.

.

در نشستی با حضور مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه و مدیران شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه به بررسی مشکلات حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی کشور از شرکت های دانش بنیان پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر محمدحسین صادقی اظهارکرد: این علم، دانش و فناوری است که برای تمامی ملل و جوامع بشری سرآمدی ایجاد می کند.

وی افزود: اکسیر توسعه پایدار همه جوامع علم، دانش و فناوری است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان سربازان خط مقدم اقتصاد دانش بنیان در کشور هستند، گفت: در اقتصاد دانش بنیان، تولید و بهره‌وری مبتنی بر دانش و فناوری است و درآمدزایی اصلی این شرکت ها از راه تحقیق و توسعه و تولید دانش فنی به دست می‌آید.

صادقی با اشاره به جایگاه کنونی ایران از نظر شاخص اقتصاد دانش بنیان در جهان، گفت: در حال حاضر ایران دارای رتبه 94 جهان در شاخص اقتصاد دانش بنیان است، بگونه ای که جایگاه کنونی ما از کشورهایی همچون مغولستان، کوبا و حتی عربستان هم پایین تر است.

مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور گفت: برای رسیدن به توسعه پایدار هیچ راهی نداریم مگر اینکه توجه ویژه ای به توسعه شرکت‌های دانش بنیان داشته و آنها را مورد حمایت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: بهبود کیفیت، کاهش هزینه تمام شده، رضایت مشتری و ... از جمله مواردی است که شرکت‌های دانش بنیان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان از سال 89 به تصویب رسیده، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از سال 1391 راه‌اندازی شده که دولت تدبیر و امید اعتقاد راسخی به آن برای مورد حمایت قرار دادن شرکت‌های دانش بنیان کشور دارد.

صادقی افزود: این صندوق سالیانه یک هزار میلیارد تومان سرمایه در اختیار دارد که می تواند آن را در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دهد که نهایتا منجر به توسعه پایدار کشور گردد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این صندوق بعد از صندوق توسعه ملی، بزرگترین صندوق در سطح کشور است.

مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تاکید کرد: این صندوق از لحظه تولد یک شرکت تا زمانی که قوی و وارد بورس شود، همه نوع حمایتی از آن به عمل خواهد آورد.

صادقی با اشاره به تعداد شرکت های دانش بنیان کشور گفت: تا پایان سال 92 کمتر از 50 شرکت دانش بنیان در کشور داشتیم که این رقم پایان سال گذشته به حدود 1300 شرکت رسید.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 1503 شرکت دانش بنیان در سطح کشور داریم.

مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: 65 درصد از مجموع شرکت دانش بنیان کشور را شرکت‌های نوپا و جوان، 30 درصد را شرکت‌های معمولی و پنج درصد دیگر هم شرکت‌های صنعتی دارای فعالیت دانش بنیان تشکیل می‌دهند.

این مقام مسئول با اشاره به تفاوت‌ تسهیلات این صندوق با دیگر صندوق ها و بانک‌های کشور گفت: اصل ترین تفاوت تسهیلات این صندوق با سایر صندوق ها و بانکهای کشور این است که نرخ سود تسهیلات این صندوق هشت درصد کمتر از نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار است، یعنی حداکثر سود این صندوق 12 درصد است.

وی خاطرنشان کرد: تضامین ساده‌تر، قبول ریسک بیشتر، سرعت بررسی بالاتر، عدم نیاز به آورده نقدی، بالابودن سقف پرداختی و ... از جمله دیگر مزایای وام ها و تسهیلات این صندوق است.

صادقی تصریح کرد: علاوه بر اعطای وام و تسهیلات، این صندوق می تواند با شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تولید، توسعه، فروش و صادرات محصولات دانش بنیان‌شان مشارکت هم داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به شروطی که این صندوق برای استفاده از مزایای خود اعلام کرده گفت: 1+5 شرط برای استفاده از مزایای صندوق نوآوری و شکوفایی وجود دارد که این شروط شامل این است که متقاضی باید شرکت یا موسسه باشد، خصوصی یا تعاونی باشد، دانش بنیان باشد، طرح در حوزه فناوری برتر داشته باشد، طرح ارزش افزوده زیادی داشته باشد، به اضافه اینکه شرکت سوء سابقه حرفه‌ای نداشته باشد.

مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق در حال حاضر 19 کارگزار در سطح کشور دارد.

در ادامه دبیر کمیته تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان گفت: تاکنون 150 شرکت از استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان در سامانه شرکت های دانش بنیان کشور به آدرس اینترنتی www.daneshbonyan.ir ثبت نام کرده‌اند.

مهندس منصور شهبازیان در نشستی با مسئولین شرکت های دانش بنیان استان کرمانشاه که در پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه و با حضور مشاور عالی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی کشور برگزار شد، اظهارکرد: از این تعداد شرکت ثبت نام کننده در این سابت 71 مورد مربوط به شرکت های مستقر در پارک‌های علم و فناوری استانهای کرمانشاه و لرستان است.

وی ادامه داد: تاکنون 138 شرکت از این تعداد شرکت ثبت نام کننده در سامانه، در کمیته تشخیص صلاحیت شرکت های دانش بنیان استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان مورد بررسی قرار گرفته اند.

شهبازیان خاطرنشان کرد: از این تعداد شرکت مورد بررسی قرار گرفته نیز 53 شرکت از استان کرمانشاه در فهرست نهایی شرکت های دانش بنیان کشور قرار گرفته اند.

این مقام مسئول اظهارکرد: 30 شرکت دیگر نیز در انتظار بررسی در کارگروه ها هستند که به زودی ابلاغ نهایی آنها نیز خواهد آمد.

دبیر کمیته تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان هچنین از انجام ارزیابی معافیت‌های مالیاتی 33 شرکت خبر داد.

شهبازیان خاطرنشان کرد: امیدواریم مدیران شرکت‌های مختلف صنعتی، تولیدی، فنی تخصصی و ... در استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان از فرصت ایجاد شده جهت بهره مندی از مزایای حمایتی صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در راستای ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های آن شرکتها، با مراجعه به نشانی اینترنتی www.daneshbonyan.ir ثبت نام به عمل آورند.

گفتنی است صندوق پژوهش و فناوری زاگرس در پارک علم و فناری جهاد دانشگاهی کرمانشاه کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی کشور در استان کرمانشاه که به شرکت های دانش بنیان تسهیلات ارائه می کند.

خوانده شده 697

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک