.

.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ،دکتر سیامک آزادی در گفت و گو یی باتشریح عملکرد هشت ساله پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1392 تاکنون، گفت: طی این سالها اقدامات خوبی در مجموع پارک علم و فناوری در حوزه های مختلف جهت حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان صورت گرفته است.
وی به افزایش چشمگیر واحدهای تحت حمایت پارک طی این مدت اشاره کرد و افزود: واحدها در مرحله رشد مقدماتی در هشت سال گذشته از 66 مورد در سال 1392 به 102 مورد درسال گذشته، واحدهای مرحله رشد از 48 مورد به 136 مورد و واحدهای مرحله پارکی نیز از 19 مورد در سال 1392 به 32 مورد در سال گذشته رسیده اند.
وی افزود: در مجموع واحدهای تحت حمایت پارک از 132 مورد در سال 1392 به 270 مورد در سال گذشته رسیده است.
به گفته رییس پارک علم و فناوری از ابتدای فعالیت پارک در مجموع 658 واحد فناور تحت حمایت قرار گرفته اند.
رییس  پارک علم و فناوری کرمانشاه به افزایش بیش از چهار برابری فناوران شاغل در مجموعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان در هشت سال گذشته هم اشاره کرد و افزود: تعداد فناوران شاغل در این واحدها از 423 نفر در سال 1392 به 1855 نفر در سال گذشته افزایش یافته است.
وی در ادامه به فعالیت هفت مرکز رشد در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو مرکز رشد جامع و ICT در کرمانشاه فعال بوده و در هریک از شهرستان های اسلام آبادغرب، روانسر، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب و کنگاور نیز یک مرکز رشد فعالیت دارد.
آزادی یادآور شد: این مراکز به عنوان معین شهرستان های دیگر نیز فعالیت دارند، بطوری که بعنوان مثال مرکز رشد شهرستان سرپلذهاب شهرستان های گیلانغرب و قصرشیرین را نیز پوشش داده و یا مرکز رشد روانسر تمام منطقه اورامانات استان را تحت پوشش دارد.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راه اندازی چهار کانون شکوفایی خلاقیت در هشت سال گذشته در سطح استان، گفت: کانون های شکوفایی خلاقیت یک مرحله قبل از مراکز رشد بوده و این مراکز با جذب افراد خلاق، ایده های اولیه آنها را پرورش و توسعه داده و آنها را برای ورود به مراکز رشد مهیا می سازند.
آزادی از راه اندازی سه شتاب دهنده به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای پارک علم و فناوری کرمانشاه در هشت سال گذشته یاد کرد و افزود: شتاب دهنده‌ها مراکزی هستند که صاحبان ایده را برای راه اندازی یک استارتاپ تحت حمایت قرار داده و پس از طی دوره شتابدهی آنها را به  شبکه سرمایه گذاری متصل می کنند.
وی افزود: در واقع شتابدهنده‌ها حلقه واسط بین کسب و کارهای نوپا و سرمایه گذران خطرپذیر هستند.
آزادی گفت: در حال حاضر سه شتاب دهنده تیک در حوزه فناوری اطلاعات، گیم و انیمیشن و شیمی تحت حمایت پارک هستند و از صاحبان ایده حمایت می کنند.
رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه از راه اندازی چهار مرکز نوآوری در استان به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای این مرکز طی هشت سال گذشته یاد کرد و افزود: این مراکز بصورت تخصصی به جذب تیم ها و ارائه خدمات به آنها  می پردازند.
وی افزود: در حال حاضر پنج مرکز نوآوری صنایع شیمیایی، گیاهان دارویی، کشاورزی هوشمند، زیست فناوری و مرکز نوآوری و شتابدهی "منش"  فعال هستند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به افزایش ثبت اختراعات سالیانه در این مرکز طی هشت سال گذشته، گفت: طی این مدت، ثبت اختراعات سالیانه از چهار مورد در سال 1392 به 61 مورد در سال گذشته رسیده است که نشان از رشد چشمگیر اختراعات ثبت شده در پارک دارد.
آزادی از رشد چشمگیر میزان فروش واحدهای تحت حمایت پارک هم خبر داد وافزود: میزان فروش واحدها از سال 1392 با رقم حدود 791 میلیون تومان به حدود 193 میلیارد تومان در سال گذشته رسیده است.
وی افزود: همچنین طی این سالها در کنار فروش محصولات، موضوع صادرات محصولات شرکت های تحت حمایت پارک بصورت جدی پیگیری شده و درحالی که سال 1392 صادرات محصولات بصورت محدود صورت می پذیرفت در سال گذشته توانستیم بیش از 13 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری زاگرس در سال 1392، گفت: این صندوق با هدف ارائه خدمات مالی و سرمایه گذاری به شرکت های فناور و دانش بنیان راه اندازی شده و تنها در سال گذشته بیش از 103 میلیارد ریال تسهیلات از طریق این صندوق به واحدها پرداخت شده است.
آزادی با اشاره به افزایش شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک در هشت سال گذشته، گفت: در حال حاضر تعداد شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک از 13 مورد در سال 1392 به 40 مورد در سال گذشته رسیده است.
وی یادآور شد: در مجموع 60 شرکت دانش بنیان در سطح استان داریم که 40 مورد آن تحت حمایت پارک قرار دارند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از افزایش برندهای ثبت شده محصول طی هشت سال گذشته خبر داد و افزود:  از ثبت سالیانه دو برند در سال 1392 به ثبت هشت برند در سال گذشته رسیده ایم.
وی به رشد سالانه تعداد ایده های تبدیل شده به محصول در هشت سال گذشته هم اشاره کرد وافزود: درحالی در سال 1392، 30 ایده ارائه شده تبدیل به محصول شد که این تعداد در سال گذشته به 50 مورد رسیده است.
آزادی خاطرنشان کرد: در این سالها تعداد دانش فنی تجاری شده هم از 22 مورد در سال 1392 به 42 مورد در سال گذشته رسیده است.
وی افزود: در مجموع طی هشت سال گذشته اقدامات خوبی در حوزه پارک علم و فناوری کرمانشاه رخ داده و امیدواریم در سالهای پیش رو نیز با قدرت و توان بیشتر در حوزه توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان گام برداریم.

 

خوانده شده 742 آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 07:06

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک