.

.

طرح توانمندسازی صدف با شرکت 100 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های استان در پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه آغاز شد.
رئیس پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: در طول 10 سال فعالیت پارک حدود 500 ایده را در استان مورد حمایت قرار داده ایم که 300 مورد از آنها تبدیل به شرکت شده است.
به گزارش  روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ،معصومه خان احمدی در مراسم آغاز طرح توانمندسازی "صدف"  پارک علم و فناوری و مرکز رشد را ساختاری برای حمایت از ایده‌ها و تحقیقات دانشگاهی و وصل کردن آنها به بازارکار دانست و گفت: در مراکز رشد پارک علم و فناوری تمام خدماتی که برای رشد و تثبیت یک ایده و در نهایت تبدیل آن به محصول و شغل نیاز است، بصورت رایگان ارائه می شود.
وی در ادامه گفت: همچنین در پارک علم و فناوری طرح هایی که مرحله تبدیل شدن از ایده به محصول را طی کرده و در تست بازار موفق بوده‌اند را کمک خواهیم کرد تا به تولید انبوه برسند و تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی استان با بیان اینکه این نهاد طی 10 سال گذشته این خدمات را بصورت منسجمی به صاحبان ایده  ارائه کرده، اعلام کرد: خوشبختانه در این مدت توانسته‌ایم حدود 500 ایده را تحت حمایت قرار دهیم که بالغ بر 300 مورد از این ایده ها تبدیل به شرکت های موفق شده اند.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت های کارآفرین را حدود دو هزار شغل عنوان کرد و گفت: سال گذشته این شرکت ها حدود 150 میلیارد تومان فروش محصول داشتند.
خان احمدی با تاکید بر اینکه تنها کمتر از یک درصد صاحبان این شرکت‌ها اعضای هیات های علمی دانشگاه‌ها هستند، افزود: شرکت‌های کارآفرینی که با کمک پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی امروز به خوبی فعالیت می کنند، عموما از جوانان و دانشجویان فارغ التحصیل خلاق استان هستند.
وی اجرای طرح‌های توانمندسازی را یکی دیگر از برنامه های پارک علم و فناوری استان دانست و گفت: در این راستا سال گذشته اولین دوره طرح توانمندسازی را با عنوان توانا در استان اجرا کردیم و امروز (چهارشنبه) هم دومین دوره این طرح تحت عنوان صدف را در حال برگزاری داریم.
رئیس پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه یادآور شد: اخیرا هم با دو صنعت بزرگ استان به توافق رسیده ایم تا در دوره های یک ساله و برای هر دوره حدود 50 نفر از دانشجویان رشته های مرتبط در این صنایع مشغول به آموزش های عمومی و تخصصی شوند.
وی یادآورشد: حدود 50 درصد از دانشجویانی که در این دوره ها آموزش ها را به خوبی فرابگیرند، پس از ارزیابی جذب این صنایع می شوند.
در ادامه مهندس وحید حقیقی مجری برگزاری طرح توانمندسازی صدف در استان کرمانشاه اظهارکرد: طرح صدف یا گام به گام تا توانمندی شغلی طرحی است که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در چهار استان کرمانشاه، یزد، اصفهان و تهران برگزار می شود.
وی بابیان اینکه این طرح در استان کرمانشاه از امروز(23 مرداد) به میزبانی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: در این طرح جمعا 100 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه های استان شرکت کرده اند که عموما از رشته های برق و کامپیوتر هستند.
مجری برگزاری طرح توانمندسازی صدف در کرمانشاه تصریح کرد: جمعا طی این یک ماه یازده تا 12 کارگاه برگزار خواهیم کرد که در آن شرکت کنندگان ایده های کارآفرینی خود را مطرح و همچنین مباحثی همچون رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، معارفه حضوری با مدیران شرکت ها، اصول بازاریابی و تبلیغات اثربخش، روندهای بازار کار و مهارت های مورد نیاز شغلی، اصول و فنون مذاکره، آشنایی با سبک های شغلی و... به آنها آموزش داده می شود و در پایان گواهینامه دوره را نیز دریافت خواهند کرد.
وی عنوان کرد: در ادامه اجرای این طرح در مهر ماه، یک رویداد استارتاپی چند روزه را خواهیم داشت که در آن ایده هایی که توسط شرکت کننده این دوره مطرح شده به همراه ایده هایی که از خارج از طرح داریم به رقابت باهم می پردازند.
حقیقی بابیان اینکه در روز آخر این رویداد استارتاپی ایده های برتر که قابلیت تجاری سازی داشته باشند معرفی می شوند، عنوان کرد: همچنین باتوجه به ارتباطی که پارک علم و فناوری استان با سرمایه گذاران دارد، تلاش خواهیم کرد تا صاحبان ایده های برتر این جشنواره را به سرمایه گذاران وصل کنیم.
وی برگزاری کارگاه دو روزه ثبت اختراع را گام سوم طرح توانمندسازی صدف در استان اعلام کرد و گفت: این کارگاه اواخر مهر یا اوایل آبان برگزار می شود و در آن صاحبان ایده های برتر با نحوه ثبت اختراع، انجام جستجوهای حرفه ای در دنیای ثبت اختراع و... آشنا می شوند.

خوانده شده 1342 آخرین ویرایش در شنبه, 26 مرداد 1398 ساعت 02:59

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک