.

.

مشاور معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رتبه 53 ایران در حوزه نوآوری اشاره کرد و افزود: برای ارتقا و توسعه هرچه بیشتر نوآوری در کشور نیاز به نوآوری در قوانین و مقررات داریم.

 

دکتر مصطفی صفدری رنجبر در رویداد "تانا" استان کرمانشاه که امروز (13 آذر) با حضور شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و فعالان حوزه صنایع کشاورزی استان برگزار شد، با بیان اینکه رسیدن به نوآوری نیازمند رشد علم و فناوری است، گفت: اگر کاری در حوزه تحقیق و علم صورت نگیرد، شاهد نوآوری نخواهیم بود، بنابراین برای رسیدن به نوآوری در درجه اول نیاز به علم و تحقیق داریم.

 

وی افزود: بستر ضروری دیگر برای رسیدن به نوآوری، کشش تقاضا و بازار است، چرا که اگر تقاضایی در بازار نداشته باشیم نوآوری هم به ثمر نمی رسد و کسی سراغ آن نمی رود.

 

صفدری پور در ادامه با بیان اینکه بازیگران مختلفی در زیست بوم نوآوری کشور دخیل هستند گفت: زمانی زیست بوم نوآوری توسعه می یابد که همه بازیگران با هم و در کنار هم فعالیت کند.

 

وی افزود: اگر نوآوری در کشور را یک پرنده در نظر بگیریم این پرنده برای پرواز دو بال نیاز دارد که یکی از آنها نوآوری فناورانه است که انجام آن را فناوران و شرکت های دانش بنیان برعهده دارند.

 

صفدری رنجبر تاکید کرد: بال دوم این پرنده نیز نیاز به نوآوری در سیاست‌ها، قوانین و استانداردها است که بدون آن پرنده نوآوری در کشور به پرواز در نمی‌آید. به واقع در کشوری که قوانین و مقررات آن به روز نشود، نمی توان انتظار توسعه نوآوری را داشت.

 

صفدری رنجبر ادامه داد: برای توسعه زیست بوم نوآوری کشور تمام بازیگران باید به ایفای نقش پرداخته و در کنار آن باید هماهنگی میان بازیگران این زیست بوم هم وجود داشته باشد، چرا که اقدامات جزیره‌ای ما را به نتیجه نمی رساند.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر رتبه کلی نوآوری ایران در سطح جهانی و در میان 132 کشور در جایگاه پنجاه و سوم قرار دارد و این رتبه بر اساس ارکان هفتگانه سرمایه انسانی و تحقیقات، نهادی، زیرساخت ها، پیچیدگی بازار، پیچیدگی کسب و کار، خروجی های دانشی و فناورانه و خروجی های خلاقانه ارزیابی می شود.

 

وی افزود: در حال حاضر در دو شاخص نهادی و پیچیدگی کسب و کار وضعیت خوبی نداریم، طوری که در شاخص نهادی که فضای سیاسی، قانون گذاری کسب و کار و ... را شامل می شود در میان 132 کشور در جهان در رتبه 131 قرار داریم.

خوانده شده 261

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک