.

.

فعالیت اولین سامانه جامع پایش ماهواره ای و هوایی کشاورزی کشور در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه


مدیرعامل شرکت فضاکاو، از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، گفت: این شرکت با سامانه هوشمند پایش ماهواره ای و هوایی و با بهره گیری از هوش مصنوعی و تصاویر ماهواره ای، وضعیت کشاورزی کشور را پایش می کند
.

 

صباح معتمدی در گفتگو با روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اظهار داشت:ا ولین سامانه جامع پایش ماهواره ای و هوایی کشاورزی کشور با نام جوتیار توسط این شرکت راه اندازی شده است و اولین سامانه پایش ماهواره ای کمی (دقیق) کشاورزی کشورنیز هست.

وی ادامه داد: فقدان اطلاعات دقیق در زمینه سطوح زیرکشت و میزان تولید از گپ های اطلاعاتی مهم در حوزه کشاورزی استان است که این چالش با ترکیب فناوری هوش مصنوعی و تصاویر ماهوراه ای حل می شود.

معتمدی درادامه خاطر نشان کرد: درسامانه طراحی شده، داده های کمی دقیق از وضعیت زراعت و نیازها برآورد و امکان برنامه ریزی دقیق را به کشاورزان می دهد. در واقع ما بدنبال پیاده سازی کشاورزی دقیق هستیم.

وی گفت: تعیین پارامترهای دقیق حوزه کشاورزی منجر به افزایش بهره وری، ارتقا راندمان تولید و کاهش هزینه ها و نیز تامین امنیت غذایی می گردد.

معتمدی در خصوص اهمیت  و نقش پارک های علم و فناوری و مراکز رشد در کشور اظهار داشت: پارک ها، تسهیلات مناسبی در مراحل ابتدایی کسب و کارها دراختیار میگذارند اما همچنان نیاز به حمایت ها و تسهیلات بیشتر به منظور رشد کسب و کارها احساس می شود.

وی مهمترن عامل موفقیت استارت آپ ها را داشتن تیمی متشکل از افرادی با تخصص های مکمل عنوان کرد که به دنبال تحقق هدفی مشترک هستند.

معتمدی در پاسخ به این سوال که آیا هوش مصنوعی در موفقیت یا شکست استارت آپ ها نقش دارد یا خیر، عنوان کرد: هوش مصنوعی یک ابزار بسیار مهم و کمک کننده است و می بایست استارت آپها به عنوان یک ضرورت از آن بهره لازم را ببرند. تاثیر هوش مصنوعی بر موفقیت استارت آپ های یک واقعیت انکار ناپذیر است.

 

معتمدی در خاتمه به اهمیت توسعه نفوذ استارت آپ های ایرانی در بازارهای منطقه ای و جهانی اشاره کرد و گفت: به این منظور می بایست تعاملات منطقه ای و بین المللی خود را افزایش داده و بین استارت آپ های ایرانی و خارج از کشور نیز ارتباط  برقرار شود، همچنین حضور در نمایشگاه های بین المللی و ارائه تسهیلات در جهت مطالعات بازاریابی منطقه ای و جهانی می تواند در این زمینه بسیار رهگشا باشد

خوانده شده 152 آخرین ویرایش در دوشنبه, 07 خرداد 1403 ساعت 06:53

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک