.

.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه از حمایت 90 واحد فناور در حوزه کشاورزی در سالهای فعالیت این مرکز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه مهندس شهاب خوش خوی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه از سال 1391، گفت: این مرکز با هدف حمایت تاثیرگذار از مشاغل تخصصی و دانش بنیان و ایده های نوآورانه با قابلیت تجاری سازی در حوزه کشاورزی استان راه اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز زیرمجموعه پارک علم و فناوری استان کرمانشاه بوده و هم اکنون دو مرکز تخصصی زیرمجموعه آن در شهرستان های  روانسر و سرپل ذهاب هم راه اندازی شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان روانسر مرکز رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات سردسیری و در شهرستان سرپل ذهاب نیز مرکز رشد کشاورزی و صنایع تبدیلی محصولات گرمسیری فعال است تا بتوانیم فعالیت های نوآورانه در حوزه کشاورزی محصولات گرمسیری و سردسیری استان را پوشش دهیم.

خوش خوی تصریح کرد: هدف ما در مرکز رشد کشاورزی این است که بتوانیم با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه حرفه‌های جدید و نوآورانه در قالب هسته‌های فناور و شرکت های نوپای فعال با اهداف اقتصادی و کسب و کار مبتنی بر دانش و فناوری، پشتیبانی لازم را به عمل آوریم.

 

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه تشریح ویژگی های این مرکز، ایجاد ارتباط و همکاری متقابل با زیربخش های تحقیقاتی، پژوهشی و اجزای حوزه کشاورزی استان را از مهم ترین ویژگی این مرکز برشمرد و افزود: تلاش مرکز رشد کشاورزی کرمانشاه تجاری سازی ایده های نوآورانه در سطح استان، جذب و حمایت موسسات کوچک و نوبنیاد تحقیقاتی جهت تجاری سازی ایده ها و تلاش جهت تکمیل و راه اندازی بخش های تحقیق و توسعه در حوزه کشاورزی عنوان کرد.

وی افزود: همچنین تلاش برای ایجاد ارتباط گسترده و هم افزایی شرکت ها در مرکز رشد و خارج از آن، برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار، نظارت و ارزیابی بر عملکرد واحدهای فناور و تلاش جهت کم کردن موانع جهت تسریع در تولید و ارائه خدمات به شرکت های تحت حمایت از جمله دیگر ویژگی های این مرکز است که می توان به آن اشاره کرد.

خوش خوی تاکید کرد: تمام تلاش ما در مرکز رشد این است که ریسک صاحبان ایده در دوران راه اندازی موسسات نوپا را کاهش دهیم.

حمایت از 90 واحد فناور حوزه کشاورزی در کرمانشاه

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه از حمایت این مرکز از 90 واحد فناور خبر داد و افزود: برخی از این واحدها هم اکنون از مرکز رشد خارج شده اند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 50 واحد فناور در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی در قالب هسته فناور و شرکت های فناور و دانش بنیان تحت حمایت مرکز رشد کشاورزی و مراکز رشد شهرستانی تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه هستند.

خوش خوی خاطرنشان کرد: عمده این واحدها در حوزه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی، نهاده های کشاورزی شامل بذر، کود و سم، گیاهان دارویی، صنایع تبدیلی، زراعت و باغبانی، کشاورزی هوشمند، دام، طیور، آبزیان، سیستم های آبیاری و گلخانه فعال هستند.

 

وی در ادامه به تشریح خدمات ارائه شده در مرکز رشد کشاورزی استان پرداخت و از امکان استقرار شرکت ها در این مرکز و تامین دفتر کار و سوله های کارگاهی برای آنها به عنوان یکی از مهم ترین این خدمات یاد کرد و افزود: علاوه بر این، مشاوره ها و منتورینگ در حوزه های تخصصی و عمومی از جمله دیگر خدماتی است که واحدها ارائه می شود.

خوش خوی گفت: در کنار این ها، کمک در جهت تجاری سازی ایده ها و نیز کمک در دریافت مجوزهای دانش بنیان، برند و تاییدیه های فنی از دیگر خدماتی است که به واحدها ارائه می شود.

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: حمایت های مالی و قانونی، کمک جهت هم افزایی کاری و ارتباط با سایر شرکت ها و موسسات وابسته به پارک هم از جمله دیگر خدماتی است که به واحدهای تحت پوشش ارائه می شود.

خوش خوی در ادامه با اشاره به ظرفیت های بسیار کرمانشاه در حوزه کشاورزی، گفت: وجود مرکز رشد کشاورزی موجب می‌شود که با وجود این ظرفیت ها، رشد سریع و موثر در اشتغال پایدار و توسعه بخش کشاورزی استان را شاهد باشیم.

راه اندازی 3 مرکز نوآوری تخصصی کشاورزی در استان

 

وی در ادامه در تشریح روند کار در مرکز رشد کشاورزی استان گفت: شعار ما در مرکز رشد استفاده حداکثری از منابع موجود و خلق ارزش و ثروت در حوزه کشاورزی به وسیله افزایش بهره وری است و فعالیت های خود را بر اساس این شعار تنظیم کرده ایم.

خوش خوی در تشریح فرآیند کار در این مرکز هم گفت: در گام اول ما به دنبال خوشه سازی واحدهای فناور هستیم به گونه ای که واحدهای با فعالیت‌های مشابه بتوانند در یک خوشه فعالیت داشته و ارتباط کاری موثری بین آنها برقرار شود.

این مسئول افزود: در گام دوم، راه اندازی زیرساخت ها و مراکز نوآوری تخصصی کشاورزی با استفاده از ظرفیت شرکت های خصوصی و شرکت های در مرحله پارکی در دستور کار قرار دارد.

وی از راه اندازی سه مرکز نوآوری تخصصی کشاورزی به عنوان زیرساخت ها و بازوهای مرکز رشد و پارک علم و فناوری کرمانشاه خبر داد و افزود: این مراکز شامل مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند، مرکز نوآوری و توسعه گیاهان دارویی و صنایع وابسته و مرکز نوآوری و توسعه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی است.

اولویت اول مرکز رشد حرکت در مسیر خودکفایی حوزه "کشاورزی" کشور است

مدیر مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با اشاره به موفقیت واحدهای تحت حمایت این مرکز در معرفی برخی از این واحدها، گفت: از جمله واحدهای موفق مرکز رشد کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه، شرکت "فناوران کاشت زاگرس" است.

وی افزود: این شرکت در زمینه تولید تجهیزات گلخانه ای و تولید نشا فعالیت کرده و تاکنون توانسته 95 درصد بازار کشور را از آن خود کند.

خوش خوی تصریح کرد: این شرکت همچنین توانسته با اشتغالزایی خوبی که ایجاد کرده است، عنوان کارآفرین برتر استانی و ملی را هم از آن خود کند.

وی افزود: از جمله دیگر شرکت های موفق مرکز رشد کشاورزی، می توان به شرکت "آبیز قطره" اشاره کرد که قطره چکان هایی را تولید می کند که فناوری آن تنها در اختیار برخی کشورهای اروپایی قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: شرکت "تیبا دارو" هم یکی از شرکت های موفق در حوزه تولیدات نهاده های دام و طیور است که در زمینه تولید داروهای دامپزشکی هم فعالیت دارد.

 

وی افزود: این شرکت امسال توانسته است عنوان فناور برتر حوزه کشاورزی پارک علم و فناوری کرمانشاه را از آن خود کند.

خوش خوی در زمینه صادرات محصولات تولیدی واحدهای فناور مرکز رشد کشاوزی هم گفت: با توجه به اینکه نیاز داخل در حوزه کشاورزی بالاست عمده محصولات تولیدی واحدها در داخل کشور عرضه می شود و این میان سه شرکت نیز صادرات داشته و مازاد تولیدات خود را به کشورهای خاورمیانه صادرات می کنند.

وی افزود: تلاش اصلی واحدهای فناور تحت حمایت مرکز رشد کشاورزی گام برداشتن در جهت خودکفایی کشور در حوزه های مختلف کشاورزی است و بنابراین تامین نیاز داخل اولویت اول واحدهاست.

خوانده شده 323 آخرین ویرایش در یکشنبه, 19 دی 1400 ساعت 07:14

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک