.

.

تاریخچه مرکز 

کانون شکوفایی خلاقیت شهرستان صحنه با حمایت مجموعه مدیران ملی، استانی و شهرستانی و بهره مندی از امکانات و منابع جهاد دانشگاهی در 21 بهمن 1393 گشایش یافت.

 

 

 

افتتاحیه مرکز :

 

 

 

 

 

 

 

مدیریت مرکز :

مدیر مرکز

تحصیلات

ایمیل

سحر اکرادی

کارشناسی ارشد شیمی

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

 

مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت‌:



مرکزی است وابسته به معاونت فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه که در آن از نوآورانی که به صورت گروهی و یا انفرادی فعالیت‌های تحقیقاتی وپژوهشی و فناورانه نوگرا انجام می‌دهند، حمایت‌های معنوی و مالی بعمل می‌آید. این حمایت‌ها به‌ منظور تحقق ایده­های نو به نوآوران ارائه می‌گردد.

 (دانش‌آموزان پژوهنده)، حمایت های معنوی و مالی بعمل می آید. این حمایت ها به‌جهت شکل گیری ایده اولیه (کسب اطلاعات اولیه درخصوص مشخصات علمی و فنی‌، امکان پذیری اجرائی ایده، چگونگی و سابقه اجرا، بازار و غیره) به متقاضیان ارائه می گردد. لازم به ذکر است اکثر مخاطبین این بخش قشر دانشجو و دانش آموزان می باشند که در صورت داشتن ایده و یا طرحی که علمی و کاربردی باشد، می توانند پس از بررسی اولیه ایده و مصاحبه علمی، در صورت پذیرش جهت بهره برداری از حمایت های مورد‌نظر در این مرکز مستقر شوند.

از مزایای قابل توجه این مرکز می توان به کسب آمادگی های لازم جهت ورود به مرکز رشد (دوره‌های پیش رشد و یا رشد) اشاره کرد، به‌عبارت دیگر مرکز نوآوری آغاز راهی برای ورود به مرکز رشد بوده، که متقاضی ضمن تثبیت ایده، اطلاعات کافی در خصوص چگونگی ثبت شرکت و پذیرش در مرکز رشد را نیز کسب می نماید.

 

 

 رسالت کانون  :
رسالت کانون محققان و نوآوران شامل تحقيقات كاربردي، توسعه‏اي، طراحي، مهندسي و مهندسي معكوس، توسعه دانش فنّي در زمینه­های تخصصی فنی مهندسی، علوم پایه، کشاورزی و بیو­تکنولوژی، شیمی و صنایع شیمیائی، مهندسی پزشکی، نانو و سایر فناوری­های نوین

 

تعاریف و اصطلاحات:

ایده
چکیده‌ای از یک تفکر خام که دارای هماهنگی و منطق بوده و قابلیت ظهور، پیاده سازی و یا اجرا را داشته باشد.

 

خلاقیت
درخشش اندیشه و بوجود آمدن نظرات، فرضیه‌ها و ایده‌های نو در ارتباط با مسائل، تنگناها و خلاهای موجود که در نهایت موجب ایجاد محصولات و یا روش‌های جدید یا بهبود یافته می‌شود. خلاقیت به طور عام یعنی توانایی ترکیب اندیشه‌ها به شیوه‌ای منحصر به فرد یا ایجاد ارتباطی غیر معمول بین اندیشه‌ها.
 

 

نوآوری 
منظور از نوآوری خلاقیت تجلی یافته و به مرحله عمل رسیده است. در واقع نوآوری همان ارایه محصول، فرآیند و یا خدمات جدید به ظهور رسیده است. بنابر این نوآوری یعنی اندیشه خلاق تحقق یافته به عبارت دیگر نوآوری بکارگیری توانایی‌های ذهنی علمی و عملی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید از خدمات، محصولات و فرآیندهای موجود می‌باشد.

 

صاحبان ایده
اشخاص حقیقی که یک ایده‌ی نو را ارایه دهند، صاحب ایده محسوب می
­شوند.

 

نوآوران
صاحبان ایده­ های نو که ایده آنها بصورت بالفعل به نتایج معینی رسیده و یا ظرفیت بالقوه برای منظور پیش گفته را دارا باشد، به عنوان نوآور شناخته می
­شوند.

 

نوآور موفق
نوآوری است که حداقل یک طرح را بر اساس ارزیابی شورای مرکز نوآوری با کسب امتیاز لازم به پایان رسانده باشد.

 

 

اهداف این مرکز عبارت است از:

  • ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان
  • ایجاد زمینه مناسب به منظور حمایت از نوآوران و ظهور ایده­ های نو
  • بسترسازی جهت پیاده ­سازی ایده­ های نو مبتنی بر دانش توسط صاحبان ایده
  • ایجاد تسهیلات برای ادامه فعالیت در قالب در مراکز رشد واحدهای فناور

 

وظایف مرکز نوآوری و شکوفایی خلاقیت :

  • حمایت مالی از نوآوران و کمک به ایجاد، پرورش و بقای فعالیت­ های نوآورانه
  • ارایه تسهیلات و حمایت­ های لازم جهت حفظ مالکیت معنوی ایده و طرح­ های نوآورانه
  • توسعه کارآفرینی با هدایت نوآوران به سمت ایجاد موسسات دانایی محور و هدایت به سمت پذیرش در مراکز رشد

 

 

 

 

خوانده شده 6973 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 04 اسفند 1400 ساعت 09:38