.

.

 

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان ۴۹ سازمان و شرکت حضور داشتند و ۲۴۱ غرفه هم ایجاد شد، گفت: در این نمایشگاه ۴۷۰ محصول بارگذاری و ۴۲۱ دستاورد پژوهشی سازمان‌ها معرفی شد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه،  دکتر سیامک آزادی روز پنجشنبه در آیین اختتامیه نمایشگاه مجازی دستاوردهای پژوهش و فناوری استان کرمانشاه که در سالن امید استانداری کرمانشاه برگزار شد، افزود: ۲۰۰ هزار بازدید از نمایشگاه امسال ثبت شده و بر اساس آی‌پی‌های مشخص چهار هزار و ۴۴۸ بازدید رقم خورده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

 

وی درخواست همکاری از سوی سازمان‌ها و افراد دارای تخصص را یکی از قابلیت‌های جدید نمایشگاه مجازی امسال دانست و افزود: در این نمایشگاه ۲۱ درخواست همکاری هم به ثبت رسیده است که بعد از بررسی‌های لازم از توان و تخصص این افراد در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود و در صورت نیاز به واحدهای فناور و شرکت های دانش‌بنیان معرفی خواهند شد.

 

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دائمی شدن این نمایشگاه مجازی فرصت بسیار خوبی برای معرفی دستاوردهای افراد و سازمان‌ها است، گفت: این نمایشگاه می‌تواند به صورت موضوعی و در یک بازه زمانی مشخص در اختیار افراد و سازمان‌ها قرار بگیرد تا بتوانند از این فضای نمایشگاهی استفاده کنند.

 

رویداد بزرگ ایده پردازی برای نوجوانان

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برگزاری رویداد بزرگ ایده‌پردازی برای نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال همزمان با هفته پژوهش امسال خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد شناسایی و حمایت از نوجوانان صاحب ایده است تا بتوانند در مسیر تجاری سازی ایده قرار بگیرند.

 

آزادی، حوزه های ۹ گانه این رویداد را فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، آموزش، گردشگری، انرژی، کشاورزی، اجتماعی، ورزش و سلامت جسمانی و هوشمندسازی عنوان کرد و افزود: علاقه مندان می‌توانند از ۲۰ آذر تا ۳۰ دی ماه ایده های خود را در سامانه این جشنواره ثبت کنند.

 

او اشاعه فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای فناورانه را ضروری دانست و گفت: بعد از داوری ۵۰ ایده را به صورت حضوری فراخوان می‌دهیم و در نهایت ۲۳ ایده برتر معرفی و جوایز نفیسی مانند سه عدد ساعت هوشمند، ۱۰ تبلت کتابخوان و ۱۰ تخته سیاه دیجیتال به برگزیدگان اهدا می‌شود.

 

 

پژوهش و مباحث علمی را باید همه فهم کنیم

 

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری تا کرمانشاه هم در این جلسه برگزاری این نمایشگاه مجازی را بسیار ارزشمند توصیف کرد و گفت: پارک علم و فناوری با تمام محدودیت‌های مالی که داشته و با همه بی‌مهری‌هایی که به حوزه پژوهش می‌شود، با برگزاری این نمایشگاه پرچم پژوهش را در کرمانشاه بالا نگه داشته است که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

 

«افشین کریمی» توجه به پژوهش را موجب توسعه کشور دانست و گفت: یکی از محدودیت‌های این مسیر این است که مباحث علمی جذابیت ندارد و اگر این موضوعات علمی را برای همه گروه‌های سنی قابل فهم کنیم، نوجوانان و جوانان هم با اشتیاق در این وادی قرار می‌گیرند و فضای علمی در کشور و استان کرمانشاه رواج پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه امروز فضای مجازی به نقطه عطف تاریخ بشری تبدیل شده است اظهار داشت: فضای مجازی نوع ارتباطات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را در دنیا تغییر داده است و ما امروز با پدیده‌ای نو در جهان مواجه هستیم که باید با آن آشتی کنیم و بستن و محدود کردن این فضا هم نتیجه‌ای در بر نداشته است.

 

معاون استاندار کرمانشاه بر نقش دانشگاهیان در گفتمان‌سازی و استفاده از این فضا تاکید کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید در حوزه پژوهش به صورت جدی‌تری ورود کنند و امیدواریم هر تصمیمی در مملکت ما گرفته می‌شود بر پایه مطالعه، تحقیق و پژوهش باشد تا ضریب خطا را در مسایل اجرایی پایین بیاوریم.

 

در انتهای این مراسم از سازمان‌ها و غرفه‌های برتر حاضر در نمایشگاه با اهدا لوحی تقدیر شد

خوانده شده 484

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک