراسم کیوان  کاشفی از تورم ۴۰ تا ۵۰ درصدی که در کشور وجود دارد یاد کرد و افزود: متاسفانه این تورم روند صعودی دارد و باعث شده سفره همه اقشار جامعه خصوصا کارگران کوچک شود.
وی ادامه داد: در کنار این نرخ تورم بالا، نرخ رشد اقتصادی منفی، فضای کسب و کار نامناسب و ... نیز باعث شده با مشکلات اقتصادی متعدد مواجه شویم و کارفرمایان و کارگران بیشتر از همه تحت تاثیر این موضوع قرار دارند.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با اشاره به راهکارهایی که می‌تواند  وضعیت اقتصادی کشور را کمی بهتر کند،اظهار کرد: در درجه اول باید برای سرپا نگه داشتن واحدهای تولیدی کشور تلاش کنیم و اجازه ندهیم هیچ واحدی چه با اشتغال دونفر چه دو هزار نفر تعطیل شود.
کاشفی معتقد است، تعطیلی هر یک واحد تولیدی، دشمن را یک قدم به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند.
وی اضافه کرد: مجلس نیز باید در این زمینه حامی بخش تولید باشد و قوانین کیفی برای حمایت از کارگران و کارفرمایان تصویب کند.
رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه بر لزوم حفظ اشتغال موجود در کشور نیز تاکید کرد و ادامه داد: اگرچه باید برای ایجاد اشتغال جدید تلاش کنیم، اما نباید اجازه دهیم اشتغالی که در گذشته وجود داشته نیز از دست برود.
 به گفته کاشفی، برای این موضوع نه تنها بخش خصوصی و دولت بلکه سایر نهادها، بانک‌ها و ... نیز باید پای کار بیایند.
 کاشفی لزوم گسترش چتر  نهادهای حمایتی از جمله تامین اجتماعی را نیز ضروری خواند و عنوان کرد: به علاوه خوب است که یارانه اقشار ضعیف جامعه بیشتر شود.
 عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برای تحمل این شرایط اقتصادی باید نشاط عمومی در جامعه را نیز بیشتر کنیم، تاکید کرد: متاسفانه نشاط عمومی در ایران و استان کرمانشاه پایین است و مردم از این مسئله رنج می‌برند.
 در پایان این مراسم از مهندس مازیار نامداری، مهندس مسعود حیدریان ، مهندس آرش مرادی و مهندس زینب پور طهماسبی از مدیران شرکت های فناو پارک علم و فناوری کرمانشاه  بعنوان برگزیدگان سی امین جشنواره امتنان از گروه های کار نمونه و واحد های تولیدی برتر استان کرمانشاه تجلیل شد.

خوانده شده 893 آخرین ویرایش در شنبه, 14 ارديبهشت 1398 ساعت 04:55

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک