.

.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه  تاکید کرد : در بحران کرونا اقدامات پارک های علم و فناری تصویری مناسب از کارایی و اثر بخشی جدی آنها در شرایط بحرانی کشور نشان داد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری کرمانشاه ، صبح امروز 25 فروردین به منظور بررسی دستاوردهای پارک‌ها ی علم و فناوری  در مبارزه با بیماری کووید-۱۹نشست مجازی وزیر علوم و معاونان با روسای پارک‌های علم و فناوری کشور برگزار شد، که در این وبینار دکترمعصومه خان احمدی با بیان اینکه  توانمند سازی ایران با زیست بوم نوآوری و کار آفرینی در تمامی بحران ها امکان پذیر هست گفت : اعتماد به جوانان و باور توانایی واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان درمقابله با بحران کرونا نقش آفرینی ویژه پارک های علم و فناوری را در این عرصه به خوبی به تصویر کشید.
وی ادامه داد:پارک های علم و فناوری در این بحران با بازتعریف اولویت ها، راهبرد ها در حداقل زمان ممکن تصویری مناسب از کارایی و اثر بخشی جدی خود نشان دادند که در کمتر مجموعه ای می توان آن را دید.
خان احمدی با اشاره به فعالیت های پارک علم و فناوری کرمانشاه در بحران کرونا گفت: پس از اعلام نیاز در تامین اقلام در 15 اسفند ماه در کشور این پارک در کمتر از 10 روز 17 شرکت راه اندازی و منابع مالی به آنها تزریق و مجوز ها اخذ و محصولات وارد چرخه تولید شد از این واحد ها 7 مورد راه اندازی و ارتقا ظرفیت های تولید ، 4 مورد اشتراک گذاری دانش فنی و تجهیزات و نیروی انسانی میان واحد های پارک و 11 محصول هم نتیجه توسعه محصول شرکت های فناور و دانش بنیان بود.
وی در ادامه به تشریح فعالیت های واحد های فناور و دانش بنیان پارک علم و فناوری کرمانشاه در مقابله با بحران کرونا پرداخت و افزود: تا کنون 45هزارعدد ماسک های N95 توسط واحد های فناور این پارک در استان  تولید شده  که صد درصد تولید این ماسک در استان است همچنین  76 درصد ماسک های صنعتی ، 90 درصد شیلد محافظ که بیش از 180 هزارعدد است و 75 درصد گان و لباس محافظ ، 48 درصد محلول و ژل ضد عفونی بخشی از تولیدات فناوران کرمانشاهی است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه به تولید دستگاه نانو الکتروریسی تولید موشن گرافی آموزشی ،خدمات مشاوره آنلاین اشاره کرد و گفت: این فعالیت ها نیز بخشی از اقدامات واححد های فناور و دانش بنیان این پارک در استان کرمانشاه است.
خان احمدی  در ادامه حمایت های پارک علم و فناوری کرمانشاه را از فناوران تحت حمایت برشمرد و افزود: اختصاص حمایت مالی ویژه اجاره بها به کلیه شرکت های مستقر، تعویق چک های باز پرداختی به مدت سه ماه ، تنفس سه ماهه برای تسهیلات دریافتی فناوران در سه ماه اول 99 ، حمایت مالی ویژه از واحد های فناور در راستای مبارزه با کرونا به میزان 1000 میلیون ریال به صورت سرمایه در گردش،  ایجاد خط مشاوره آنلاین در مباحث تداوم کسب و کارها و چالش ها ی حقوقی و قرار دادی متاثر از بحران کرونا خدمات ارائه شده به فناوران است.
وی در پایان از تولید داروی کاملا گیاهی پیشگیری از کرونا که هم اکنون فاز حیوانی آن انجام و وارد فاز انسانی شده است خبر داد و افزود:  از اقدامات اینده واحدهای این پارک می توان به تولید ماسک های پیشرفته با قابلیت تعویض فیلتر ، تولید لارنگوسکوپ فایبر اپتیک ، ویدیو لارنگوسکوپ وویدیوبرونگوسکوپ، تولید دستگاه ضد عفونی کننده قابل حمل UV، تولید سخت افزار های مبتنی بر IOTبه منظور برداشت دیتا از پارامتر های فیزیولوژیکی بدن انسان و تشخیص و غربالگری افراد مبتلا به کوئید 19 به روش مولکولی در بازده زمانی 4 ساعته  اشاره کرد.

خوانده شده 717 آخرین ویرایش در دوشنبه, 25 فروردين 1399 ساعت 06:08

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک