.

.

 
 
"کیول کیو پارک" در گزارش 8 صفحه ای خود به نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در رشد اقتصادی کره جنوبی می پردازد؛
 
رشد اقتصادی کره جنوبی به گونه ای بوده است که از 60 سال پیش که حکومت کره شکل گرفت توانسته خود را به رده دهم غولهای بزرگ اقتصادی دنیا برساند و در این میان البته نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در توسعه اقتصادی نقشی بی بدیل بوده است. همین امر باعث شده تا سیاستهای اقتصادی کره در خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط طیفی از سیاستهای حمایتی و تقویتی را شامل شود که هدف از آن تقویت قدرت رقابت پذیری کسب و کارهای کوچک و متوسط بوده است.
کسب و کارهای کوچک و متوسط نیروی پیشبرنده رشد اقتصادی و اشتغال در کره جنوبی هستند. در قیاس با کسب و کارهای عظیم تر، کسب و کارهای کوچک و متوسط از خلاقیت و نو آوری بیشتری بر خوردارند و ظرفیت آنها برای ایجاد مشاغل جدید بمراتب بیشتر است.
کسب و کارهای کوچک و متوسط در کره جنوبی 5/99 در صد از کل 1 میلیون و 11 هزار بیزنس موجود در این کشور را تامین می کنند . همچنین 8/76 درصد جمعیت شاغل در کره را در اختیار دارند و 5/50 درصد ارزش افزوده را تولید می کنند.
سیاستهای حمایتی کره جنوبی از کسب و کارهای کوچک و متوسط از دهه 60 میلادی شروع شده و تا کنون ادامه دارد.
اولین سیاست اقتصادی در خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط در دهه 60 میلادی طرح شد. در این دهه حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط به موازات حمایت از کسب و کارهای بزرگ صورت می گرفت. در واقع سیاست توسعه اقتصادی در این زمان متمرکز بر توسعه کسب و کارهای بزرگ بود.
استراتژی حمایتی از کسب و کارهای کوچک و متوسط در دهه 60 میلادی بر اساس ایجاد یک سیستم حقوقی برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط بود و بر این اساس قانون فعالیت کسب و کارهای کوچک و متوسط در سال 1966 به اجرا گذاشته شد.
در دهه 70 و 80 هر چند حمایت و تقویت کسب و کارهای کوچک و متوسط در دستور کار بود اما این حمایت نباید تا جایی پیش می رفت که از سیاستهای حمایتی نسبت به کسب و کارهای بزرگ پیشی می گرفت. در همین راستا در سال 1979 انستیتوی حمایت از کسب و کارهای کوچک و متوسط تاسیس شد.
در دهه 90 میلادی تقویت ظرفیت خوداتکایی کسب و کارهای کوچک و متوسط مطرح شد. در سال 1996 اداره کسب و کارهای کوچک و متوسط تاسیس گردید و تقویت توان رقابتی و ظرفیت کسب و کارهای کوچک و متوسط جهت رسیدن به حدی از استقلال و خود اتکایی مورد توجه قرار گرفت.
در دهه اول قرن بیست و یک نیز تقویت شرکتهای تازه تاسیس و باز هم افزایش توان رقابتی از اولویت بر خوردار بود و در حال حاضر نیز افزایش توان رقابتی کسب و کارهای کوچک و متوسط در سطح جهانی اولویت سیاست اقتصادی کره جنوبی است.
دولت کره در صدصد است تا شرایط مساعد و زیر ساختهای لازم برای حمایت از کسب کارهای جدید را ایجاد کند. کسب و کارهایی با فناوری نو آورانه و به گونه ای که شرکتهای تازه تاسیس توسط جوانان صاحب ایده های خلاقانه و فناورانه به ایجاد مشاغل جدید و توسعه اقتصاد کمک کند. دولت کره جنوبی معتقد است محیط تجارت جهانی بشدت در حال تغییر است و همسو شدن با این تغییرات نیازمند توسعه فناوری نو آورانه ممتد تجاری است و این همان رسالتی است که برای کسب و کارهای کوچک و متوسط در نظر گرفته شده است.
خوانده شده 276

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک