.

.


در این جلسه رؤسای ۶ پارک علم و فناوری و مدیران تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان، گزارشی از دستاوردهای خود در زمینه مبارزه با بیماری کرونا ارایه کردند.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر روحانی رفع عمده نیازهای کشور در بخش‌های درمانی و حفاظتی در موضوع بیماری کرونا را بیانگر قدرت علمی و توان کشور در رسیدن به خودکفایی و اقتصاد دانش‌بنیان کشور دانست و گفت که تأمین این نیازها و همزمان فراهم کردن زمینه صادرات بسیاری از محصولات، نمایش غیرت مومنانه ملی یک کشور است.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه دنیا وارد یک رقابت برای کشف واکسن کرونا شده‌اند، گفت: ما نیز در داخل این رقابت هستیم و اگر بتوانیم زودتر از دیگران به نتیجه برسیم حرکتی مهم از لحاظ سلامت، نجات بشر و اقتصاد کشور خواهد بود.
دکتر روحانی همچنین پیشنهاد داد که در شرایط کنونی ۴۳ پارک علم و فناوری کشور با یک تقسیم کار، روی بخش‌های تخصصی‌تر در حوزه‌های تشخیص و تولید تجهیزات و مراقبت‌ فعال شوند.
در ادامه این ویدیوکنفرانس سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه با بیان اینکه نهاد موسس این پارک جهاددانشگاهی است، تصریح کرد:همه اقداماتی که در پارک ها در بحران کرونا انجام گرفت نشان دهنده تصویر مناسب و اثر بخشی از خدمات اکوسیستم  است که امکان باز تعریف اولویت ها و راهبردها را در حداقل زمان ممکن دارد.
وی افزود: در این پارک ۳۰۰ هسته و واحد فناور فعال حضور دارد  که  بیش از هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال زایی دارند.
معصومی خان احمدی ادامه داد: در راستای مقابله با کرونا ماسک صنعتی و محلول ضد عفونی تولید کرده ایم وشرکت ها ی فناور این پارک در شرایط فعلی ۳۸۵ نفر اشتعال زایی جدید  داشتند و امکان تحقق شعار جهش تولید را بخوبی نمایش دادند.
سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با اشاره به اینکه بعد از اعلام نیاز کمیته تامین استان این شرکت ها با توسعه و راه اندازی  و اخذ مجوز و تامین منابع مالی ظرف مدت 20 روزتوانستند همه ماسک های تولید شده n95 در استان و 76 درصد ماسک های صنعتی ، 75 درصد لباس های محافظ و 48 درصد محلول های ضد عفونی کننده استان را تولید کنند افزود: این شرکت ها در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به توزیع رایگان 40 هزار عدد ماسک و دو و نیم میلیون لیتر محلول ضد عفونی کرده اند.
وی در خصوص تولید داروی گیاهی درمان کرونا گفت: داروی ۱۰۰ درصد گیاهی برای درمان کرونا توسط شرکت زیست تولید رازی از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از مرحله آزمایش روی حیوانات را با موفقیت سپری کرده و در مرحله فاز انسانی است. تا کنون  ۴۰۰ نفر مورد آزمایش قرار گرفته که ۲۰۰ نفرآنالیز شده اند هنوز نتایج تحقیق مشخص نیست اما مشاهدات نشان می دهد این دارو بسیار با ارزش است.
خان احمدی عنوان کرد: این دارو دو ترکیب مکمل دارد که کلشی سین  از گیاه گل حسرت و ۱۰۰ درصد گیاهی است.

خوانده شده 579

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک