.

.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از افزایش سرمایه این صندوق به ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: دستمان برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بسته نیست.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، سیاوش ملکی‌فر در نشست «معرفی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری» که با حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه، در محل برج فناوری استان برگزار شد به تشریح بخشی از خدمات این صندوق پرداخت و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی متولد قانون دانش‌بنیان است که خدمات گسترده‌ای در حوزه مالی و غیرمالی را به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور ارائه می‌دهد.

 

وی با بیان اینکه خدمات این صندوق در چهار دسته اصلی تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی قرار می‌گیرد و گفت: تسهیلات از مهمترین این خدمات است که چهار نوع تسهیلات نمونه‌سازی، سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و لیزینگ را با سقف‌، بازپرداخت و دوره تنفس مختلف داریم. سود این تسهیلات نیز بین صفر تا ۲۳ درصد است.

 

ملکی سقف تسهیلات فوری صندوق نوآوری و شکوفایی را هشت میلیارد تومان اعلام کرد که زمان پرداخت آنها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ روز است و یادآور شد: تمرکز اصلی پرداخت تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و برای سایر شرکت‌ها بسیار محدود است.

 

وی با بیان اینکه سرمایه اولیه صندوق نوآوری و شکوفایی سه هزار میلیارد تومان بوده که اکنون به حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته، گفت: امروزه دست ما برای حمایت از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیانی که در کشور داریم، بسته نیست.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از خدمات این صندوق بلاعوض بوده و شامل حمایت‌هایی برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی، آموزش، مشاوره و... است که سقفی معادل ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان در سال برای هر شرکت دارد و شرکت‌ها با داشتن شرایط لازم می‌توانند از آن برخوردار شوند.

 

وی اظهار کرد: این صندوق متعلق به هیچ شرکت خاصی نیست و همه شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک و بزرگ می‌توانند از خدمات آن برخوردار شوند.

 

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این صندوق مجزا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از منابع و خدمات هر دو بخش استفاده کنند.

 

وی در پایان با اشاره به تقاضای 30 شرکت دانش بنیان استان کرمانشاه برای برخورداری از تسهیلات و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: امیدواریم در مدتی که در استان حضور داریم بتوانیم بررسی های لازم را در خصوص تقاضای این شرکت‌ها انجام داده و تسهیلات مورد نیاز برای آنها را مصوب کنیم.

 

پارک علم و فناوری کرمانشاه از  میزبان جمعی از مدیران صندوق نوآوری و شکوفایی است و قرار است در این سفر سه روزه ضمن معرفی خدمات صندوق به شرکت های دانش بنیان استان، 30 شرکت متقاضی حمایت‌های مالی صندوق را دریافت کنند.

خوانده شده 11 آخرین ویرایش در چهارشنبه, 25 مهر 1403 ساعت 08:44

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
      
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک