.

.

 

رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه با اعلام اینکه در حال حاضر محصولات بیش از ۲۰ واحد فناور تحت حمایت پارک به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: توسعه صادرات محصولات
دانش‌بنیان را دنبال می‌کنیم.

دکتر سیامک آزادی در نشست خبری امروز (27 شهریور) در تشریح عملکرد پارک علم و فناوری با اشاره به شروع فعالیت این مرکز از سال 1394 گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه با هدف تامین زیرساخت های لازم جهت توسعه فناوری و نوآوری در استان آغاز به کار کرد و خوشبختانه تا به امروز به عنوان متولی توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری استان توانسته از 650 واحد فناور و دانش بنیان در استان حمایت کند.

وی به موفقیت شرکت های تحت حمایت پارک اشاره کرد و افزود: خوشبختانه درصد خروجی موفق بالایی داشته ایم و طی این مدت 70 درصد شرکت هایی که از حمایت پارک خارج شده اند توانسته اند به شرکت های حقوقی تبدیل شده و فعالیت های خود را با موفقیت دنبال کنند.

آزادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 265 واحد فناور در مراحل پیش رشد، رشد و پارکی تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه قرار دارند.

تا پایان سال ساختار لازم برای صادرات محصولاتِ دانش بنیان کشور به عراق  راه اندازی می شود 

وی از برنامه ریزی برای توسعه بازار واحدهای فناور خبر داد و افزود: در حال حاضر محصولات تولیدی بیش از 20 واحد فناور تحت حمایت پارک، به کشورهای مختلف از جمله ترکیه و برخی کشورهای اروپایی صادر می شود.

آزادی رقم صادرات این شرکت ها در سال گذشته را بیش از 10 میلیون دلار اعلام کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: در حال حاضربرنامه داریم که بتوانیم بصورت ساختارمند بحث توسعه صادرات محصولات فناور و دانش بنیان را دنبال کنیم و در همین راستا چندین سال است که متولی صادرات محصولات دانش بنیان کشور به عراق هستیم.

وی با بیان اینکه ایجاد ساختارهای لازم در این زمینه در حال پیگیری است، گفت: تا پایان سال ساختار لازم برای فعال کردن صادرات محصولات دانش بنیان به کشور عراق فراهم می شود و در گام اول صادرات محصولات دانش بنیان استان در دستور کار قرار خواهد گرفت و در گام بعدی برای صادرات این محصولات در سطح کشور اقدام خواهد شد.

وی افزود: در این زمینه صحبت هایی با چند کارگزاری داشته ایم و قرار است تا پایان سال ساختارهای فیزیکی لازم در این زمینه راه اندازی شود.

تا نیمه ابتدای سال آینده 8 ساختار فناورانه در پارک راه اندازی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه یکی از اولویت های اصلی این مرکز در سال جاری را توسعه ساختارهای فناورانه با مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد و افزود: این اقدام با هدف حمایت از استارتاپ ها در حوزه های اولویت دار استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: فناوری حوزه ای تخصصی است ونیاز است که ساختار های حرفه ای و تخصصی در این زمینه تشکیل شود تا بتوانند به عنوان بازوی پارک در توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری گام بردارند.

آزادی تصریح کرد: در حال حاضر هفت ساختار فناورانه در پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیت دارند و در نظر داریم این تعداد را به 15 ساختار افزایش دهیم.

وی افزود: تا پایان سال قطعا تعداد ساختارهای فناورانه پارک به 10 ساختار افزایش پیدا کرده و پیش بینی می شود این تعداد تا نیمه ابتدای سال آینده به 15 ساختار افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر لزوم توسعه و افزایش ساختارهای فناورانه گفت: باید به سمتی برویم که ذیل هریک از مراکز رشد این ساختارهای فناورانه شکل گیرد تا بتوانیم نگاه حرفه ای و هم جانبه به حوزه فناوری داشته باشیم.

وی یادآور شد: برخی از این ساختارهای فناورانه از جمله شتاب دهنده‌ها، بعضا نقش سرمایه گذاری را هم برعهده دارند و این موضوع می تواند در رفع یکی از چالش های حوزه فناوری که همان بحث جذب سرمایه است کارآمد باشد.

آزادی خاطرنشان کرد: این ساختارها علاوه بر همکاری در امر سرمایه گذاری برای فعالیت واحدهای فناور، می توانند نقش موثری در جذب حمایت های ملی داشته باشند.

5 طبقه "برج فناوری" زیر بار رفته/ سایر طبقاتِ برج، پاییز امسال پارتیشن بندی می شود

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه از افتتاح برج فناوری به عنوان یکی از اقدامات شاخص پارک و جهاد دانشگاهی کرمانشاه در سالجاری یاد کرد و افزود: این برج با زیربنای 20 هزار متر مربع میتواند فضای کار لازم برای حداقل 110 واحد فناور را فراهم کند.

آزادی با بیان اینکه هم اکنون واحدها و ساختارهای فناورانه در پنج طبقه برج مستقر شده اند گفت: در حال حاضر بیش از 20 واحد فناور در برج مستقر شده و بیش از 10 واحد دیگر در مرحله عقد قرارداد جهت استقرار هستند.

وی خاطرنشان کرد: طبقه اول و دوم برج به محل استقرار ساختارهای فناورانه اختصاص پیدا کرده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: در پاییز امسال کار پارتیشن بندی سایر طبقات برج جهت استقرار واحدهای فناور دیگر انجام خواهد شد.

وی افزود: تلاش ما این است برج فناوری کرمانشاه نمادی از اکوسیستم فناوری و نوآوری باشد، بنابراین نیاز است که همه اجزای اکوسیستم فناوری در آن دیده شود.

آزادی گفت: در کنار واحدهای فناور و ساختارهای فناورانه مانند مراکز نوآوری، شتاب دهنده ها و ... محلی هم برای استقرار کارگزاری های فناوری در برج در نظر گرفته شده و هم اکنون چهار کارگزاری در حال  استقرار در برج هستند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه توسعه زیرساخت های فناوری در دستور کار این مرکز قرار دارد، گفت: در کنار برج، زیرساخت های دیگری هم برای استقرار واحدهای فناوری و توسعه فعالیت هایشان در دستور کار است که از جمله آن می‌توان به راه اندازی سوله سوم مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری اشاره کرد.

وی افزود: این سوله با زیربنای 1400 مترمربع به محلی برای استقرار کارگاه های هفت واحد غذایی و یک واحد ویژه دارویی تبدیل خواهد شد.

آزادی با اشاره به پیشرفت 40 درصدی این پروژه، گفت: امیدواریم تا پایان پاییز امسال این سوله جدید به بهره برداری برسد و این هشت واحد فناور بتوانند فعالیت هایشان را توسعه دهند.

تا 31 شهریور ماه برای شرکت در "صدف" فرصت دارید

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اجرای طرح "صدف" در پاییز امسال گفت: این طرح با هدف طراحی مسیر آینده حرفه ای و شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و کمک به نقش آفرینی آنها در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای این طرح در چهار فاز گفت: در دو فاز اول این طرح کارگاه های تخصصی برای شرکت کنندگان برگزار خواهد شد که از جمله آن میتوان به کارگاه خودشناسی، کارگاه تحلیل شخصیت، ارتباط موثر و فنون مذاکره و رزومه نویسی اشاره کرد.

وی افزود: در فاز سوم شرکت کنندگان با اکوسیستم فناوری از نزدیک آشنایی پیدا کرده و تورهای فناوری در مراکز رشد و واحدهای فناور برای آنها برگزار می شود.

آزادی گفت: درفاز نهایی این طرح هم افراد به ساختارهای و واحدهای فناور جهت گذراندن دوره های کارآموزی و کارورزی معرفی می شوند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: در این مرحله از طرح افرادی که صاحب ایده هستند می توانند ایده های خود را در قالب ساختارهای فناورانه پارک عملیاتی کنند وافرادی هم که ایده ندارند می توانند جذب سایر استارت آپ ها شده و با آنها همکاری داشته باشد.

آزادی هزینه این دوره را 500 هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به تخفیفی که خود پارک لحاظ کرده افراد می توانند تنها با پرداخت 50 هزار تومان در این طرح شرکت کنند.

وی افزود: علاقمندان برای ثبت نام در این طرح می توانند تا 31 شهریور به آدرس www.kti.ir مراجعه کنند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه یادآور شد: ظرفیت شرکت در این دوره تنها 100 نفر است و درصورت استقبال دوره های این طرح در طول سال تکرار خواهد شد

خوانده شده 485

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک