.

.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از راه اندازی دفتر توسعه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان و فناور به عراق در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: تولید ۱۰ فناوری توسط شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت این

مجموعه نشان از پتانسیل بالای این شرکت‌ها دارد.

وی افزود: همچنین طی سال‌های فعالیت این مرکز 293 شرکت فناور و دانش‌بنیان خروج موفق داشته و به مرحله تجاری سازی ایده‌هایشان رسیده‌اند.

دکتر آزادی در تشریح خدمات ارائه شده به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، گفت: در پارک تمام خدماتی که برای تجاری سازی ایده‌ها و ورود محصولات به بازار نیاز است در اختیار شرکت‌ها قرار می‌گیرد.

وی در تشریح برخی از این خدمات، از ارائه تسهیلات ارزان قیمت، خدمات مشاوره‌ای، اختصاص فضای کاری و اداری، جذب سرمایه گذار، بازارسازی و بازاریابی به عنوان مهم‌ترین آنها یاد کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از پارک‌ها به عنوان متولیان زیست بوم نوآوری و فناوری مطابق با قابلیت‌های منطقه‌ای یاد کرد و افزود: خوشبختانه این زیست بوم در استان کرمانشاه مدت‌هاست که ایجاد شده و با توجه به نامگذاری سال جاری به نام سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین» تلاش داریم در این سال سرعت توسعه این زیست بوم را افزایش دهیم.

وی افزود: با برنامه‌هایی که پیش بینی کرده‌ایم روند توسعه این زیست بوم با شتاب بیشتری پیش خواهد رفت.

دکتر آزادی در تشریح برخی از این برنامه‌ها، هماهنگی بین اجزا و بازیگران زیست بوم، استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان خصوصاً ظرفیت دستگاه‌های دولتی، پیگیری ویژه برای رفع چالش‌ها و مشکلات واحدهای فناور و دانش‌بنیان، تمرکز بر بازارسازی و بازاریابی شرکت‌ها و پیگیری ویژه برای تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها عنوان کرد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌ها در سال جاری توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان بویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی است که در مرحله نخست ارتقا توانمندی‌های عمومی و نرم آنها در دستور کار قرار گرفته و در گام بعدی زمینه آشنایی این افراد با زیست بوم نوآوری و فناوری چه در قالب صاحبان ایده و استارتاپ ها و چه در قالب همکاری با استارتاپ ها و شرکت‌های فناور فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین سیاست‌های توسعه‌ای ما شبکه سازی و توسعه شبکه‌های فناوری با هدف ارتقا ظرفیت‌ها و انجام پروژه‌های مشترک از طریق همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با یکدیگر و همچنین با دیگر اجزای زیست بوم همچون صنایع بزرگ است.

دکتر آزادی تاکید کرد: اگر بتوانیم این شبکه‌ها را ایجاد و توسعه دهیم قطعاً خروجی آن افزایش ظرفیت شرکت‌ها و انجام پروژه‌های کلان خواهد بود.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح مهم‌ترین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تحت حمایت این مجموعه گفت: در حال حاضر در این زمینه با 10 فناوری در کشور اولین و یا تنها تولیدکننده هستیم که این امر نشان از پتانسیل بالای شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور تحت حمایت پارک دارد.

دکتر آزادی رقم فروش سال گذشته مجموع شرکت‌های تحت حمایت پارک را باغ بر 400 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: علاوه بر این سال گذشته حدود یازده میلیون دلار صادرات داشته‌ایم. همچنین حدود 1855 نفر در این شرکت‌ها مشغول کارند.

وی در ادامه در تشریح مهم‌ترین برنامه‌های آتی پارک علم و فناوری کرمانشاه به راه اندازی دفتر "توسعه صادرات محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با اولویت کشور عراق" اشاره کرد و افزود: این دفتر به زودی در محل برج فناوری استان راه اندازی می‌شود.

دکتر آزادی گفت: در گام اول این دفتر صادرات محصولات فناور و دانش‌بنیان استان به عراق را بر عهده خواهد داشت و در مراحل بعدی تبدیل شدن به کریدور صادراتی برای صادرات محصولات دانش‌بنیان کشور به عراق را در برنامه داریم.

خوانده شده 207 آخرین ویرایش در سه شنبه, 04 مرداد 1401 ساعت 10:21

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک