.

.

آئین افتتاح نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در استان کرمانشاه با حضور مهندس بازوند استاندار کرمانشاه و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در محل نمایشگاههای بین المللی کرمانشاه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی کرمانشاه که امروز (13 بهمن) در محل دائمی نمایشگاه‌های کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس، اظهار کرد: این خون شهدا بود که راه را برای استقلال امروز ما هموار کرد و اگر اکنون با افتخار به گذشته نگاه می‌کنیم، همه این دستاوردها را مرهون خون شهدا هستیم.
وی با بیان اینکه در این 40 ساله اقدامات ارزشمندی در زمینه‌های مختلف علمی، زیرساختی، اقتصادی، علوم هسته‌ای، اجتماعی و ... در کشور انجام شده، یادآوری کرد: متاسفانه یا ما نمی‌توانیم این دستاوردها را به خوبی منعکس کنیم و یا توپخانه سیاه‌نمایی دشمن که تلاش دارد انقلاب ما را ناکارآمد جلوه دهد، قوی کار می‌کند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به برخی شاخص‌های توسعه‌ کشور در این 40 سال، ادامه داد: در این مدت جمعیت ایران از 36.5 میلیون نفر سال 57 به 82 میلیون نفر رسیده که حدود 2.5 برابر رشد داشته، اما در برابر این رشد 2.5 برابری جمعیت در بسیاری از شاخص‌ها تا چندین برابر رشد داشته ایم.
وی خاطرنشان کرد: برای مثال میزان تولید برق کشور از هفت هزار مگاوات سال 57 اکنون به 80 هزار مگاوات رسیده و حدود 12 برابر شده است، به علاوه سالانه حدود سه میلیارد دلار نیز صادرات برق به خارج از کشور داریم.
به گفته بازوند، امروز به چنان پیشرفتی در صنعت برق رسیده ایم که فقط از انرژی هسته‌ای هزار مگاوات و از انرژی‌های خورشیدی بیش از 670 مگاوات برق تولید می‌کنیم.
استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در سال 57 از نظر تولید برق جایگاه 38 را بین 190 کشور دنیا داشتیم و اکنون به جایگاه 14 رسیده ایم.
وی از رشد 10 برابری مشترکین برق در 40 ساله بعد از انقلاب هم یاد کرد و افزود: تعداد مشترکین از 3.4 میلیون مشترک اکنون به 35 میلیون مشترک رسیده است.
بازوند از رشد صنعت سدسازی کشور هم در این 40 سال خبر داد و عنوان کرد: قبل از انقلاب فقط 19 سد در کل ایران داشتیم، اما اکنون تعداد این سدها به بیش از 170 سد رسیده است.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در زمینه مهار آب‌های مرزی نیز کارهای عظیمی در کشور انجام شده، تاکید کرد: در سال 57 یک سد مرزی در ایران داشتیم که اکنون تعداد آن به 43 سد مرزی رسیده است.
وی این شاخص‌ها را تنها نمونه‌ای از رشد و خودکفایی ایران طی این 40 سال دانست و اظهار کرد: امروز ملت و مسئولان ایران اسلامی در سایه انقلاب به خودباوری و خودکفایی رسیده اند.
بازوند تاکید کرد: اگرچه دشمنان جنگ اقتصادی علیه ما راه انداختند اما اگر می‌خواهیم در برابر توطئه دشمنان بایستیم باید به همین خودباوری تکیه کنیم و البته چاشنی تلاش شبانه‌روزی و کار و تلاش را نیز به آن اضافه کنیم.
استاندار کرمانشاه از مردم هم خواست با توجه به تهدیدات دشمن و شرایط حساسی که اکنون با آن مواجهیم، در راهپیمایی 22 بهمن امسال حضور گسترده‌ای داشته باشند.
در ادامه حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف اقتصادی، نظامی، انتظامی، امنیتی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... به نمایش درآمده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه گوشه‌ای از عظمت 40 ساله انقلاب را به نمایش می‌کشد، گفت: نمایشگاه دستاوردهای 40 ساله انقلاب با حضور 54 دستگاه و سازمان و در قالب 74 غرفه برپا شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اقدامات اجرایی برای برپایی این نمایشگاه از مدت‌ها قبل آغاز شد، تاکید کرد: شش کمیته برای برپایی این نمایشگاه تشکیل شد که مسئولیت هر کمیته با یکی از دستگاه‌ها بود.
گفتنی است پارک علم و فناوری استان کرمانشاه در این نمایشگاه با ارائه‌ی بیش از 30دستاورد فناورانه از امروز 13 تا 18بهمن ماه  در دو نوبت صبح و عصرآماده بازدید علاقمندان است.

خوانده شده 764 آخرین ویرایش در شنبه, 13 بهمن 1397 ساعت 14:54

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک