.

.

شرکت کیمیا فرآیند بیستون مستقر در پارک علم و فناوری استان کرمانشاه اولین و تنها تولید کننده فوم بتن، فوم آتشنشانی و فوم حفاری در کشور است که در حال حاضر نیاز بازار کشور و صنایع نفت در زمینه این محصول را پوشش می دهد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، عیسی محمدی مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه به مناسبت فرارسیدن چهل و چهارمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در تشریح ویژگی های محصولات تولیدی این شرکت، گفت: درحال حاضر سه نوع فوم (کف مایع) آتشنشانی، فوم بتن و فوم حفاری درشرکت تولید می شوند که برای مصارف مختلف کاربرد دارند.

وی افزود: فوم آتشنشانی تولیدی دو نوع بوده که یک نوع پروتئینی آن برای آتش سوزی های سنگین مانند حریق گازوییل و نفت و نوع شیمیایی آن برای آتش سوزی های سبک مانند بنزین هواپیما و ... به کار می رود.

این مخترع کرمانشاهی گفت: این محصول قدرت ایجاد یک لایه آبی را دارد یعنی زمانی که کف را روی آتش می ریزند حتی اگر کف از بین برود آن لایه آبی ماندگاری داشته و به سرعت آتش را خاموش می کند.

وی افزود: تفاوت محصول ما نسبت به نمونه های خارجی آن در کارایی بهتر آن است چرا که با حجم کف کمتر و سرعت بیشتر آتش را خاموش می کند و نسبت به نمونه های خارجی قیمت پایین تری دارد.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون، فوم بتن سازی را دیگر محصول تولیدی این شرکت عنوان کرد و افزود: این فوم در ساختمان جایگزین پوکه می شود که هم سبک تر بوده و هم عایق صدا است و هم عایق خوبی برای حرارت محسوب می شود.

این فناور کرمانشاهی گفت: فوم حفاری هم دیگر محصول شرکت است که برای خنک کردن مته های حفاری از جمله مته هایی که در حفاری تونل ها به کار برده می شود استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون با بیان اینکه این شرکت اولین و تنها تولیدکننده این محصولات در کشور است گفت: از سال 1387 تولید این محصولات را آغاز کرده و سال 1393 توانستیم گرید دانش بنیان را دریافت کنیم.

محمدی میزان تولید این شرکت را برای هر یک از انواع فوم پنج تا هفت هزار تن در سال عنوان کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث فوم آتشنشانی با شرکت های داخلی از جمله شرکت نفت همکاری داریم و در بحث فوم ساختمان سازی هم با شرکت های فعال در این زمینه در کشور همکاری کرده و فرم حفاری هم مخصوص برخی پروژه های حفاری است که استقبال خوبی هم از آن به عمل آمده است.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون با بیان اینکه برخی محصولات این شرکت ثبت اختراع شده اند گفت: خوشبختانه با توجه به تولید داخلی این محصولات، واردات آنها به کشور ممنوع شده است.

خوانده شده 174

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک