.

.

خرید و فروش و یا رهن و اجاره ملک، یکی از پر رونق ترین عرصه های اقتصادی است، ممکن است گاهی با رکود مواجه شود اما چون نیاز به مسکن جزء نیازهای اولیه بشر است، این رکود مقطعی است و دوباره رونق پیدا می کند.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه به نقل از وب سایت شتابدهنده فناوری تیک آقای حسین کرمی دارای لیسانس علوم تربیتی و روانشناسی، کارشناسی ارشد رشته هنر و مهندس IT هستند، ایشان با شور و انگیزه فراوان در سن 56 سالگی، استارتاپی را در حوزه خرید ملک و مسکن راه اندازی کرده اند.وی در خصوص انگیزه اش برای راه اندازی این استارتاپ گفت: مدتی بود که به دنبال خرید ملکی بودم برای همین منظور در چند کانال تلگرامی که مربوط به این حوزه می شد عضو شدم و از طریق آن کانال ها به آدرس های مختلفی مراجعه کردم اما متاسفانه اطلاعات داده شده با واقعیت فرق داشت، به همین خاطر ایده ای به ذهنم رسید که با طراحی یک اپلیکیشن بتوانم اطلاعات جامع و موثقی در خصوص خرید و فروش، رهن و اجاره ملک با دسترسی آسان و امنیت بالا در اختیار مردم قرار دهم، این کار نیاز به تجربه و تخصص دارد، برای همین حدود 4 ماه در یک بنگاه املاک کار کردم تا با چند و چون کار آشنا شوم و خلاء های این حوزه را شناسایی کنم.

وی افزود: با استفاده از اپلیکیشن ملک یاب، فرد متقاضی ملکی را تهیه خواهد که هم مورد تایید بنگاه دار است و هم مورد تایید صاحب خانه، در هنگام انجام معامله، بنگاه دار موظف است مدارک را بر اساس اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاک بررسی کرده و پس از تایید به فرد متقاضی عرضه کند، همچنین برای تایید صحت اسناد مربوط به ملک با استفاده از پیک ملک یاب دیگر نیازی به حضور افراد دیگری برای پیگیری امور مربوط به ملک نیست و همه امور تنها توسط پیک ملک یاب صورت می گیرد و از ترافیک حضور افراد متعدد در ادارات مربوطه جلوگیری می شود، همچنین توسط کارشناسان ملک یاب، قیمت واقعی ملک کارشناسی شده و جریانات حقوقی مربوط به ملک نیز بررسی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ایده اولیه این کار چند سال پیش به ذهنم رسید، آن زمان می خواستم به یک شکل دیگر اجرایی اش کنم که به دلایلی عملی نشد اما اکنون حدود 1 سال است تصمیم گرفتم اپلیکیشنی برای این کار تهیه کنم به همین منظور ایده ام را به شتابدهنده کارآفرینی تیک ارایه دادم و پس از بررسی و تایید، مدت 3 ماه است در حال اجرای ایده ام هستم.

وی به تنهایی مراحل اجرای ایده اش را به عهده دارد و با بیان این مطلب گفت: استارتاپ ملک یاب نیاز به یک تیم قوی دارد اما هنوز نتوانسته ام نیروی انسانی مورد نظرم را فراهم کنم، قرار شده است شتابدهنده کارآفرینی تیک یک گروه توسعه دهنده در اختیار ما قرار دهند، امیدوارم بتوانم از طریق گروه توسعه دهنده یک تیم منسجم و قوی تشکیل دهم.

کرمی در مورد وضعیت رقبایش تصریح کرد: در استان رقیب ندارم اما در سطح کشوری چند استارتاپ در این حوزه فعالیت می کنند اما تیم شان جوان است و تجربه شخصی در خصوص مسایل ملک ندارند، اپلیکیشنی که من طراحی کرده ام به دلیل تجربه ای که خودم در این حوزه به دست آورده ام از آپشن های کاملتری برخوردار است و فرد می تواند معامله اش را امن، بی دردسر و راحت انجام دهد.

وی گستره کارش را فعلا کرمانشاه دانست و افزود: برنامه ام این است که در صورت موفقیت، کل ایران را پوشش دهم.

وی در پاسخ به اینکه چرا از شتابدهنده کارآفرینی تیک استفاده کردید، عنوان کرد: به خاطر همکاری تیک و ارایه اراهکار برای عملی کردن کسب و کارم و همچنین استفاده از منتورهای خوب و آشنایی بیشتر با بوم کسب و کار و در نهایت برای اینکه یک شتابی به ایده ام بدهم، ایده خودم را به شتابدهنده کارآفرینی تیک ارایه دادم و اکنون از امکانات محیط تیک استفاده می کنم.

وی افزود: از فضای شتابدهنده کارآفرینی تیک خیلی راضی ام و امکاناتش عالی است فقط امیدوارم به زودی گروه توسعه دهنده تشکیل شود که من بتوانم تیمم را انتخاب کنم.

حسین کرمی گفت: استارتاپ ملک یاب نیازی به سرمایه گذار ندارد و به ازای هر معامله سود خواهد داشت، فقط از مسیولین انتظار دهم به حرف های ما گوش کنند و بعد تصمیم بگیرند و با ما همکاری کنند.

با توجه به وضعیت نوسانات نرخ دلار، کرمی گفت: هرچند نوسانات ارزی بر روند زندگی مردم اثر منفی دارد اما احتیاج به مسکن یک نیاز اجباری است و بعد از رکودی که در این حوزه وجود داشت، افزایش دلار یک رشدی را در حوزه معاملات مسکن و ملک به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی من کارآفرینی است و به فکر کسب درآمد شخصی نیستم، دوست دارم تعدادی جوان را جذب و به کار مشغول کنم، آرزویم این است که مسیولین کمی با کارآفرینان و گروه های استارتاپی همکاری داشته باشند و با ناآگاهی و عدم پیگیری کار را بر آنان سخت نکنند.

وی در تعریف استارتاپ گفت: استارتاپ یک فضایی ایجاد می کند که فرد بنیانگذار و تیمش را بالا بکشد و با همکاری همدیگر و تقویت ایده شان بتوانند به خواسته هایشان برسند.

کرمی در پایان اظهار داشت: از حمایت های خانواده ام تشکر می کنم که همواره مشوق من بودند و با حمایت های روحی و روانی شان مرا به جلو سوق داده اند که اگر این حمایت ها نبود به مشکل برمی خوردم.

خوانده شده 4574 آخرین ویرایش در یکشنبه, 01 مهر 1397 ساعت 02:39