.

.

 

سیامک آزادی در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به راه اندازی مرکز "منش" در استان در سال جاری، گفت: راه اندازی این مرکز از سال گذشته در استان های مختلف کشور شروع شده و از یک ماه پیش این مرکز در استان کرمانشاه هم راه اندازی شده است.
وی افزود: "منش" مرکز نوآوری و شتابدهی بوده و مرکزی برای فعالیتِ افرادی است که به فعالیت های نوآورانه در حوزه کسب و کار علاقه دارند.
آزادی گفت: در این مرکز افراد در سه فاز "ترویج، نوآوری و شتابدهی" توانمند شده و تحت حمایت قرار می‌گیرند.
وی افزود: در فاز اول که ترویج است، در این مرکز افراد با مفاهیم اولیه کسب و کار،نوآوری و ایده پردازی و ... آشنا می‌شوند و در فاز دوم که بحث "نوآوری" است، افراد ضمن شناسایی ایده‌های مرتبط به علاقمندی و رشته تحصیلی خود، می توانند ایده‌هایی را هم که از قبل داشته اند به نوعی تثبیت کنند.
آزادی تصریح کرد: در مرحله و فاز سوم هم، بحث "شتابدهی" در دستور کار قرار میگیرد به اینصورت که در این مرحله، ایده افراد نهایی شده و برنامه ریزی های لازم برای توسعه آن صورت می گیرد.
وی یادآور شد: در این مرحله، افراد با فضای واقعی کسب و کار آشنا شده و مشاوره های تخصصی جهت راهکارهای تجاری سازی ایده‌هایشان را دریافت می کنند.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: با توجه به این سه مرحله، تمام افراد علاقمند چه آنها که صاحب ایده هستند و چه آنها که ایده‌ای برای کار ندارند، می‌توانند در این مرکز پذیرش شوند، آنها که صاحب ایده هستند در این مرکز، در مسیر ثبات و تجاری سازی ایده‌هایشان قرار می‌گیرند و افرادی هم که ایده ندارند یا در این مسیرِ توانمندسازی، صاحبِ ایده شده و یا نهایتا جذب تیم هایی می شوند که ایده‌پردازی می کنند و در پیشبرد کارهای آنها مشارکت خواهند کرد.
وی خاطرنشان کرد: توانمندسازی در مراکز "منش" در دو فاز انجام می‌شود، یکی بحث ایجاد مهارت های کسب و کار است که تمام افراد با هر رشته تحصیلی می‌توانند در آن حضور داشته باشند و دیگری آموزش ها و مشاوره های تخصصی در حوزه کسب وکارهای نوآورانه است که با توجه به رشته تخصصی افراد به آنها ارائه می شود.
وی یادآور شد: به عبارتی مراکز "منش" یک مرحله قبل از ورود به مجموعه مراکز رشد هستند و عملا در این مراکز ایده‌ها پرورش داده شده و تثبیت می شوند و بعد از ارزیابی و تایید، امکان ورود به مراکز رشد برای افراد وجود دارد.
رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: در این مراکز عمدتا افراد 18 تا 35 سال پذیرش می شوند اما در مجموع محدودیت سنی چندانی وجود ندارد و تمام افرادی که خلاق و صاحب ایده و علاقمند به حوزه نوآوری باشند در این مرکز پذیرش می شوند.
ازادی خاطرنشان کرد: از طرفی عمده افرادی که در مرکز پذیرش می شوند فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که هنوز نتوانسته اند جذب بازار کار شوند، اما درعین حال دانشجویان علاقمند به حوزه کسب و کارهای نوآورانه هم میتوانند در این مرکز پذیرش می شوند.
به گفته رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تمام حمایت ها و آموزش های صورت گرفته در مرکز "منش" کاملا رایگان است.

 

خوانده شده 684 آخرین ویرایش در دوشنبه, 23 فروردين 1400 ساعت 05:09

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک