.

.

 

 

 


یکی از پر بیننده ترین سخنرانیهای موجود در سایت "تد" در خصوص موفقیت در تجارت، گفته های سیمون سینک است که با استفاده از فرضیه "دایره طلایی" در صدد بازگو کردن نقش باورها در موفقیتهای تجاری است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه سیمون سینک  به دنبال یافتن تفاوت و رمزی بسیار کوچک بین افراد موفق و ناموفق است، آن چیزی که شرکت اپل را نوآور و متمایز از دیگر شرکتها کرد و باعث شد تا همه جذب محصولات این شرکت شوند.
سینک معتقد است این سر بزرگ را کشف کرده است و از این کشف تحت عنوان یک الگو نام می برد که در واقع یک مسیر فکری است که بر اساس آن افراد موفق فکر و عمل می کنند و ارتباط بر قرار می نمایند و در این خصوص نظریه ای دارد که از آن به عنوان "دایره طلایی " نام می برد.
وی تاکید دارد که در این مسیر فکری اولین سئوالی که افراد بزرگ مطرح می کنند چرایی انجام کار، انگیزه و باورشان برای تحقق آن است. فرد بزرگ از درون به بیرون نگاه می کند، بدین معنا که به دنبال معرفی کالای خود نیست، زیرا می داند مردم کالای وی را نمی خرند بلکه در ابتدا آنها به دنبال دلیل تولید آن کالا هستند. برای مردم مهم نیست که چه کاری می کنید، بلکه برای آنها مهم است که چرا آن کار را می کنید.
سینک هدف تجارت را تجارت کردن با افرادی می داند که با باورهای تولید کننده موفق همسو هستند و لذا در اینجا "نیاز" هیچ معنایی در روند تجارت ندارد و تنها باور است که مهم می باشد.
وی معتقد است وقتی به باور، انگیزه و چرایی تولید یک محصول پاسخ می دهیم کنترل رفتار علاقمندان را برای خرید آن محصول در دست می گیریم و با این کار آنها را در گرفتن تصمیمات احساسی با خود همسو می کنیم، وقتی که باور خود را برای تولید یک محصول بیان می کنیم آن قسمت از مغز خریداران که تصمیم گیری را کنترل می کند فعال می شود، لذا  هدف این نیست که آنچه که دارید را به کسانی که به آن احتیاج دارند بفروشید، هدف این است که به کسانی که به آنچه شما باور دارید، باور دارند بفروشید.
"همین آرمان، باور و هدف بود که برادران رایت را موفق ساخت؛ آرمان اینکه ماشین پرنده دنیا را تغییر خواهد داد، اما دیگرانی که در زمینه ساخت ماشین پرنده فعال بودند تنها می خواستند پولدار و معروف شوند و به دنبال نتیجه و ثروت بودند، بر این اساس اگر درباره آنچه که باور دارید صحبت کنید، کسانی را جذب می کنید که به آنچه که باور دارید باور دارند."
در خاتمه سینک عنوان می کند که در خصوص ویژگیهای محصول صحبت نکنید، بلکه در خصوص باورتان برای تولید محصول بگویید و در واقع با « چرا » یی تولید محصول شروع کنید.
علاقمندان جهت مشاهده سخنرانی "سیمون سینک" در سایت "تد" می توانند به آدرس ذیل مراجعه کنند؛
http://www.ted.com/talks/simon_sinek_how_great_leaders_inspire_action.html?qsha=1&utm_expid=166907-21&utm_referrer=http%3a%2f%2fwww.ted.com%2ftalks%2ftags%2fname%2fentrepreneur%2fpage%2f3


 
 
خوانده شده 1822

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک