.

.

 رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه، پشتیبانی و مانع‌زدایی را سیاست اصلی و یکی از اساسی‌ترین ماموریت‌های پارک علم و فناوری برشمرد و گفت: پارک علم و فناوری بعد از جذب شرکت‌ها و در مسیر تجاری‌سازی محصولات آنها به طور سیستماتیک به دنبال رایزنی برای حذف موانع پیش‌ رو است.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه،دکتر سیامک آزادی در گفت و گو یی شعار سال ۱۴۰۰ را بخشی از وظایف پارک‌های علم و فناوری دانست و افزود : پارک‌ها باید سال جدید در همه مراحل تجاری‌سازی شرکت‌ها، صدور مجوزها و ارائه تسهیلات به موقع در کنار شرکت‌ها باشند و برای حل مشکلات آنها چاره‌اندیشی کنند.
وی درخصوص عملکرد پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال ۹۹ از ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناورانه به عنوان یکی از مهمترین ماموریت های این مرکز یاد کرد و اظهار داشت: در این سال ۳۱۶ ایده و درخواست به مجموعه پارک علم  و فناوری ارائه گردید که از این تعداد با ۱۰۲ مورد موافقت شد.
آزادی افزود: پارک علم و فناوری امسال رشد خوبی در برخی شاخص ها داشته طوری که تعداد دانش فنی منجر به محصول از ۳۷ مورد در سال ۹۸ به ۴۲ مورد رسیده، تعداد اشتغال از یک هزار و ۷۶۶ نفر به یک هزار و ۸۵۵، تعداد ثبت برند از ۶ مورد به هشت مورد و افزایش شرکت های دانشگاهی نیز از ۱۱ مورد به ۱۷ مورد افزایش یافته است.
۲۶۹ هسته و واحد فناور را تحت حمایت داریم
آزادی در ادامه با اشاره به فعالیت ۲۶۹ واحد و هسته فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: از این تعداد ۱۶۷ مورد شرکت فناور و ۱۰۲ مورد نیز هسته فناور هستند که ۱۰۵ مورد در حوزه فناوری‌ اطلاعات و ارتباطات، ۱۱۰ مورد در حوزه عمومی و ۵۴ مورد هم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند.
آزادی خاطرنشان کرد: از ۱۰۵ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه ICT  هم تعداد ۴۲ مورد در حوزه کامپیوتر و نرم افزار، ۵۰ مورد در حوزه برق و الکترونیک و ۱۳ مورد نیز در حوزه بازی و انیمیشن، از ۵۴ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه کشاورزی هم ۲۳ مورد در حوزه ابزارآلات و مکانیزاسیون، ۱۳ مورد در حوزه دام و طیور، هفت مورد در حوزه کود و خاک و ۱۰ مورد هم در سایر حوزه های کشاورزی و ۱۱۰ شرکت و هسته فناور فعال در حوزه عمومی هم در زمینه های مختلف خدمات مهندسی، تجهیزات پزشکی، ماشین آلات صنعتی، سرگرمی، صنایع شیمیایی، غذا و دارو فعالیت دارند.
آزادی خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت پارک علم و فناوری کرمانشاه تاکنون ۴۱۰ واحد و هسته فناور دیگر از مجموعه خارج شده اند و بنابراین در سال‌های فعالیت پارک، با در نظر گرفتن ۲۶۹ هسته و شرکت فناور فعلی، در مجموع ۶۷۹ شرکت و هسته فناور از حمایت های پارک برخوردار شده اند.
آزادی در ادامه به تشریح اقدامات صورت گرفته در حمایت از شرکت های دانش بنیان استان پرداخت و با اشاره به وجود ۶۰ شرکت دانش بنیان در استان، گفت: از این تعداد ۴۰ شرکت زیر حمایت پارک قرار دارند و این در حالی است که تعداد شرکت های دانش بنیان از ۵۴ مورد در سال ۹۸ به ۶۰ مورد در سال ۹۹ رسید که این تعداد باید بیش از این افزایش یابد.
وی از تشکیل و برگزاری کارگاه های آموزشی و مشاوره های حوزه دانش بنیان در سطح استان خبر داد و افزود: در سال ۹۹ بیش از ۶۰۰ نفر از صاحبان ایده، فناوران و کارشناسان و متقاضیان ایجاد شرکت های دانش بنیان تحت آموزش و مشاوره قرار گرفتند و امیدواریم اجرای چنین برنامه هایی زمینه ساز افزایش شرکت های دانش بنیان در سطح استان شود.
آزادی با اشاره به فعالیت های پارک در حوزه سند اشتغال استان گفت: بر اساس این سند تعهد ما در سال ۹۹ ایجاد ۹۷ شغل بود که خوشبختانه توانستیم در این مدت ۱۴۰ مورد اشتغال ایجاد کنیم.
آزادی در ادامه در تشریح حمایت‌های مالی صورت گرفته از شرکت های تحت حمایت پارک، متوسط پرداختی تسهیلات به هسته های فناور در مرحله رشد مقدماتی را هفت میلیون تومان، شرکت های در مرحله رشد را ۶۰ میلیون تومان و شرکت های پارکی را حدود ۸۰ میلیون تومان اعلام کرد.
وی افزود: حمایت های صورت گرفته از شرکت‌ها و هسته‌های فناور پارک از سه منبع اعتبارات پارک، صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و صندوق نوآوری و شکوفایی صورت می‌گیرد که در سال گذشته ۲.۳ میلیارد تومان تسهیلات از محل اعتبارات پارک، ۲.۷ میلیارد تومان از محل صندوق پژوهش و فناوری زاگرس و ۵.۴ میلیارد تومان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت ها پرداخت شده است.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برگزاری ۱۸ کارگاه در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: در مجموع ۸۶ واحد فناور تحت حمایت پارک توانسته اند در سال ۹۹ از تسهیلات این سه منبع استفاده کنند.
آزادی در پایان از ارائه ۱۱۰ اختراع به مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه در سال گذشته جهت ثبت خبر داد و افزود: از این تعداد ۶۱ اختراع تایید و ثبت شد.

 

خوانده شده 830 آخرین ویرایش در سه شنبه, 10 فروردين 1400 ساعت 00:54

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک