.

.

مدیرعامل یک شرکت فناور فعال در زمینه تولید ماسک در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور و افزایش نیاز به مصرف ماسک، تولید در این زمینه جهش یافته و تا حدودی فعالیت در این حوزه هم راستا با شعار سال ۹۹ قدم برمی دارد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر فرزاد دبیریان، مدیرعامل شرکت پارس نانو ریس از شرکت های فعال در زمینه تولید ماسک با استانداردهای جهانی افزود: این شرکت   توانسته با استفاده از تسهیلات حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای مقابله با کرونا در کشور ظرفیت تولید خود را افزایش داده و روزانه ۱۵۰۰ ماسک N۹۵ به عنوان استانداردترین ماسک موجود در جهان تولید کند.

وی گفت: زمانی که ویروس کرونا به کشور راه پیدا کرد اولین و ابتدایی‌ترین اقدامی که از سوی دولت و مردم صورت می‌گیرد، پیشگیری است، زیرا هرچه زنجیره انتقال ویروس محدودتر شود، بهتر می‌توان با آن مقابله کرد. از این‌رو از اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تقاضا برای خرید ماسک بالا رفت به‌طوری که خیلی زود بسیاری از داروخانه‌ها اعلام کردند ماسکی برای فروش ندارند.

وی ادامه داد: از آنجایی که ماسک ابتدایی‌ترین ابزار برای جلوگیری از انتشار این ویروس است، دولت از برخی کارخانه‌داران خواست که خط تولید خود را در این روزها به تولید ماسک تغییر دهند و از سوی دیگر از شرکت‌هایی که توانایی تولید ماسک را داشتند دعوت کرد که با گرفتن وام روی به تولید این کالای اساسی بیاورند، ضمن اینکه از شرکت‌های تولیدکننده ماسک نیز خواسته شد با استفاده از تسهیلات دولت ظرفیت تولید خود را افزایش دهند. 

این استاد دانشگاه افزود: این ماسک‌ها یکی از قوی‌ترین ماسک‌ها در بازار جهانی است که برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا می‌توان از آن استفاده کرد و حقیقتاً هم ابزاری قوی در این راستا است. در همین زمینه با حمایت و هماهنگی پارک علم و فناوری کرمانشاه و نیز صندوق نوآوری و شکوفایی با اعلام فراخوانی از شرکت‌های دانش بنیان و فناور که می‌توانند به تولید اقلام و محصولات پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بپردازند، دعوت کرد با اخذ تسهیلات کم‌بهره از این صندوق به جبهه مقابله با این ویروس بپیوندند تا زنجیره انتقال این ویروس در کشور شکسته شود و شرکت ما نیز با استفاده از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی، ماسک هایی با استفاده از  نانو الیاف تولید می کند که پس از تولید نهایی در اختیار معاونت غذا و دارو قرار می‌گیرد.

مدیرعامل این شرکت تولیدکننده ماسک افزود: در حال حاضر این کارخانه هزار تا ۱۵۰۰ عدد ماسک در روز تولید می‌کند و امید است که روز به روز بر تعداد تولید ماسک افزوده شود تا با بحران و کمبود ماسک در کشور روبرو نباشیم، اما مشکل اصلی در حال حاضر تولید نانو الیاف است؛ لایه‌ای که فیلتر هوا توسط آن انجام می‌شود.

دبیریان افزود: ما پیشتر خط تولید نداشتیم و با گرفتن تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی، شروع به تولید نانو الیاف کردیم و توانستیم با این حمایت، مکان فعالیت را اجاره و با خرید دستگاه‌های لازم، تولید را شروع کنیم، تسهیلاتی که از صندوق نوآوری و شکوفایی دریافت کردیم، سرمایه در گردش شرکت را تامین کرد و اگر حمایت مالی نمی‌شدیم امکان تولید ماسک آن هم به این اندازه را نداشتیم، امیدواریم در روزهای آتی این مشکل را نیز حل کنیم و بتوانیم با حداکثر ظرفیت به مبارزه با کرونا و در راستای تحقق شعار سال گام برداریم.

خوانده شده 1100 آخرین ویرایش در دوشنبه, 18 فروردين 1399 ساعت 02:48

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک