.

.

تولید نشاء گلدانی گوجه فرنگی توسط شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه
 به گزارش روابط عمومی  پارک علم و فناوری کرمانشاه ، با توجه به استقبال کشاورزان شهرستان کرمانشاه به کشت گوجه فرنگی و قیمت مناسب این محصول در سال گذشته، استفاده از نشاء گلدانی یکی از ضروریات کشت گوجه فرنگی در شهرستان است. شرکت دانش بنیان فناوران کاشت زاگرس از واحدهای فناور تحت حمایت مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه، در سال زراعی جاری اقدام به تولید بیش از 5 میلیون نشاء گلدانی گوجه فرنگی در سطح شهرستان کرمانشاه نمود.
این محصول بصورت کاملا مکانیزه و با استفاده از ماشین آلات بذر کار که توسط شرکت مذکور طراحی و تولید شده است، در  فضای گلخانه واقع در روستای سیاه بید تولید گردیده است. این نشاء ها از  بذوررقم های هیبرید از جلمه 8320، متین،Rock و  comodoro. ,.. تهیه شده است که از قابلیت و کیفیت بالایی برای کشت در شهرستان کرمانشاه برخوردار است.
استفاده از نشاء گلدانی که خوشبختانه چند سالی است که کشاورزان فعال در این بخش از این نشاءها استفاده می نمایند، دارای مزایای همچون نیاز به آبیاری کمتر، مقاوم به بیماریها و افات، زودرس شدن محصول می باشد.
مهندس شهاب خوش خوی مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری ضمن قدردانی از رییس سازمان  جهاد کشاورزی استان و مدیریت های ترویج و باغبانی آن سازمان، ابراز امیدواری کرد  استفاده از روش های مکانیزه نوین در بخش کشاورزی از سوی شرکت های دانش بنیان در استان  گام موثری  برای ترویج  استفاده کشاورزان در منطقه باشد که در نهایت افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات غذایی و افزایش در امد تولیدکنندگان زحمتکش محصولات کشاورزی در استان را در پی خواهد داشت.
لازم به ذکر است بیش از 70 نفر از تولید کنندگان گوجه فرنگی در شهرستان کرمانشاه برای خرید نشاء گوجه فرنگی با این شرکت در سال 1398 قرارداد منعقد نموده اند.

خوانده شده 1562

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک