.

.

در مراسمی تفاهم نامه راه اندازی مرکز رشد مشترک دانشگاه صنعتی و پارک علم و فناوری کرمانشاه مبادله شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ،دکتر معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با ابراز خرسندی از راه اندازی این مرکز رشد،گفت: نیازمند تغییر نقش دانشگاهها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت از دانش تولید شده در دانشگاه ها هستیم .
وی ادامه داد:اساتید و دانشگاهیان فراتر از الزامات قانونی ،در این حوزه مسئولیت اجتماعی دارند.
خان احمدی افزود:با بررسی آمارها علائم امیدوارکننده ای نمی بینم از کل شرکت ها ی  تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدا تا کنون تنها ۲۰ شرکت با مدیرعاملی اساتید دانشگاه‌ها بوده است که نشان می دهد باید دانشگاهیان به تغییر جدی نقش خود در تبدیل علم به ثروت و متعاقب آن کمک به اشتغال فارغ التحصیلان خود در این شرکت ها اقدام نمایند.
سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه راه اندازی مرکز رشدمشترک تسهیل کننده خدمات حمایتی پارک در توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان است،گفت: همچنین در مباحثی مانند راه اندازی کسب و کار و کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات توسط دانشگاهیان کمک خواهد کرد.
وی در پایان به طرح های مشترک قابل اجرا با دانشگاه صنعتی اشاره کرد و افزود: طرح توانا ،استاد راهبر،حمایت از پایان نامه هابا قابلیت تجاری سازی ،انجام تورهای فناورانه،کارگاه  و حمایت از مسابقات علمی بخشی از برنامه های مشترک قابل اجرا برای دانشگاه صنعتی است.
در ادامه این جلسه دکتر علی اکبر اختری رییس دانشگاه صنعتی کرمانشاه گفت:باید دانشگاهها به سمت کارآفرینی و تبدیل دانش به ثروت سریع تر حرکت کنند .
وی در ادامه با بیان اینکه از تجربیات و ساختار خوب پارک علم و فناوری کرمانشاه در ارائه‌ی خدمات به صاحبان ایده استفاده کرده و به راه اندازی مرکز رشد دانشگاه اقدام کرده‌ایم ،گفت:پژوهش ها و نوآوری هایی که در دانشگاه انجام می گیرد اما به مرحله تجاری سازی نمی رسد حاصلی ندارد .
اختری تغییرآئین نامه های ارتقا،نگاه مدیریتی دانشگاه به نقش اساتید در تجاری سازی تحقیقات و تولید ثروت از دانش دانشگاهیان و همچنین عملکرد خوب پارک علم و فناوری استان در توسعه مدیریت فناوری از دلایل اصلی راه اندازی مرکز رشد مشترک عنوان کرد.
وی افزود : در برنامه هفتم ۳۰ درصدمنابع دانشگاه باید توسط دانشگاه تامین شود که بخش زیادی از آن باید از محل نوآوری و پژوهش باشد که لازم است توجه بسیار جدی در حوزه تبدیل ایده و دانش به محصول بپردازیم .
رییس دانشگاه صنعتی در پایان با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۲ در صد فارغ التحصیلان این دانشگاه بیمه هستند که یعنی اشتغال دارند ،گفت : هرچند این آمارها خوب است اما برای ما راضی کننده نیست و با ایجاد ساختار فناوری  در دانشگاه سعی در رشد اشتغال فناورانه پایدار داریم .
گفتنی است در پایان تفاهم نامه ای بین دو مجموعه با هدف هم افزایی منعقد شد .

خوانده شده 755 آخرین ویرایش در سه شنبه, 02 بهمن 1397 ساعت 10:02

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک