.

.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از 4504 شرکت دانش بنیان به عنوان نقطه امید کشور در شرایط تحریم یاد کرد و افزود: از هیچ تلاشی برای حمایت از این شرکت ها دریغ نخواهیم کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیاوش ملکی فر امروز(13 شهریور) در نشستی صمیمی با مدیران شرکت‌های دانش بنیان استان کرمانشاه تحت عنوان "معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری"، با اشاره به راه اندازی این صندوق در سال 1389، گفت: این صندوق در همان سال در راستای تصویب قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان در کشور و با سرمایه اولیه سه هزار میلیارد تومان راه اندازی شد.
وی افزود: این میزان سرمایه اولیه زمانی بود که هر دلار 1200 تومان ارزش داشت و در هیچ کشور اروپایی چنین نهاد دولتی برای حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود نداشت.
ملکی فر  بااشاره به خدمات متنوع این صندوق درحمایت از شرکت های دانش بنیان، گفت: خدمات صندوق به چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت نامه، سرمایه گذاری و خدمات توانمندسازی تقسیم می شود.
وی افزود: بسیاری صندوق را تنها با خدمات تسهیلات آن می شناسند و این درحالی است که خدمات بسیار بیشتر و متنوع تری در سایر حوزه ها از جمله ضمانت نامه و سرمایه گذاری به شرکت‌ها ارائه می شود.
ملکی فر در ادامه در تشریح رویکردهای جدید مدیران صندوق در راستای ارتقا کیفی و کمی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، از تمرکز زدایی به عنوان مهم ترین این رویکردها یاد کرد و افزود: از مجموع 4504 شرکت دانش بنیان کشور حدود 2200 شرکت در تهران مستقر است، اما تلاش ما این است که شرکت های دانش بنیان در سایر استان ها از تمام خدمات صندوق تمام و کمال استفاده کرده و بی بهره نمانند.
وی افزود: در همین راستا تصمیم بر این گرفته شد که به جای مراجعه شرکت ها به صندوق، ما سراغ شرکت ها برویم و درهمین راستا سفرهای استانی مسئولین صندوق به استان های مختلف شروع شد.
ملکی فر تصریح کرد: تاکنون به استان‌های مختلفی سفر کرده و خدمات صندوق را به شرکت ها شرح داده ایم و امروز نیز به استان کرمانشاه آمده‌ایم تا مدیران شرکت های دانش بنیان این استان را با خدمات صندوق آشنا کنیم. این معرفی از آن جهت است که شرکت ها بتوانند در سفر ماه آینده مدیرعامل و معاون تسهیلات صندوق به این استان، درخواست ها و نیازهای تسهیلاتی خود را پخته تر و جامع تر مطرح کنند.
معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در ادامه با اشاره به صف های طولانی شرکت های دانش بنیان در بحث گرفتن تسهیلات از صندوق، گفت: در همین راستا رویکرد جدیدی اتخاذ شده که بر اساس آن پرداخت تسهیلات به شرکت ها برای مبالغ کمتر از 500 میلیون تومان از طریق صندوق های پژوهش و فناوری در سطح کشور صورت گیرد.
ملکی فر با اشاره به وجود 20 صندوق پژوهش و فناوری در سطح کشور گفت: سال گذشته و امسال 1100 میلیارد تومان خط اعتباری در اختیار این صندوق ها قرار داده شده تا از طریق آنها به شرکت های دانش بنیان پرداخت شود.
این مسئول تصریح کرد: با این کار، شرکت ها به جای قرارگیری در صف طولانی برای گرفتن تسهیلات زیر 500 میلیون تومان، به راحتی این تسهیلات را از صندوق های پژوهش و فناوری در استان های خود دریافت می کنند و با توجه به شناخت این صندوق ها از شرکت های دانش بنیان آن استان، قطعا در بحث وثایق هم سهل گیری بیشتری اعمال خواهد شد.
ملکی فر افزود: برای پرداخت تسهیلات بیش از 500 میلیون تومان هم این کار از طریق سیستم بانکی صورت میگیرد و در همین راستا برای تسریع کار، نمایندگی چند بانک عامل هم اکنون درمحل صندوق فعال هستند.
این مسئول یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 1500 میلیارد تومان مصوبه بانکی برای شرکت ها داشته ایم.
ملکی فر در ادامه  از شرکت های دانش بنیان به عنوان امید کشور در شرایط تحریم یاد کرد وافزود: فشارها در حوزه اقتصادی بر کشور زیاد شده و در این شرایط و با توجه به نوسانات قیمت ارز و بحث تحریم، شرکت های دانش بنیان نقطه امید کشور هستند و برای همین با تمام توان حامی این شرکت ها و توسعه فعالیت های آنها خواهیم بود.
وی با اشاره به طراحی ابزارهای جدید برای حمایت بیشتر از این شرکت ها گفت: در حال حاضر مدت زمان اعطای ضمانت نامه برای شرکت ها را از حدود دو ماه به کمتر از یک هفته رسانده ایم.
پارک علم و فناوری کرمانشاه فعالیتی بیش از حد انتظار داشته است
وی در بخش دیگر صحبت هایش به توانمندیهای پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه اشاره و با تقدیر از مدیران این پارک گفت: تمام رویکردها در حمایت از شرکت های دانش بنیان را میتوان بصورت اجرایی و عملی در فعالیت های پارک علم و فناوری کرمانشاه مشاهده کرد.
وی با اشاره به فعالیت شتابدهنده، مراکز رشد و صندوق پژوهش و فناوری در پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: فعالیت های این پارک بیش از حد انتظار است و امیدواریم با حمایت های بیشتر از این پارک بتوانیم شاهد توسعه بیش از پیش فعالیت های آن باشیم.
بهره گیری از خدمات "صندوق نوآوری و شکوفایی" مسیر توسعه شرکت‌های دانش بنیان را هموار می‌کند
معصومه خان احمدی رییس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به خدمات متنوع صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برای شرکت های دانش بنیان، گفت: علی رغم خدمات متنوع و جذاب این صندوق، متاسفانه بسیاری شرکت ها به دلیل ناآگاهی از این خدمات بی بهره اند و برای همین در این نشست تلاش بر این است که شرکت ها را با خدمات این صندوق آشنا کنیم.
وی به تفاهم نامه پارک علم و فناوری کرمانشاه با این صندوق اشاره کرد وافزود: این تفاهم نامه در قالب "هاب توانمندسازی" منعتقد شده و بر اساس آن بسیاری خدمات صندوق توسط پارک علم و فناوری ارائه میشود و بخش دیگر این خدمات نیز بصورت متمرکز توسط خود صندوق به شرکت ها عرضه میشود.
وی با اشاره به چالش های بسیار درمسیر فعالیت شرکت های دانش بنیان گفت: صندوق به عنوان حامی  این شرکت ها راه اندازی شده و  آشنایی با خدمات صندوق میتواند شرکت ها را در مسیر توسعه یاری کند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تقدیر از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای تدوین برنامه ها بر اساس دغدغه ها و چالش های شرکت های دانش بنیان، گفت: حرکت صندوق به سمتی است که مشکلات واقعی شرکت ها احصا و بر اساس آن برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گیرد.
در ادامه این نشست مدیران شرکت های دانش بنیان استان به بیان سوالات و چالش های خود در راستای استفاده از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پرداختند.

خوانده شده 1269

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک