.

.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در عرض یک روز خط مشاوره آنلاین برای پارک علم و فناوری کرمانشاه راه‌اندازی کرد.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه معصومه خان احمدی، رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در گفتگویی در مورد اقدامات این پارک برای تامین اقلام و محصولات مورد نیاز برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: در بحث کرونا مانند بقیه بحران‌های کشور، اولویت اول ما رفع نیاز استان بود؛ بر این اساس با کمیته تامین اقلام ستاد ملی مبارزه با کرونا جلسه‌ای را تشکیل دادیم و نیازهای اولیه را که شامل ماسک، گان یا لباس‌های حفاظتی و مواد ضدعفونی کننده بود، استعلام کردیم. بر اساس این استعلام 17 شرکت‌ که در این حوزه فعالیت می‌کنند و در پارک مستقر هستند امکان همکاری داشتند.
خان احمدی در ادامه در مورد میزان تامین نیاز اقلام مبارزه با کرونا توسط شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری خاطرنشان کرد: اولین اقدام ما تولید ماسک N95 بود که در حال حاضر 100 درصد نیاز استان از طریق شرکت الکترو نانوریس پارس مستقر در پارک پوشش داده می‌شود. 90 درصد شیلدهای محافظ، 76 درصد ماسک‌های صنعتی و 48 درصد محلول‌های ضدعفونی کننده مورد نیاز در استان کرمانشاه نیز از طریق شرکت‌های پارک تامین می‌شود. علاوه بر آن سامانه‌های مدیریتی، آموزشی، تولید محتوا و تبلیغات نیز در پارک فعالیت‌های قابل توجهی داشتند.
رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه در مورد تعاملات صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران مستقر در این پارک گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌هایی بود که در این مسیر به ما کمک کرد، به طوری که از طریق صندوق پژوهش و فناوری زاگرس خط اعتباری 6 میلیارد تومانی را برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین فناوران عضو پارک اختصاص داد. این خط اعتباری در سه روز غیر کاری تایید و عملیاتی شد. در فاصله 10 روز از استعلام نیازهای اولیه استان تا تزریق منابع صندوق نوآوری و شکوفایی، محصولات شرکت‌های مستقر در پارک وارد چرخه تولید شد و نیاز استان کرمانشاه به این اقلام تامین شد.
وی در ادامه افزود: بعضی از کسب و کارها در شرایط مواجهه کشور با بیماری کووید 19 رونق گرفتند و برخی نیز مانند کسب و کارهای آموزشی، حمل و نقل و گردشگری با چالش‌های جدی مواجه شدند، بر این اساس با حوزه توانمند‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی مکاتبه انجام شد و در عرض یک روز خط مشاوره آنلاین برای کرمانشاه راه‌اندازی شد. همان‌طور که می‌دانید صندوق نوآوری دارای پلتفرم قوی از مشاوران خبره و متخصص است و در یک روز این ارتباط برای شرکت‌های مستقر در پارک برقرار شد.
خان احمدی در مورد دیگر حمایت‌های پارک علم و فناوری کرمانشاه از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در پارک گفت: در بحث هایتک، فراخوانی در کل پارک منتشر شد تا از تجهیزات هایتک حمایت ‌کنیم. شرکت‌های مختلفی مانند شرکت‌های تولیدکننده دارو، الکترواپتیکی، دستگاه پرتابل ضدعفونی کننده، ماسک با قابلیت تنظیم فیلتر و محصولات دیگری که نمونه اولیه داشتند می‌توانند از این حمایت استفاده کنند که این حمایت‌ها شامل اخذ مجوزهای لازم برای تولید صنعتی، مشاوره تخصصی، حمایت مالی، طراحی صنعتی یا فنی از طریق پارک است. علاوه بر آن بخشودگی اجاره‌بهای سه ماه اول سال، اضافه شدن سه ماه به دوره تداوم و سه‌ ماه تنفس برای بازپرداخت تسهیلات از دیگر حمایت‌های پارک از شرکت‌ها است.

خوانده شده 1137 آخرین ویرایش در سه شنبه, 02 ارديبهشت 1399 ساعت 04:50

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک