.

.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس  با بیان اینکه این صندوق در سال جهش تولید حمایت ویژه ای از شرکت های دانش بنیان ، فناور و استارت آپ ها دارد، گفت: در پنج سال گذشته از طریق این صندوق  مبلغ 33  میلیارد تومان تسهیلات به  343 شرکت فناور و دانش بنیان اعطا شده است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، علی اصغر ساعد در گفت و گویی با   با بیان مطلب فوق تصریح کرد: صندوق پژوهش و فناوری زاگرس به عنوان یک نهاد حمایتی خصوصی در کنار پارک علم و فناوری کرمانشاه فعاليت هاي متنوعی  در زمینه های مختلف مالی و غیر مالی به واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان ارائه می کند.

ساعد تصریح کرد : صندوق‎های پژوهش و فناوری طبق مصوبه هیئت وزیران در سال ۱۳۸۱ به‏منظور حمایت از طرح‏های پژوهشی و فناورانه غیردولتی تشکیل شده است. طبق آیین‏نامه‏ این صندوق‏ها این حمایت می‏تواند به‏صورت اعطای وام و تسهیلات، صدور ضمانت ‏نامه‏های مورد نیاز طرح‏های پژوهشی غیردولتی، تامین و تضمین پرداخت است. که با توجه به تحریم ها نقش این صندوق‏ها می‏تواند بیش از گذشته تعیین کننده باشد چرا که با حمایت از طرح‏های پژوهش و فناورانه‏ در تکمیل زنجیره دانش به ثروت نقش مهمی ایفا کنند.

مدیر عامل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس در ادامه با اشاره به اینکه رشد و شکوفایی ایران اسلامی در سایه تحقق اقتصاد دانش بنیان محقق خواهد شد، افزود: در این صندوق ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و واحد های فناور درحداقل زمان ممکن انجام می گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این صندوق در عرصه مقابله با ویروس کرونا وارد و خط اعتباری  خاصی در حمایت از شرکت های تولید کننده نیاز های بهداشتی کشور ایجاد کرد افزود: اختصاص 5/4 میلیارد تومان به چهار شرکت تولید کننده محلول ضدعفونی کننده دست بر پایه الکل، شیلدهای پلی استر محافظ صورت، ماسک ان-95 و  ماده ضدعفونی کننده دست ، ایجاد خط اعتباری در قالب تفاهم نامه با صندوق نوآوری و شکوفایی برای 23 شرکت دانش بنیان به مبلغ 7 میلیارد تومان، عقد قرارداد با پارک علم و فناوری به مبلغ ده میلیارد تومان جهت اعطا تسهیلات ویژه به شرکت های فنآور بخشی از خدمات حوزه مقابله  کرونا بوده است.

ساعد منابع  صندوق پژوهش و فناوری زاگرس را معاونت علمی ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، منابع داخلی صندوق ، پارک علم و فناوری کرمانشاه و جهاد دانشگاهی  عنوان کرد افزود:تا کنون  17 ضمانت نامه به ارزش 14 میلیارد تومان برای پنج شرکت جهت 18 قرارداد  صادر شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه كارآفرينان متخصص و نوآوران به دليل ضعف ساختا‌ر‌هاي تأمین مالي و سرمايه‌گذاري امكان بروز و ظهور قابليت‌هاي فناورانه ندارند افزود:در همين راستا صندوق‌هاي پژوهش و فناوري زاگرس، با هدف ارائه خدمات مالي ويژه به كارآفرينان متخصص و و در راستاي كمك به فعاليت‌هاي پژوهشي، علمي و فن‌آوري بخش غير‌دولتي تاسيس شده است.

خوانده شده 595

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک