.

.

 کمپ شکار فرصت های نوآوری  با حضور دکترسید کامران باقری عضو هيات مديره انجمن مديريت فناوری ايرا ن و از اسا تید برجسته حوزه نوآوری  در پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزارشد

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دومین کمپ نوآوری و نوآفرینی ویژه مدیران شرکت های فناور و شرکت های دانش بنیان و واحد های صنعتی استان در سالن شهید نوروز نژاد برگزار شد.  

در این کمپ آموزشی دکترسید کامران باقری شرکت کنندگان را با مفاهیم نوآوری آشنا و بصورت عملی به تمرین و تکنیک‌های نوآوری پرداخت.

 دکتر باقری در این برنامه خطاب به شرکت های و واحد های فناور گفت: شرکتی که نوآوری نکند، دير يا زود به دست رقبايش از بازار بيرون رانده شده و چاره‌ای جز شکست نخواهد داشت. شرکتی هم که بخواهد در مسير نوآوری گام بردارد، بايد تغييراتی در سازمان، فرآيندها و رويه‌های کاری خود اعمال کند. علم مديريت نوآوری به کمک اين شرکت‌های نوآور می‌آيد تا گام‌های خود را با اطمينان و شانس موفقيت بيشتر بردارند. اما حرکت شرکت‌ها به سوی نوآوری دارای ابعاد فرهنگی نيز هست که بايد هم‌زمان مورد توجه قرار گيرند.

وی از مشتریان، همکاران، خبرگان برون سازمانی، بازار، استارت آپ ها، آینده، قانون، بحران ها و حوادث، پیشرفت علمی ، پیشرفت فناوری، مشکلات و تعارضات و تحقیق و توسعه بعنوان بخش هایی که فرصت های نواوری زیادی در انها پنهان است یاد کرد و افزود:نواوری یعنی اعمال تغییراتی که ارزش آفرین باشند . 

وی ادامه داد: نوآوری با کارکنان مقلد شدنی نيست. مراقب باشيد که وارد جزييات کار کارکنا‌ن ‌تان و شيوه انجام جزييات کارها توسط آنها نشويد. فراموش نکنيد که قرار نيست همه نوآوری‌های شرکت را شما انجام دهيد. اين کار شدنی نيست. در عوض کارکنان‌ تان را آنچنان توانمند کنيد که کارشان را به بهترين شکل انجام دهند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد :اهداف مشترک تعريف کنيد، مسئوليت کارکنان در قبال تحقق آن اهداف را مشخص کرده و سپس آنها را در انجام کارها آزاد بگذاريد. دادن آزادی عمل به کارکنان خلاق، علاوه بر افزايش شانس نوآوری در کارها، رضايت شغلی آنها را نيز به شدت افزايش خواهد داد.متاسفانه نظام آموزشی و تحصيلات تکميلی در ايران همچنان به گونه‌است که جسارت تغيير و نوآوری را در جوانان تضعيف می‌کند. به همين علت، زحمت شرکت‌های ايرانی در بازگرداندن اين جسارت به کارکنان‌شان نسبت به ديگر کشورها بيشتر است. اما شرکت‌هایي که قصد نوآوری دارند، گريزی از اين کار ندارند. نتيجه اين توانمندسازی شما را شگفت‌زده خواهد کرد

وی با اشاره به اینکه برای نوآور شدن، تا آنجا که می‌توانيد اشتراک‌گذاری در درون شرکت را تقويت کنيد، تصریح کرد: اشتراک گذاری ايده‌ها، نوشته‌ها، وب‌سايت‌ها و اطلاعات تماس به اشتراک‌گذاری، جرقه شکل‌گيری ايده‌های جديد است. 

 باقری در ادامه به بیان شاخصه های فرصت های نواوری و سازوکارهای شناسایی آنها پرداخت  و الزامات هزینه ها و ریسک شناسایی این حوزه را تشریح کرد: نظام مدیریت نواوری در هر شرکتی خاص همان شرکت است .

در پایان با کاربرگ هایی به تمرین این بخش ها با شرکت کنندگان پرداخت.

خوانده شده 1521 آخرین ویرایش در دوشنبه, 24 تیر 1398 ساعت 07:13

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک