.

.

 رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه مهم ترین فعالیت‌های صورت گرفته در این مجموعه را طی یک سال گذشته راتشریح کرد 

دکتر سیامک آزادی در آخرین جلسه شورای فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه در تشریح عملکرد یک سال گذشته پارک علم و فناوری کرمانشاه از ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه به عنوان یکی از مهم ترین ماموریت های این مرکز یاد کرد وافزود: در سالجاری 316 ایده و درخواست به مجموعه پارک علم  و فناوری ارائه گردید که از این تعداد با 102 مورد موافقت شد.

وی افزود: پذیرش 102 ایده و درخواست در پارک در سال جاری در حالی است که سال گذشته 88 مورد پذیرش شده اند و این آمار رشد مناسب جذب ایده ها را درسال جاری نشان می‌دهد.

وی افزود: پارک علم و فناوری امسال رشد خوبی در برخی شاخص ها داشته طوری که تعداد دانش فنی منجر به محصول از 37 مورد درسال گذشته به 42 مورد رسیده، تعداد اشتغال از 1766 نفر به 1855، تعداد ثبت برند از شش مورد به هشت مورد و افزایش شرکت های دانشگاهی نیز از یازده مورد به 17 مورد افزایش یافته است.

269 هسته و واحد فناور را تحت حمایت داریم

آزادی در ادامه با اشاره به فعالیت 269 واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از این تعداد 167 مورد شرکت فناور و 102 مورد نیز هسته فناور هستند.

وی با اشاره به خروج 32 هسته و واحد فناور از مجموعه پارک در سال گذشته، گفت: این تعداد در سال جاری به 64 شرکت افزایش یافته و تلاش کردیم که شرکت های غیرفعال را خارج و شرکت های و هسته های فعال را جایگزین آنها کنیم و علیرغم خروج این تعداد شرکت، بازهم شرکت ها و هسته های فناوری تحت حمایت پارک نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و حتی یک مورد نیز افزایش یافته است.

وی افزود: در حال حاضر از 269 هسته و شرکت فناور فعال در پارک، 105 مورد در حوزه  ICT، 110 مورد در حوزه عمومی و 54 مورد نیز در حوزه کشاورزی فعالیت دارند.

آزادی خاطرنشان کرد: از 105 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه ICT  هم تعداد 42 مورد در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، 50 مورد در حوزه برق و الکترونیک و 13 مورد نیز در حوزه بازی و انیمیشن فعال هستند.

وی افزود: از 54 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه کشاورزی هم 23 مورد در حوزه ابزارآلات و مکانیزاسیون، 13 مورد در حوزه دام و طیور، هفت مورد در حوزه کود و خاک و 10 مورد هم در سایر حوزه های کشاورزی فعالیت دارند.

این مسئول خاطرنشان کرد: 110 شرکت و هسته فناور فعال در حوزه عمومی هم در زمینه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، سرگرمی، صنایع شیمیایی، غذا و دارو و ... فعالیت دارند.

آزادی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تا کنون 410 واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده اند و بنابراین طی سالهای فعالیت پارک، با در نظر گرفتن 269 هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع 679 شرکت و هسته فناور از حمایت های پارک برخوردار شده اند.

این مسئول از فعالیت ها و همکاری شش شرکت کارگزار با پارک علم و فناوری خبر داد و افزود: این شرکت های کارگزاری در زمینه های ارائه برگزاری کارگاه های تخصصی، ثبت برند، خدمات مالی،  ارزیابی فناوری  و ... به شرکت ها و هسته های فناور تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه خدمات می دهند.

حمایت پارک از 40 شرکت "دانش بنیان"

آزادی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حمایت از شرکت های دانش بنیان استان پرداخت و با اشاره به وجود 60 شرکت دانش بنیان در سطح استان، گفت: از این تعداد 40 شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با تاکید بر ضرورت افزایش شرکت‌های دانش بنیان استان گفت: تعداد شرکت های دانش بنیان از 54 مورد در سال گذشته به 60 مورد درسالجاری رسیده که این تعداد باید بیش از این افزایش یابد.

وی از تشکیل و برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های حوزه دانش بنیان در سطح استان خبر داد وافزود: در سال جاری بیش از 600 نفر از صاحبان ایده، فناوران و کارشناسان و متقاضیان ایجاد شرکت های دانش بنیان تحت آموزش و مشاوره قرار گرفتند و امیدواریم اجرای چنین برنامه هایی زمینه ساز افزایش شرکت های دانش بنیان در سطح استان شود.

وی گریزی هم به فعالیت های پارک در حوزه سند اشتغال استان داشت و افزود: بر اساس این سند تعهد ما در سالجاری ایجاد 97 شغل بود که خوشبختانه توانستیم طی این مدت 140 مورد اشتغال ایجاد کنیم.

پرداخت بیش از 10 میلیارد تومان تسهیلات به 86 شرکتِ پارک

آزادی در ادامه در تشریح حمایت‌های مالی صورت گرفته از شرکت های تحت حمایت پارک، متوسط پرداختی تسهیلات به هسته های فناور در مرحله رشد مقدماتی را هفت میلیون تومان، شرکت های در مرحله رشد را 60 میلیون تومان و شرکت های پارکی را حدود 80 میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: حمایت های صورت گرفته از شرکت‌ها و هسته‌های فناور پارک از سه منبع اعتبارات پارک، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد که در سال جاری 2.3 میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات پارک، 2.7 میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و 5.4 میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها پرداخت شده است.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: در مجموع 86 واحد فناور تحت حمایت پارک توانسته اند در سال جاری از تسهیلات این سه منبع استفاده کنند.

آزادی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت گروه کاری فناوری و نوآوری استان با پارک علم و فناوری است، گفت: یکی از مصوبات خوبی که در سالجاری در این گروه کاری داشتیم تعیین یک نماینده در هر یک از دستگاه اجرایی استان جهت پیگیری امورات واحدهای فناور و دانش بنیان استان بود و این مصوبه موجب می شود که مطالبات این شرکت ها در دستگاه های اجرایی با سرعت بیشتری انجام شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به ارائه آموزش‌ها و مشاوره ها در حوزه های جذب و پذیرش، دانش بنیان، بازاریابی، امورمالیاتی، امور حقوقی، صادرات و واردات و ... به شرکت های تحت حمایت پارک گفت: برنامه داریم در سال آینده این مشاوره ها را بصورت تخصصی تری مبنی بر نیازهای ویژه واحد‌های فناور ارائه کنیم.

وی افزود: همچنین درسال جاری 18 کارگاه بر اساس نیازسنجی واحدهای فناور در حوزه های مختلف برگزار شده است.

61 "اختراع" امسال ثبت شدند

آزادی در ادامه از ارائه 110 اختراع به مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال جاری جهت ثبت خبر داد و افزود: از این تعداد 61 اختراع تایید و ثبت شده اند.

وی در ادامه به ضرورت توانمندسازی دانش آموزان در حوزه فعالیت های فناورانه اشاره کرد و افزود: در همین راستا اقدامات خوبی از جمله پذیرش و همکاری با شرکت ایده سازان هوشمند "پانیک"، فعالیت کانون پرورش خلاقیت کودکان و نوجوانان و ... صورت گرفته و در نظر داریم در برج فناوری هم بخشی را به فعالیت کودکان و نوجوانان زیر 18 سال اختصاص دهیم.

آزادی گفت: تلاش ما این است که در سال 1400 ورود جدی تری دراین حوزه داشته باشیم چرا که معتقدیم پرورش دانش آموزان و توانمندسازی آنان در حوزه فناوری در همان دوران کودکی و نوجوانی می تواند زمینه ساز تبدیل آنان به کارآفرینان و فناورانی موفق باشد.

برگزاری رویداد "مشارکت فناورانه" در خرداد 1400/ تاکنون 25 طرح به سرمایه گذاران ارائه شده

 

وی در ادمه با اشاره به راه اندازی مرکز "منش"در استان گفت: مرکز نوآوری و شتابدهی به نوعی مرحله پیش از ورود به مراکز رشد محسوب شده و در این مرکز ایده های افراد پرورش و توسعه می یابد، همچنین افرادی که علاقمند بوده و ایده ای ندارند هم با کمک این مرکز می توانند طی شرکت در دوره ها و کارگاه های تخصصی به ایده راه اندازی کسب و کار خود دستیافته و یا در توسعه ایده های سایر تیمها مشارکت نمایند.

وی افزود: سالانه 300 تا 350 ایده به پارک علم و فناوری کرمانشاه ارائه شده که تعداد کمی از آنها جذب می شوند و با راه اندازی این مرکز عملا ایده های رد شده تکامل یافته و پرورش می یابند و این امر تعداد جذب ایده ها در مراکز رشد را در آینده افزایش خواهد داد، لذا در سال آینده توجه بیشتری به بحث توانمندسازی صاحبان ایده و علاقه مندان به راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه خواهد شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با اشاره به حضور شرکت های تحت حمایت پارک در چهار نمایشگاه در سالجاری گفت: امسال همچنین چهار مورد رویداد جذب ایده و دو رویداد انتخاب پایان نامه های برتر با قابلیت تجاری سازی و  رویداد مشارکت فناورانه با هدف جذب سرمایه گذار و تامین مالی را در دستور کار قرار دادیم.

وی افزود: در  رویداد "مشارکت فناورانه" تلاش این است که بتوانیم برای واحدهای فناور تحت حمایت پارک، جذب سرمایه گذار داشته باشیم که تاکنون 25 شرکت طرح های فناورانه خود را برای ارائه به سرمایه گذاران ارائه کرده‌اند و رویداد نهایی نیز خردادماه سال آینده برگزار می شود.

افتتاح "برج فناوری" در بهار سال آینده/ 102 شرکت فناور در برج مستقر می شوند

آزادی در بخش دیگر صحبت هایش به روند ساخت برج فناوری کرمانشاه اشاره کرد و با اشاره به پیشرفت مطلوب این پروژه، گفت: اوایل سال آینده برج فناوری کرمانشاه افتتاح شده و در اختیار شرکت های فناور قرار می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر ظرفیت استقرار 102 شرکت فناور در برج فراهم شده است و این شرکت ها از سال آینده در برج فناوری مستقر خواهند شد.

آزادی خاطرنشان کرد: در کنار هسته ها و شرکت‌های فناور، کارگزان تخصصی، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع بزرگ، ساختارهای فناورانه مانند شتاب دهنده ها، دفاتر انتقال فناوری دانشگاه ها و ... نیز با هدف هم افزایی و شبکه سازی در اکوسیستم فناوری و نوآوری استان در برج مستقر خواهند شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه راه اندازی مرکز نوآوری تعاون، افتتاح مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری و حمایت از راه اندازی مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند را از جمله اقدامات دیگر پارک در سال جاری عنوان کرد.

وی یادآور شد: فاز سوم مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه با ظرفیت استقرار هفت شرکت بصورت کارگاهی ابتدای سال آینده افتتاح خواهد شد.

آزادی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه توسعه زیرساخت های فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه هم  گفت: در حال حاضر مراکزی همچون شتاب دهنده تیک با جذب 53 تیم، مرکز گیم و انیمیشن با حمایت از 18 استارتاپ، شتاب دهنده صنایع شیمیایی با حمایت از هشت استارتاپ، مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند با حمایت از چهار استارتاپ، مرکز نوآوری فرآورده‌های زیستی با حمایت از هفت استارتاپ، مرکز نوآوری فرآورده‌های گیاهان دارویی با حمایت از 13 استارتاپ و مرکز شتابدهی جوانان با حمایت از 40 نفر ساختارهایی خوب و فعال در حوزه توسعه فناوری استان محسوب می شوند.

پیش بینی افزایش واحد های پارک علم و فناوری به 320 واحد فناور در سال آینده

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح برنامه های آتی این مرکز از پیش بینی افزایش تعداد هسته ها در مرحله پیش رشد از 102 شرکت فعلی به 120 هسته، افزایش شرکت های رشدی از 135 شرکت فعلی به 160 شرکت و افزایش شرکت های پارکی از 33 شرکت به 40 شرکت در سال آینده خبر داد.

وی افزود: در مجموع پیش بینی ما این است که تعداد شرکت ها و هسته‌های فناور تحت حمایت پارک از 269 شرکت فعلی به 320 شرکت در سال 1400 افزایش یابد.

آزادی گفت: همچنین پیش بینی و برنامه ما این است که تعداد شرکت های دانش بنیان تحت حمایت پارک نیز از 40 شرکت به 55 شرکت در سال آینده افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری کرامانشاه تجهیز و راه اندازی مرکز گیم و انیمیشن در اوایل سال آینده، تجهیز و راه اندازی مرکز نوآوری و شتاب دهنده صنایع شیمیایی، ساخت سوله های کارگاهی شهرستان سنقر به مساحت 400 متر مربع، بهره برداری از برج فناوری، راه اندازی سامانه جدید جذب و پذیرش پارک و راه اندازی و توسعه مراکز نوآوری را از جمله برنامه های آتی پارک در سال 1400 عنوان کرد.

 

خوانده شده 856 آخرین ویرایش در یکشنبه, 01 فروردين 1400 ساعت 05:14

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک