مسئول دفتر امور بین الملل اداره روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: باز تعریف بازار از بازار صرف داخلی به بازار جهانی یکی از تغییرات مهمی است که پارک علم و فناوری کرمانشاه در حال نهادینه کردن آن است.
به گزارش روابط عمومي پارك علم و فناوري كرمانشاه مختار منوچهرآبادی در گفتگويي اظهار داشت؛ در عصر جهانی شدن هر کسب و کاری که بخواهد به موفقیت های بزرگ تجاری دست پیدا کند می بایست پارامترها و پیامدهای روند جهانی شدن و فرصت ها و تهدیدات ناشی از آن را در یابد، لذا باز تعریف بازار از بازار صرف داخلی به بازار جهانی یکی از این تغییرات مهم است که کسب و کار های موفق باید آن را شناخته و در راس برنامه ها و فعالیت های تجاری خود جای دهند.
وی ادامه داد:این به آن معنا است که جهانی شدن منجر به تغییر نگرش ها نسبت به بازار شده و گستره بازار را در سطح جهانی تعریف می کند که این امر خود فرصت های بزرگی را برای کسب و کارها ایجاد می کند.
منوچهر آبادی تصریح کرد:بر این اساس پارک علم و فناوری کرمانشاه که از حامیان بزرگ کسب و کارهای کوچک و متوسط است، از همان ابتدای فعالیت خود تعریف بازار را از محدوده های سنتی خارج کرده و از آن تعریفی موسع و در سطح جهانی و منطقه ای ارائه داده و بر آن است تا با حمایت های به عمل آمده، محصولات و خدمات دانش بنیان شرکت های موفق خود را در ورا مرزهای داخلی به فروش برساند.
وی گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه از چندی پیش ایجاد تعاملات تجاری با اقلیم کردستان را به عنوان اولویت نخست خود در حوزه تجارت خارجی تعریف کرده و بر همین اساس انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه های اقلیم را آغاز نمود که در نهایت انعقاد این تفاهم نامه ها، تقاضای طرف عراقی برای استفاده از خدمات و محصولات دانش بنیان شرکت های تحت پوشش پارک را به همراه داشت و در حال حاضر مراحل اجرایی جهت بستن قرار داد در حال طی شدن است.
البته یکی از نیازهایی که در این بین بسیار احساس می شود راه اندازی دفتر پارک علم و فناوری کرمانشاه در اقلیم کردستان و در یکی از شهرهای اربیل یا سلیمانیه جهت تسهیل در فعالیت شرکت هااست که این هدف نیز مراحل اجرایی خود را طی می کند.
وی ادامه داد:در حال حاضر دفتر امور بین الملل ضمن پیگیری تمامی فعالیت های گذشته، به منظور محقق نمودن همه آنها، کلیه برنامه های خود را بر یافتن فرصت های جدید تجاری در خارج از مرز متمرکز کرده است. از سوی دیگر حضور شرکت ها در نمایشگاه های بین المللی، ار تباط با پارک های علم و فناوری منطقه و ارتباط گیری و عضویت در مجامع جهانی در ارتباط با پارک ها، از جمله دیگر اولویت های کاری دفتر امور بین المللی می باشد.
وی در خاتمه اظهار داشت:یکی از بزرگترین موانع فعالیت شرکت های تحت الحمایه پارک در خارج از کشور را می توان رقابت شدید در بازارهای جهانی عنوان کرد، به این معنا که بسیاری از شرکت های تولید کننده کالا و خدمات به دلیل آگاهی کم از سطح رقابت در بازارهای جهانی ممکن است به سرعت توان رقابتی خود را از دست بدهند لذا این شرکت ها باید به سرعت با سازو کارهای بازارهای جهانی آشنا شوند.
پارک علم و فناوری کرمانشاه تعریف بازار را از محدوده های سنتی خارج کرده است
پارک علم و فناوری کرمانشاه تعریف بازار را از محدوده های سنتی خارج کرده است
یکشنبه, 16 تیر 1392
منتشرشده در
اخبار
پنل واحد من
اطلاعیه و فراخوان ها
-
فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
-
مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار میکند؛ نخستین…
-
1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینههای مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
-
به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
-
مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…