.

.

مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند کرمانشاه با حضور رئیس جهاددانشگاهی و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد. 

به گزارش روبط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه ، دکتر حمیدرضا طیبی رئیس جهاددانشگاهی، امروز(اول آبان) در حاشیه افتتاح این مرکز که با مشارکت پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه و شرکت نیروی غرب ایجاد شده، با ارزشمند خواندن راه اندازی این مرکز، اظهار کرد: در شرایط فعلی، کشاورزی ما باید متکی بر توسعه علم و فناوری با بیشترین بهره وری باشد.

رئیس جهاددانشگاهی اظهار کرد: در شرایط کنونی باید توسعه اقتصادی خودمان را متکی بر توسعه علمی و فناورانه کنیم تا بتوانیم با دنیا رقابت داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند در کرمانشاه، اظهار کرد: این مرکز می تواند این فرصت را در اختیار جوانان کرمانشاهی و حتی استانهای همجوار قرار دهد که ایده های علمی خودشان را به منصه ظهور برسانند.

طیبی تاکید کرد: خوشبختانه این مرکز به عنوان یک شتابدهنده نیز عمل می کند و حمایت هایی را نیز از این جوانان خواهد داشت.

وی با قدردانی از تلاش های پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت راه اندازی این مرکز، گفت: این مرکز  باید پایلوت و الگویی برای سایر افراد و شهرستانهای استان باشد و حتی خدماتشان را هم صادر کنند.

وی به همکاری شرکت نیروی برق و پارک علم  فناوری استان در راه اندازی این مرکز اشاره کرد و گفت: علاقمندیم در حوزه های دیگر همچون فعالیت های مهندسی برق و مخابرات که در کشور در حال توسعه و مورد توجه است، با شرکت نیروی غرب همکاری کنیم.

سیامک آزادی سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند، پنجمین مرکزی است که با حمایت و مشارکت پارک علم و فناوری استان راه اندازی می شود، گفت: در دل این مرکز یک شتابدهنده تخصصی وجود دارد که هدف آن تجاری سازی نیازهای فناورانه کشور و استان در حوزه کشاورزی هوشمند است.

وی اظهار کرد: این مرکز تیم ها و استارتاپ هایی را در حوزه کشاورزی هوشمند جذب می کند و فعالیت آنها تا زمانی که محصول تولید شده کاملا تجاری سازی و به بازار عرضه شود، ادامه پیدا می کند.

سرپرست پارک علم و فناوری استان افزود: برنامه ای کلان طراحی کرده ایم که به همه محصولات و فناوری هایی که مورد نیاز هست با تاکید بر قابلیت های استان و فناوری هایی که وارداتی است و اکنون در کشور در دسترس نیستند، ورود می کنیم.

مریم حسینی مدیرعامل شرکت نیروی غرب نیز با بیان اینکه باتوجه به ظرفیت های استان تلاش داشته ایم تا روی بخش کشاورزی هوشمند بیشتر تمرکز کنیم، افزود: طبق آمایش سرزمین، کشاورزی جزو مزیت های رقابتی کشور و استان کرمانشاه است.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب تصریح کرد: از سوی دیگر در بحث فناوری اطلاعات نیز هم از نظر دانشجو و هم از نظر فارغ التحصیلان این رشته سهم بالایی را در کشور داریم که امتیاز مهمی است.

وی اضافه کرد: در این راستا، بدنبال این هدف بودیم که با استفاده از تکنولوژی و فناوری، برای بهره برداری مطلوب‌تر در بخش کشاورزی و به ویژه کشاورزی شهری استفاده کنیم.

حسینی در خصوص رویکرد مهم مرکز نوآوری هوشمند کشاورزی استان هم گفت: با ایده هایی که در این مرکز شکل می گیرد و سرمایه گذاری روی ایده ها کمک می کنیم کسب و کارهایی در این بخش شکل گیرد و مشکلی از مشکلات حوزه کشاورزی استان را نیز حل کنیم.

وی افزود: برای نمونه در بحث بهینه سازی مصرف آب در بخش کشاورزی با توجه به الگوهای جهانی و بومی سازی آنها راهکارهایی را در این رابطه ارائه می دهیم.

مدیرعامل شرکت نیروی غرب اعلام کرد: در این مرکز در کنار برگزاری رویدادها و استارتاپ ها، واحدهای تحقیقات توسعه شرکت های بزرگ و سایر شتابدهنده های دیگری که در استان در حال شکل گیری هستند، مستقر خواهند شد.

خوانده شده 976 آخرین ویرایش در پنج شنبه, 01 آبان 1399 ساعت 06:56

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک