.

.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استفاده از یک فرمول دارویی جدید بر پایه مشتقات گیاهی برای درمان بیماران کرونایی در استان خبر داد و افزود: مرحله نخست کار آزمایی این دارو موفقیت آمیز بوده است.
به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر علی مصطفایی در گفت و گو یی با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در همین راستا از سه ماه پیش تولید دارویی برای درمان این بیماری در دستور کار قرار گرفت و در نهایت فرمولاسیونی تحت نام MAB98 و متشکل از متابولیت های ثانویه برخی گیاهان دارویی به صورت دو نوع کپسول خوراکی تولید شده است.
وی افزود: این دارو در مرحله اول کارآزمایی بالینی، بر روی بیش از 100 بیمار بستری و سرپایی مبتلا به کرونا مورد بررسی قرار گرفت. در این طرح که توسط شرکت دانش بنیان "زیست تولید رازی"، از شرکت های تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شد داروی جدید به پروتکل های استاندارد درمان بیماران کرونا اضافه شد.
این استاد ایمونولوژی نتایج این مرحله را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: داروی جدید با کمترین عوارض جانبی باعث تسریع در رفع علائم کلینیکی، تعدیل فاکتورهای آزمایشگاهی و کوتاه شدن طول دوره درمان می شود.
وی افزود با توجه به اثر حفاظتی ترکیبات موجود در این دارو بر دستگاه تنفس، گوارشکبد وقلب این روش درمانی می تواند به کاهش عوارض داروهای مورد استفاده در درمان بیماری کوئید 19 مانند هیدروکسی کلروکین نیز کمک کند.
مصطفایی تصریح کرد: مرحله دوم کارآزمایی بالینی این دارو به تنهایی و بدون استفاده از داروهای دیگر بر روی بیماران سرپایی و بستری کوئید 19 آغاز گردیده و نتایج آن در گزارشات بعدی اطلاع رسانی خواهد شد. با تکمیل این مرحله از کارآزمایی بالینی و اعلام نتایج مثبت موضوع توسط ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان در ستاد ملی کرونا جهت استفاده از دارو در سطح وسیع تری مطرح خواهد شد.

خوانده شده 1974 آخرین ویرایش در یکشنبه, 21 ارديبهشت 1399 ساعت 06:03

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک