.

.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر محمد نبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه ا در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان، از دانشگاه رازی به عنوان دانشگاه معین و متولی برگزاری برنامه های هفته پژوهش در استان نام برد و اظهار کرد: برنامه های استانی این هفته در کرمانشاه از ۱۲ آذر آغاز و تا به امروز(پنجشنبه) ادامه پیدا کرد. 

وی ادامه داد: در روز پایانی این هفته در استان از ۸۷ نفر از پژوهشگران و فناوران برتر استان در حوزه های مختلف تجلیل خواهد شد. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در این مراسم شش نفر برگزیده استان در حوزه های تخصصی، ۳۵ نفر برگزیده دانشگاه ها، ۱۲ نفر برگزیده مراکز تحقیقاتی و ۱۸ نفر فناور برتر معرفی و تجلیل می شوند. 

وی اضافه کرد: امسال ۴۳ پرونده پژوهشگران منتخب از ۲۷ دستگاه اجرایی توسط کمیته علمی دانشگاه بررسی شد که در نهایت ۱۹ نفر از میان آنها به عنوان پژوهشگران برگزیده این دستگاه ها انتخاب شدند. 

احمدی همچنین از تجلیل از پرفسور شمسی پور به عنوان سرآمد علمی کشور در سال ۱۴۰۱ هم در این مراسم خبر داد. 

وی در ادامه با بیان اینکه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه نیز در دو بخش دانشگاه رازی و استانی برگزار می شود، اعلام کرد: نمایشگاه استانی توسط پارک علم و فناوری استان در اوایل دی ماه برگزار خواهد شد و نمایشگاه دانشگاه رازی هم از ۱۴ آذر تا به امروز فعالیت داشت. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به تشریح وضعیت دانشگاه رازی در تعدادی از شاخص ها پرداخت و اعلام کرد: طبق آخرین رتبه بندی نظام رتبه بندی علوم جهان اسلام ISC دانشگاه رازی با یازده پله صعود در جایگاه دوازدهم در بین دانشگاه های جامع کشور قرار گرفته است. 

وی به افزایش تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه در شاخص های ملی و بین المللی هم اشاره کرد و گفت: هفت نفر از اعضای هیات علمی این دانشگاه جزو پژوهشگران پر استناد یک درصد برتر و ۱۷ نفر از آنها هم جزو پژوهشگران پراستناد دو درصد جهان هستند. 

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه از رشد قابل توجه تولیدات علمی این دانشگاه در یک بازه زمانی پنج ساله خبر داد و گفت: از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ مجموعا ۳۳۲۵ تولید علمی داشته ایم که در بین دانشگاه های غرب کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 

وی با بیان اینکه تعداد استنادات به تولیدات علمی دانشگاه رازی در بین دانشگاه های غرب کشور بالاترین آمار را دارد، عنوان کرد: با در نظر گرفتن این موارد دانشگاه رازی همچنان مرجعیت علمی خود را در غرب کشور حفظ کرده است. 

احمدی در خصوص شاخص همکاری های بین المللی این دانشگاه هم اعلام کرد: از سال ۲۰۱۵ تا سال ۲۰۱۶ در این بخش تنزل داشته ایم و در سال ۲۰۱۸ تا اواسط ۲۰۱۹ مسیری مستقیم و متوسط را طی کردیم، اما از اواسط ۲۰۱۹ سیر صعودی داشته ایم. 

وی از سه برابر شدن تعداد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور دانشگاه در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل آن خبر داد و گفت: در بحث طرح های پژوهشی تقاضا محور هم در سال ۱۳۹۸ تعداد ۷۶ طرح، در سال ۱۳۹۹ تعداد ۶۹ طرح و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۱ طرح داشته ایم. 

رئیس دانشگاه رازی اضافه کرد: هرچند که تعداد طرح های سال ۱۴۰۱ هنوز بارگذاری نشده، اما از نظر اعتباری رشدی دو و نیم برابری نسبت به سال گذشته دارد. 

وی در پایان به صدور مجوز تاسیس پارک علم و فناوری این دانشگاه هم یاد کرد و گفت: امیدواریم در این راه از تجارب پارک علم و فناوری سازمان جهاد دانشگاهی  بعنوان پارک استانی استفاده کنیم و با همراهی و همدلی آنها بتوانیم جایگاه استان را ارتقاء ببخشیم.

گفتنی است در این مراسم جهادگر ارجمند سرکار خانم بی‌تا حامد بعنوان پژوهشگر برتر استان معرفی شد  

در پایان از فناوران برتر پارک علم و فناوری بعنوان فناوران برتر استان در سال 1401شرکت گیاه ساز لقمان به مدیر عاملی مهندس شبنم لقمانی؛ واحد فناور منتخب مرکز رشد پارک علم و فناوری کرمانشاهم، مرکز نوآوری ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی( شرکت نگاه تک مازیار) به مدیر عاملی مهندس بهاره رضایی؛ واحد فناور منتخب مرکز رشد پارک علم و فناوری کرمانشاه ،شتابدهنده حوزه شیمیایی (شرکت شتابگر شیمی یار کوشا) به مدیر عاملی مهندس شاهرخ پورحسن؛ واحد فناور منتخب مرکز رشد پارک علم و فناوری کرمانشاه،  شرکت مدیریت مکانی فضاکاو به مدیر عاملی مهندس صباح معتمدی؛ واحد فناور منتخب پارک علم و فناوری کرمانشاه ،شرکت ایده پردازان دی الکتریک برنا به مدیر عاملی مهندس میثم جلیلیان؛ شرکت منتخب دانش بنیان نوپاش و شرکت فیدار الکتریک پویا غرب به مدیر عاملی مهندس محمد سعید شیخی؛ شرکت منتخب دانش بنیان نوپا تجلیل شد

 
 
 
خوانده شده 251 آخرین ویرایش در شنبه, 19 آذر 1401 ساعت 08:03

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک