.

.

نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن‌بازار استان کرمانشاه، از سوم تا پنجم دی ماه با ارائه بیش از 230 محصول فناورانه و دانش بنیان برپا می شود.

 

 

 به گزارش  روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، امروز (29 آذر) در نشست خبری برپایی این نمایشگاه، گفت: بعد از دو سال از شیوع کرونا، امسال مجددا برپایی نمایشگاه هفته پژوهش را بصورت حضوری خواهیم داشت و قطعا در شرایط برگزاری حضوری کیفیت کار نیز ارتقا چشمگیری می‌یابد.

 

 

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را فرهنگ سازی و برنامه ریزی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی و بصورت ویژه تولیدات فناورانه و دانش بنیان استان به نمایش در می‌آید.

 

وی افزود: در نمایشگاه امسال 25 غرفه با حضور دانشگاه‌ها، مراکز رشد، ساختارهای فناورانه و دستگاه‌های اجرایی برپا می‌شود.

 

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این دوره نمایشگاه بیش از 230 دستاورد پژوهشی و فناورانه به نمایش در می‌آید.

 

آزادی هدف مهم دیگر برپایی این نمایشگاه را شبکه سازی میان ذینفعان زیست بوم نوآوری و فناوری استان عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه تلاش داریم ارتباط موثری میان واحدهای فناور، شرکت های دانش بنیان، واحدهای صنعتی و سایر بازیگران زیست بوم نوآوری و فناوری استان شکل گیرد و در همین راستا از تمام دانشجویان، صنعتگران، نخبگان، اساتید و مسئولان برای حضور در این نمایشگاه دعوت می‌کنیم.

 

میزهای "مشاوره" در نمایشگاه برپا می‌شود/ راه‌اندازی "استودیو دانش بنیان"

 

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در ادامه به تشریح بخش های مختلف این نمایشگاه پرداخت و از تدارک برنامه‌های ویژه در هر یک از غرفه ها خبر داد و افزود: در هر یک از غرفه‌ها برنامه های متنوعی شامل نشست‌های تخصصی، رونمایی از محصولات فناورانه و دانش بنیان و تقدیر از فناوران تدارک دیده شده است.

 

وی برپایی "میزهای مشاوره" را از برنامه‌های ویژه نمایشگاه هفته پژوهش امسال عنوان کرد و افزود: در میزهای مشاوره تلاش بر این است نیازها و سوالات مخاطبین نمایشگاه از جمله شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور، دانشجویان و اساتید در حوزه های مختلف پاسخ داده شود.

 

وی افزود: مشاوره در زمینه ثبت اختراع، اخذ گرید دانش بنیان و نحوه تبدیل شرکت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و طراحی صنعتی بخشی از مشاوره هایی است که در این نمایشگاه به علاقمندان ارائه خواهد شد.

 

آزادی بخش دیگر برنامه‌های این نمایشگاه را برپایی غرفه‌ای ویژه دانش آموزان عنوان کرد وافزود: یکی از اصلی ترین اهداف برپایی نمایشگاه فرهنگ سازی و اشاعه و توسعه فرهنگ دانش بنیان است و برای همین غرفه‌ای برای دانش آموزان برپا شده تا از این طریق استعدادیابی در میان دانش آموزانی که به نمایشگاه مراجعه می کنند، داشته باشیم.

 

وی افزود: همچنین اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به دانش آموزان هم در حوزه فعالیت‌های فناورانه و دانش بنیان در این غرفه صورت می‌گیرد.

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی دیگر از برنامه های این نمایشگاه را راه اندازی "استودیو دانش بنیان" عنوان کرد و افزود: این استودیو با هدف معرفی شرکت‌های دانش بنیان راه‌اندازی می شود و روزانه دو نوبت در طول مدت برپایی نمایشگاه، به معرفی شرکت های دانش بنیان استان و فعالیتهای آنها می پردازد.

 

آزادی گفت: در کنار این برنامه ها، بیش از 10 کارگاه آموزشی هم در ایام برپایی نمایشگاه برگزار می‌شود.

 

وی با قدردانی از همکاری تمام مسئولین و دانشگاه های استان در برپایی این نمایشگاه گفت: خوشبختانه دانشگاه های استان همکاری ویژه‌ای هم در برپایی این نمایشگاه و هم در برگزاری کارگاه‌های آموزشی آن دارند.

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: با توجه به مشارکت خوب بخش های مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری استان در برپایی این نمایشگاه، این دوره نمایشگاه بتواند به دوره پرباری تبدیل شده و استان از ثمرات آن بهره‌مند شود.

 

وی تاکید کرد: این اطمینان را می‌دهیم که در این نمایشگاه نسل جدیدی از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان را خواهیم داشت.

 

230 دستاورد "فناورانه و دانش بنیان" کرمانشاه به نمایش در می‌آید

 

316 واحد فناور و دانش بنیان در کرمانشاه داریم

 

آزادی با اشاره به وجود 316 واحد فناور و دانش بنیان در سطح استان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه تنها تعدادی از این واحدها به دلیل محدودیت فضا توانسته‌اند حاضر شوند و این نمایشگاه در حقیقت نمایانگر بخشی از توانمندی استان در حوزه فناوری و نوآوری است.

 

وی افزود: اگر بخواهیم به بخشی از این توانمندی اشاره کنیم همین بس که در حال حاضر 10 شرکت استان محصولاتی دارند که در کشور بصورت انحصاری تولید می شود و برخی از آنها عمده بازار کشور را دست گرفته‌اند. بطور مثال در حوزه بازار "نشا" یکی از شرکت های دانش بنیان ما 95 درصد بازار کشور را از آن خود کرده و عملا رقبای خارجی خود را در این زمینه کنار زده است.

 

وی با تاکید بر لزوم حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور در سال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، از تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان به عنوان اقدام موثری در این زمینه یاد کرد و افزود: در این قانون حمایت های خوبی از فعالیت های حوزه دانش بنیان صورت گرفته، بطور مثال اگر واحدهای صنعتی در چارچوب تعریف شده در قانون اعتباراتی را صرف حوزه تحقیق و پژوهش کنند بعدا از مالیات آنها کسر می شود و این یعنی  هزینه تحقیق و پژوهش برای واحدهای صنعتی عملا رایگان می شود.

 

وی افزود: همچنین محدودیت‌هایی در گذشته در خصوص واگذاری اراضی و امکانات دولتی به بخش خصوصی وجود داشت که این محدودیت‌ها در این قانون جدید برای شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور برداشته شده و دست دستگاه های اجرایی را برای واگذاری امکانات به این شرکت‌ها باز گذاشته است.

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکید کرد: قطعا برکات این قانون ارزشمند در سالهای آینده خود را بیشتر نشان می‌دهد.

 

نمایشگاه هفته پژوهش، فناوری و فن بازار استان کرمانشاه از سوم تا پنجم دی ماه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 17 بعدازظهر در محل دائمی نمایشگاه های کرمانشاه واقع در انتهای پارک شاهد پذیرای علاقمندان خواهد بود.

خوانده شده 319 آخرین ویرایش در سه شنبه, 29 آذر 1401 ساعت 09:41

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک