.

.

., [۱۷.۰۲.۲۴ ۱۲:۳۴]

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه  تاکید کرد:

تجاری سازی 700 محصول فناورانه و دانش بنیان در استان 

 

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه  به پیشرفت‌های چشمگیر استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ محصول تا به امروز از این طریق تجاری سازی شده که هم اکنون حداقل ۲۰ محصول توسط شرکت و واحدهای فناور در حال تولید بوده که به طور انحصاری در کشور تنها در این استان تولید می‌شود.

 

 به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری استان کرمانشاه، دکترسیامک آزادی با اشاره به  پیشرفت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد که تا به امروز از بیش از ۷۵۰ واحد فناور و دانش بنیان حمایت انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۵۰ واحد فناور مورد حمایت پارک علم و فناوری استان کرمانشاه قرار داند، افزود: این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی مفهومی با عنوان پارک‌های علم و فناوری وجود نداشت و حمایتی از ایده‌های فناورانه صورت نمی‌گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه ظهور دانش بنیان‌ها و واحدهای پارک علم و فناوری در دهه چهارم عمرم انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در کارنامه ۴۵ ساله انقلاب دانست و گفت: هر آنچه که در حوزه اقتصاد دانش بنیان به دست آمده همگی از دستاوردهای انقلاب جمهوری اسلامی ایران بوده که محقق شده است.

آزادی به پیشرفت‌های چشمگیر استان کرمانشاه در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان تاکید و خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ محصول تا به امروز از این طریق تجاری سازی شده که هم اکنون حداقل ۲۰ محصول توسط شرکت و واحدهای فناور در حال تولید بوده که به طور انحصاری در کشور تنها در این استان تولید می‌شود.

وی با تاکید بر پتانسیل بسیار بالای نخبگان و جوانان در عرصه دانش بنیان، ادامه داد: محصولات انحصاری تولید شده کرمانشاه در حوزه صنایع شیمیایی، تولیدات ماشین آلات، کشاورزی و… فعالیت داشته که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است توزیع اقتصاد دیجیتال ورود شود چرا که این حوزه طی سال‌های آتی قابلیت ایجاد اشتغالزایی ۲ هزار شغل را به همراه خواهد داشت.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: روحیه خود باوری، امید و اتکا به ظرفیت‌های داخلی مهمترین دستاوردی است که با  انقلاب اسلامی به آن دست یافتیم و با استفاده و اتکا به آن شاهد تولد ظرفیت‌های موجود در داخلی باشیم.

آزادی حمایت از نخبگان و افراد تحصیل کرده را راهبرد اساسی کشور در مسیر توسعه دانست و اضافه کرد: آنچه که ما امروز در حوزه اقتصاد دانش بنیان به آن دست پیدا کردیم همگی دستاوردهای انقلاب بوده و سبب شده تا امروز حدود ۹ هزار شرکت دانش بنیان و بیش از50 پارک علم و فناوری شکل بگیرد که همین امر در نقش آفرینی کشور در اقتصاد منطقه و کشور اثر گذار خواهد بود.

وی با تاکید بر برنامه‌ها ترسیم افق پیش روی استان مبنی بر دانش بنیان‌ها، یادآور شد: سرعت بخشی به روند فعالیت شرکت و واحدهای دانش بنیان و ارسال محصولات تولید شده به کشورهای بیشتر در دستور کار است‌.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه افزود: با توجه به اینکه استان کرمانشاه در حال حاضر دارای بزرگترین برج فناوری با ۱۶ طبقه و ظرفیت ۱۱۰ واحد و شرکت دانش‌بنیان بوده به دنبال آن هستیم که فضای بیشتری برای متقاضیان این عرصه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برنامه داریم که طی سه سال آینده برنامه‌های ترسیم شده برای افق پیش روی استان را با افزایش میزان کیفی و ارتقا سطح فناور بالا برده شوند تا علاوه بر تبدیل شدن به هاب توسعه منطقه افزایش صادرات دستاوردها به کشورهای بیشتری انجام گیرد.

آزادی عنوان کرد: هم اکنون دستاوردها و تولیدات شرکت‌های دانش بنیان به بیش از ۱۰ کشور صادر می‌شود و این تازه ابتدای راه است و بر اساس قابلیت‌های موجود در خواست‌های متعددی از کشورهای همسایه برای راه اندازی خط تولید این محصولات را داریم.

خوانده شده 193 آخرین ویرایش در شنبه, 28 بهمن 1402 ساعت 09:28

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک