.

.

 

 رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از افتتاح برج فناوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی در حاشیه بازدید معاون وزیر علوم از واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه در جمع خبرنگاران از افتتاح برج فناوری کرمانشاه در هفته آینده خبر داد و افزود: این برج در 16 طبقه به ارتفاع 80 متر و با مساحت 20 هزار مترمربع احداث شده است.

 

آزادی از ظرفیت استقرار 110 واحد فناور در این برج خبر داد و افزود: در حال حاضر تا طبقه پنجم برج پارتیشن بندی شده و آماده استقرار واحدهای فناور است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در کنار واحدهای فناور، مراکز نوآوری، شتابدهنده، واحدهای آرندی صنایع بزرگ و ... نیز در این برج مستقر می شوند.

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح فعالیت های پارک علم و فناوری کرمانشاه، با اشاره به شروع فعالیت این مجموعه از سال 1384 گفت: تاکنون 668 واحد فناور تحت حمایت پارک قرار گرفته اند و در حال حاضر نیز 253 شرکت تحت حمایت قرار دارند.

 

وی با اشاره به راه اندازی هفت مرکز رشد تحت حمایت پارک در استان گفت: از این تعداد دو مرکز رشد در کرمانشاه قرار داشته و در هریک از شهرستان های اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب، روانسر، کنگاور و سنقر و کلیایی نیز یک مرکز رشد فعالیت دارد.

 

آزادی میزان فروش محصول واحدهای فناور تحت حمایت پارک را در سال گذشته 194 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: طی این مدت شرکت ها توانسته اند 14 میلیون دلار نیز صادرات داشته باشند.

 

به گفته رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه هم اکنون 1855 نفر در واحدهای فناور تحت حمایت پارک فعالیت دارند.

 

آزادی با اشاره به وجود 58 شرکت دانش بنیان در استان گفت: از این تعداد بالغ بر 40 شرکت تحت حمایت پارک قرار دارند.

 

آزادی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه در کنار فعالیت های خود، داوری ثبت اختراعات را هم برعهده دارد، گفت: تاکنون 567 اختراع در پارک داوری شده و سال گذشته نیز 120 درخواست داوری ثبت اختراع داشته ایم.

 

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه فضای در اختیار واحدهای فناور را 6193 مترمربع اعلام و تصریح کرد: با افتتاح برج فناوری کرمانشاه با مساحت 20 هزار مترمربع، فضاهای در اختیار شرکت ها سه تا چهار برابر می شود.

 

وی در ادامه از ساخت و آماده سازی 24 واحدکارگاهی جهت فعالیت های کارگاهی واحدهای فناور هم خبر داد و افزود: تاکنون 17 کارگاه آماده شده و در اختیار واحدها قرار گرفته است.

 

وی افزود: هفت کارگاه باقی مانده نیز با اعتباراتی که از معاونت علمی ریاست جمهوری دریافت کرده ایم تا پایان تابستان افتتاح شده و به بهره برداری می رسد.

 

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه همچنین از آماده سازی 102 هکتار اراضی کشاورزی برای واگذاری به واحدهای فناور استان خبر داد و یادآور شد: از این میزان 50 هکتار اراضی متعلق به جهاد دانشگاهی است که در اختیار پارک قرار داده شده است.

 

آزادی گفت: 52 هکتار مابقی هم که در شهرستان صحنه قرار دارد اراضی منابع طبیعی است که توسط پارک علم و فناوری کرمانشاه خریداری شده و برای احداث گلخانه های هوشمند مستعد است.

 

وی به فعالیت های صندوق پژوهش و فناوری زاگرس هم اشاره کرد و افزود: سرمایه ثبت شده این صندوق هم اکنون شش میلیارد تومان است و طی 9 ماه گذشته این صندوق هفت میلیارد تومان تسهیلات به شرکت ها پرداخت کرده است.

خوانده شده 610

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک