نشست هم اندیشی آموزشی و مشاوره بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری کرمانشاه برگزار شد
نشست هم اندیشی آموزشی و مشاوره بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری کرمانشاه برگزار شد
چهارشنبه, 07 تیر 1391
با حضور نمایندگان شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی نشست هم اندیشی آموزش و مشاوره بازاریابی برای شرکت های دانش بنیان پارک علم وفناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم وفناوری کرمانشاه دراین نشست مهندس محمد سالاری از مدرسین بازاریابی از پارک های علم وفناوری به عنوان حلقه واسطه صنعت و دانشگاه یادکرد و گفت: تلفیق علم با عمل و دانش با واقعیتهای بازار از مهمترین رسالتهای این مجموعه است.
وی با تاکید بر اهمیت ارتباط با بازار از سوی شرکتهای پارک علم و فناوری، گفت : شرکت های دانش بنیان باید ضمن شناخت قاعده وعلم بازار در راستای بازاریابی برای محصولات وخدمات خود اقدام کنند.
درادامه مهندس سعید صمدی از مدیران شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی، افزایش سطح بهره وری شرکت های دانش بنیان براساس طراحی فرآیند و رویه های کاری را از مهمترین رسالتهای مدیران این مجموعه عنوان و خاطر نشان کرد : باید روند کار درمجموعه پارک در راستای بالابردن سطح حضور واحدهای پیش رشد و رشدی به مرحله تجاری سازی متمرکز باشد.
وی موفقیت هرایده را منوط به تجاری سازی و پرورش آن دانست و افزود : دردنیای امروز ممکن است خیلی از ایده های خوب با عدم توجه به موضوع تجاری سازی به نتیجه مطلوب نرسند اما درمقابل بسیاری از ایده های متوسط با توجه به نحوه تجاری سازی و پرورش ایده از درآمدزایی مناسبی برخوردار باشند.
صمدی دادن مشاوره به شرکت های دانش بنیان در راستای حرکت از وضع موجود برای رسیدن به وضعیت مطلوب را ضروری دانست و افزود: رسیدن به این هدف نیازمند تحول درهمه ابعاد آن شرکت است که درقالب مشاوره کسب و کار و تجاری سازی محقق خواهد شد.
وی با تاکید براینکه شکست یا موفقیت یک شرکت هیچ وقت تصادفی نیست، گفت : در دنیای امروز بزرگترین مزیت رقابتی یک شرکت سطح تکنولوژی آن نیست بلکه توان عرضه تکنولوژی به بازار و قدرت بازاریابی حرف اول را می زند.
وی افزود: درک بازاریابی می تواند رشد تکنولوژی را نیز به همراه داشته باشد.
صمدی ضمن تاکید بر اینکه باید بازاریابی هرشرکت در داخل خود آن باشد از بازاریابی به عنوان یک مزیت یاد و عنوان کرد درهر شرکت همه چیز به جز بازاریابی قابل برون سپاری است.
در ادامه این نشست مهندس رضا رحیمی قائم مقام پارک علم و فناوری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هم اکنون 169 هسته و شرکت در پارک استان کرمانشاه در حال فعالیت هستند ، گفت: تاکنون 35 شرکت پس از گذراندن مراحل تجاری سازی ایده خود موفق به خروج از پارک شده اند.
رحیمی ادامه داد:در استان کرمانشاه هیچ محدودیتی برای حمایت از افراد صاحب ایده های خلاق و مبتکرانه نداریم.
وی تصریح کرد: راه اندازی مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات (ict) ، مرکز رشد واحد های فناوری کشاورزی در شهرستان های روانسر و سرپل ذهاب و مراکز رشد اقماری در شهرستان های اسلام آباد غرب، کنگاور و سنقروکلیایی در پارک علم و فناوری اقدامات انجام گرفته در استان است
دراین نشست یک روزه مشاوران شرکت توسعه مهندسی بازارگستران آتی درجلساتی مشترک با چند شرکت پارک دربخش های صنعت ، ict و کشاورزی به بررسی مسائل این شرکت ها درزمینه بازاریابی پرداختند.
منتشرشده در
اخبار
پنل واحد من
اطلاعیه و فراخوان ها
-
فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
-
مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار میکند؛ نخستین…
-
1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینههای مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
-
به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
-
مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…