.

.

نویسندگان: جی رائو و جو وینتراب
با نگاهی به لیست "فورچن 500" از مجله fortune مشخص می شود که 70 شرکت هر ساله در لیست برترینهای جهان طی 50 سال گذشته قرار داشته اند و میانگین سابقه فعالیت این شرکتها 115 سال می باش


 


این شرکتهای با موفقیت از نسلی به نسل دیگر انتقال می یابند، آنها رکودهای اقتصادی را بمانند دیگر شرکتها تجربه کردند، اما روند رو به رشد خود را متوقف نکرده و از گردونه بازار خارج نشدند.

سئوال مهم: چگونه این شرکتها نه تنها به بقا خود ادامه دادند، بلکه رشد کردند و بر بازار نیز مسلط شدند؟

پاسخ مهم: فرهنگ نوآوری بود که همه این پیامدهای مثبت را برای شرکتهای یاد شده به همراه داشت.

آنچه که در آنالیزهای خود بدان رسیدیم این مهم بود که فرهنگ نوآوری را مولفه هایی تشکیل می دهند که چندان دستخوش تغییر نمی شوند، مولفه هایی دیر پا که شاید بتوان گفت همانگونه که 170 سال پیش فرهنگ نوآوری یک بیزنس را تشکیل می دادند هم اکنون نیز بنیانهای فرهنگ نوآوری شرکتی به ماند گوگل را شکل می دهند.

از مهمترین مولفه ها و پارامترهای فرهنگ نوآوری، "جو" حاکم بر بیزنس و شرکت است. بیزنس باید دارای جوی مناسب برای استفاده از افراد صاحب دیدگاههای متنوع باشد، در چنین جوی صاحبان ایده های جدید بدون نگرانی از قضاوت اطرافیان و دیگر همکاران خود و بدون داشتن اضطراب از ایجاد چالشهای جدید، ایده های خلاقانه و نو آورانه خود را مطرح می کنند.

از سوی دیگر ارزشهای حاکم در فضای بیزنس و شرکت نیز نقش مهمی را ایفا می کنند. آیا ارزشهایی مانند کار آفرینی، خلاقیت و یادگیری مداوم در بیزنس ارزشهای بنیادین هستند؟ در این جا منظور این نیست که صرفا مدیران کل به این ارزشها اهمیت دهند، زیرا مدیران کل دائما وارد بیزنس شده و خارج می شوند، کل بدنه بیزنس است که باید به این ارزشها وفادار  باشد. این ارزشها باید توسط کل شاکله بیزنس مورد حمایت قرار گیرند.

شرکتهای نوآور از یک "روتین" همیشگی پیروی می کنند، آنها ایده ها را می گیرند و از میان آنها ایدهایی که قابلیت تبدیل به فرصت را دارند جدا کرده و در نهایت فرصتهای ضعیف را از قوی جدا کرده و فرصتهای قوی را مورد آزمایش قرار داده و مدلهای اولیه را از آنها استخراج می کنند. از میان ایده های قوی، شکست خورده ها را جدا کرده و ما بقی ایده هایی که بالاترین پتانسیل را از خود نشان داده اند را مورد استفاده  قرار می دهند.

ایجاد فرهنگ نوآوری به هیچ گونه بودجه ای نیاز ندارد، این فرهنگ انرژی زا و توان بخش می باشد و ضامن بقای بیزنس در بازارهای سریع التغییر می باشد. اگرچه آغاز سفر در مسیر فرهنگ نوآوانه می تواند زمانبر باشد، اما نوعی سرمایه گزاری بلند مدت[ راهبردی ] است که بقا، رشد و تسلط بر بازار را برای بیزنس به همراه می آورد.

برای دریافت متن انگلیسی مطلب فوق لطفا به سایت ذیل مراجعه کنید؛
http://www.babson.edu/executive-education/thought-leadership/babson-insight/articles/pages/culture-of-innovation.aspx
خوانده شده 1634

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک