.

.

نوآوری تجاری متمرکز بر اعمال ایده های جدید و نوآورانه در درون بیزنس به منظور ارائه محصول و خدمات جدید است. این نوآوری می تواند به شکل موفقیتی عظیم مانند تولید محصول و خدمات جدید برای بازار و یا نوآوریهای کوچکتر مانند یافتن راههای بهتر و موثر تر کاری و سود دهی در بیزنس نمایان شود.



نوآوری در واقع منتج کردن ایده خلاقانه به نتیجه جدید است که نیاز به سرمایه گزاریهای مختلف و انرژی لازم بدین منظور می باشد. اما از همه مهمتر اینکه ایجاد و توسعه فرهنگ نو آوری می تواند تضمین کننده موفقیت و سود دهی بلند مدت بیزنس باشد. ایجاد فرهنگ نو آورانه در واقع ایجاد فضایی است که در آن نو آوری در بیزنس مورد حمایت و توجه قرار می گیرد.

چرا تولید ایده های جدید و نوآوری برای موفقیت بیزنس حیاتی است؟ زیرا سازمانهایی که قادر به نو آوری نیستند ریسک عقب ماندن از کورس رقابت با رقبای بزرگ در بازار را برای خود تقبل می کنند و تنها نوآوری است که بیزنس را در کورس رقابت بازار نگاه می دارد.

از سوی دیگر این نوآوری است که به مدیران می گوید چه فرصتهایی در حال حاضر در بازار وجود دارد و یا اینکه در آینده بوجود خواهد آمد. لذا با نو آوری نیاز مشتری و بازار در زمان فعلی و در آینده تشخیص داده و پیش بینی خواهد شد. مدیرانی که قادر به تشخیص گرایش آینده بازار هستند می توانند تولید کالا و خدمات خود را به سوی نیاز آینده بازار جهت دهی کرده و از رقبای خود پیشی گیرند.

چنین مدیرانی آماده هر گونه شیفت عظیم در بازار تقاضا و هر نوع رقابتی در سطح بازار در زمان کنونی و آینده هستند. بر این اساس تاکید می شود که به نوآوری باید به عنوان اولویتی کلیدی در هر نوع بیزنس پلان توجه شود. "بی پی" که به نو آوری توجه داشته باشد در واقع کارآمدی بیزنس را تضمین می کند.

از سوی دیگر بیزنسهای نوآور همواره مورد توجه مشتریان هستند و محصولات آنها اعتبار خاصی نزد مشتریان دارد، در واقع نو آوری می تواند در "بازارهای اشباع" به بیزنس کمک کند تا همچنان مشتریان خاص خود را داشته باشد. همچنین مشتریان مقاومت کمتری در هزینه کرد برای خرید محصولات بیزنسهای نو آور از خود نشان می دهند.

برای نوآور بودن باید ایده نوآوری را درون بیزنیس جای داد. باید به گونه ای فعالیت کرد تا فرهنگ نو آوری در میان تمامی دپارتمانها و اعضا و کارکنان بیزنس رواج یافته و جملگی خود را بخشی از این محیط نوآورانه تلقی کنند.

این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد و از همه مهمتر مدیر بیزنس باید به این فرهنگ و اشاعه آن متعهد باشد. از آنجا که نوآوری یک روند ادامه دار است، لذا باید محیطی که قرار است فرهنگ نو آوری در آن رشد کند باز و حمایت کننده بوده و مشوق تفکر نو و خلاقانه، ایده های گوناگون و حتی ایده هایی که احتمال شکستشان بالاست باشد.

در این محیط باید تمامی کارکنان با آسایش خیال و بدون ترس از انتقاد نظرات خود را مطرح کنند در غیر این صورت روند تولید ایده بشدت تخریب می شود. در این میان کارکنان فعال در یک بیزنس بهترین منابع تولید ایده های خلاقانه هستند و فرهنگ نو آور به همه آنها گوش فرا داده و برای ایده های آنها ارزش قائل است. کارکنان می توانند بهترین راه حلها را در زمان بروز مشکل در بیزنس ارائه دهند.

فرهنگ نو آور بیزنس مولفه های دیگری نیز دارد، از جمله اینکه برای نوآور بودن باید باید سمت گیری بازار را به خوبی تشخیص دهیم، فعالیت رقبا را رصد کرده و از مزایای فعالیت تجاری و تجربه و آنها استفاده کنیم، همچنین به "آر اند دی" توجه جدی داشته باشیم و فرآیندهای موجود بیزنس خود را دائما بازبینی کرده و برای بهتر شدن آنها ایده های نو مطرح کنیم.

ترجمه فوق چکیده 5 مطلب با عناوین زیر در سایت http://www.business.qld.gov.au می باشد؛
becoming an innovative business
why business innovation is important
promoting innovation within your business
innovation benefits of adopting new technology
how to be innovative in business
خوانده شده 1584

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • فراخوان قدم به دنیای انیمیشن سازی و بازی سازی
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک