.

.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری  استان کرمانشاه، محمد طیب صحرایی در نشست نقش زنان در توسعه استان که در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد با تاکید بر نقش موثر زنان در توسعه استان گفت: اگر می‌خواهیم استانی متعالی و رو به رشد داشته باشیم، نیازمند همفکری تمام اعضای جامعه هستیم‌.

 

 

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند، گفت: قطعا حضور فعال و اثرگذار بانوان در توسعه استان اثرگذار خواهد بود.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه وجه اشتراک تمام زنان در عرصه های مختلف زن بودن آنها است، گفت: اگر زنان بخواهند در عرصه های فردی و اجتماعی اثرگذار باشند، باید در گام اول اعتقاد و اعتماد به ارزشمند بودن خود داشته باشند.

 

وی افزود: اولین نکته مهم این است که یک زن به زن بودن خود مفتخر باشد و زمانی که قدر و قیمت و ارزش خود را بداند میتواند از دیگران انتظار داشته باشد که به ارزشمند بودن او احترام بگذارند.

 

صحرایی گفت: ارزش هر فرد کرامت اوست که خداوند به زن و مرد فارغ از جنسیت عطا کرده و زنان باید ارزش این کرامت وجودی خود را بدانند.

 

وی افزود: زنان ما نباید منتظر قهرمان باشند و خود باید به قهرمان زندگی خود در تمام عرصه‌ها تبدیل شوند و این زنان هستند که اگر به توانمندی خود پی ببرند می‌توانند نقش موثری در توسعه کشور و استان ایفا کنند.

 

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه با تلاش یک نفر مسئول و یک نفر استاندار، کرمانشاه آباد و زیبا نمی شود، گفت: برای داشتن کرمانشاهی آباد و زیبا، زن و مرد باید دوشادوش هم کار و تلاش کنیم.

 

ریشه برخی مشکلات فرهنگی و تربیتی است/ مادران "فرهنگ کار" کودکان کرمانشاهی را تقویت کنند

 

وی با تاکید بر نقش موثر زنان در رسیدن به توسعه گفت: اگر به مشکلات استان بویژه در حوزه معیشت و اشتغال توجه کنیم متوجه خواهیم شد که پاره ای از این مشکلات ریشه در مسائل فرهنگی و تربیتی دارد.

 

استاندار کرمانشاه گفت: اگر یک استان پیشرفته در تمام زمینه ها داشته باشیم، اما مردمی داشته باشیم که فرهنگ کار و نظم و... آنها ضعیف باشد، باز پس از مدتی به وضعیت سابق برمی‌گردیم، بنابراین نیاز است که در ابتدای روی این فرهنگ ها تمرکز کنیم و در این زمینه بار اصلی بر دوش زنان به عنوان مادران خانواده است.

 

صحرایی گفت: اگر مادران روی فرهنگ کار جامعه کار کنند قطعا جامعه‌ای تلاشگر خواهیم داشت که در مسیر توسعه با جدیت گام برمی‌دارند.

 

وی به معضل دیگر جامعه زنان امروز اشاره کرد و افزود: امروز بسیاری از معضل بدحجابی می نالند و این را باید بدانند که حجاب پایان یک زنجیر تربیتی است و اگر فرزندانی با حیا تربیت کنیم، قطعا نه تنها این معضل که سایر معضلات هم حل می‌شود.

 

صحرایی گفت: حیا راس فضایل است و اگر فرزندان ما حیا را بیاموزند، هم احترام به بزرگترها و اساتید و ... را داشته و هم سایر فضایل را از جمله بحث حجاب را کسب می‌کنند و این وظیفه اصلی مادران است که فرزندانی با حیا تربیت کنند.

 

وی در ادامه گریزی هم به آمار پایین زنان در پست‌های مدیریتی زد و افزود: در این زمینه زنان نباید منتظر فرصت باشند، بلکه با نمایش توانمندی‌هایشان این فرصت برای آنها فراهم می شود.

 

در حاشیه این نشست نمایشگاهی از دستاوردهای منتخب بانوان فناور و دانش بنیان استان کرمانشاه به همت پارک علم و فناوری کرمانشاه برپا شد.

 

همچنین در پایان این مراسم از جمعی از مادران شهدای استان تقدیر و تجلیل شد

خوانده شده 283 آخرین ویرایش در شنبه, 24 دی 1401 ساعت 05:29

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک