.

.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به اجرای موفق طرح "منش" در استان، از فعالیت بیش از 100 جوان نخبه در مرکز منش کرمانشاه خبر داد و تاکید کرد: از ایده ها و طرح‌های منتخب این مرکز حمایت می کنیم.

 

محمدحسین زاده در گفت و گو با روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه، بیکاری، ازدواج و تامین مسکن را سه مشکل اصلی جوانان اعلام و تصریح کرد: در راس این مشکلات بیکاری قرار دارد و اگر این معضل رفع شود میتوان گام موثری برای رفع دیگر مشکلات جوانان برداشت.

 

وی افزود: در همین راستا معاونت جوانان وزرات ورزش و جوانان اشتغال را یکی از محورهای اصلی فعالیت خود قرار داده و طرح ها و برنامه هایی را نیز در این زمینه تدوین و اجرایی کرده است.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: یکی از مهم ترین این طرح ها که در استان کرمانشاه هم اجرایی شده بحث "سرباز مهارت" است که دراین طرح حرفه آموزی به سربازان در دستور کار قرار دارد.

 

وی افزود: در این طرح که با همکاری جهاد دانشگاهی کرمانشاه در دست اجراست مهارت های زندگی و اشتغال آفرینی به سربازان آموزش داده می شود به نحوی که یک جوان در پایان خدمت سربازی خود بتواند با مهارتی که به دست آورده برای خود ایجاد اشتغال کند.

 

حسین زاده تصریح کرد: معتقدیم جوانی که مهارتهای زندگی و مهارتهای اشتغال را فرا می‌گیرد می تواند با چشم باز و معلومات بیشتری پس از خدمت سربازی برای چگونگی آغاز اشتغال خود تصمیم بگیرد.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از طرح "منش" هم به عنوان یکی از طرح های اثر گذار در حوزه اشتغال جوانان یاد کرد و افزود: منش به معنای مرکز نوآوری و شتابدهی اشتغال جوانان است و در این طرح از جوانان صاحب ایده و خلاقیت حمایت می شود.

 

وی افزود: این طرح با همکاری پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدای سال جاری در استان اجرایی شده است و تلاش می شود تا ایده های خام جوانان طی مراحل و فازهای مختلف طرح کامل شده و به مرحله اجرا و تولید درآید.

 

وی با اشاره به اجرای طرح "منش" در سه فاز، گفت: در فاز اول کار شناسایی و جذب جوانان نخبه در دستور کار قرار دارد که طی چند ماه اجرای طرح توانسته ایم 100 جوان نخبه را در سطح استان شناسایی کنیم.

 

حسین زاده گفت: در گام بعدی بحث آموزش این جوانان مطرح است که در این راستا تاکنون حدود 15 کارگاه حضوری و مجازی برگزار شده است.

 

این مسئول افزود: برای مرحله سوم که بحث شتابدهی و اجرایی کردن طرح های منتخب و ایده های برتر مطرح است، ابتدا طرح ها و ایده ها توسط شورای داوری ارزیابی شده و پس از غربالگری، طرح های برتر راهی مرحله نهایی که همان اجرایی شدن ایده هاست می شوند.

 

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری سه دوره شورای داوری برای انتخاب طرح های برتر، گفت: در مرحله اول داوری ها، فعلا چهار طرح پذیرفته شده اند.

 

وی با تاکید بر حمایت همه جانبه از این طرح ها، گفت: معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان این قول را به تمام نخبگان و جوانان صاحب ایده می دهد که چنانچه طرح آنها در مرکز منش از سوی شورای داوری به عنوان طرح منتخب و قابل اجرا انتخاب شود حمایت مالی و معنوی را از آن به عمل آوریم.

 

حسین زاده با اشاره به عمر دو ساله طرح منش در کشور گفت: با حضور وزیر جدید ورزش و جوانان، هنوز رویکرد وزارتخانه در خصوص این طرح مشخص نیست که آیا ادامه می یابد یا با طرح های دیگر جایگزین می شود و قطعا اگر نتایج اثربخش طرح از سوی استان ها اعلام شود مطمئنا وزارت هم حامی تداوم و استمرار اجرای این طرح خواهد بود.

 

علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرکز «منش» و فعالیت های این مرکز میتوانند به سایت www.bapark مراجعه کرده و یا بصورت حضوری به دفتر منش واقع در پارک علم و فناوری کرمانشاه مراجعه داشته باشند.

 

همچنین علاقمندان جهت کسب مشاوره های اولیه در خصوص نحوه حضور و ثبت نام در این مرکز می‌توانند با شماره 37294976-083 تماس بگیرند.

 

خوانده شده 470

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک