.

.

 

      
گروه کارخانجات "تیبا" تولید کننده انواع دارو و خوراک‌های دام و طیور است که از سال 1386 کارخود را آغاز کرده و حالا بطور میانگین روزانه 30 تا 40 تن تولید محصول دارد، محصولاتی که از بازار ایران گرفته تا کشورهای حاشیه خلیج فارس را پوشش  می‌دهد

 

این شرکت برای اولین بار در کشور "آجرهای لیسیدنی گرد" را تولید کرده که ترکیبی از 14 نوع مواد معدنی بوده و به عنوان دارو برای درمان بیماری های انواع دام از گاو و گوسفند گرفته تا اسب و شتر کاربرد دارد و نیازهای معدنی آنها را مرتفع می کند. نوع جدید این آجرهای لیسیدنی گِرد که بصورت اختصاصی برای درمان برخی بیماری های دام به کار می رود در دست تولید محققان این شرکت قرار دارد که به زودی روانه بازار می شود.

 

حسین اشرفیان مدیرعامل این گروه تجاری در گفت و گو با روابط عمومی پارک علم وفناوری استان کرمانشاه با بیان اینکه گروه کارخانجات تیبا شامل دو کارخانه "تیبا دارو" و "تیبا دانه" است، گفت: کاخانه تیبا دارو اولین کارخانه شرکت است که از سال 1386 فعالیت خود را در شهرک صنعتی پاوه شروع کرده است.

 

وی افزود: در این کارخانه انواع داروها و مکمل های مورد نیاز دام تولید می شود و برای اولین بار در کشور در این کارخانه توانستیم آجرهای لیسیدنی را که پیش از این به شکل آجر تولید میشدند را  به صورت گرد تولید کنیم.

 

این محقق کرمانشاهی تصریح کرد: این آجرهای لیسیدنی ترکیبی از 14 نوع ماده معدنی هستند که هم میتوانند نیاز غذایی دام را به این مواد معدنی تامین کرده و همه خاصیت دارویی داشته و با جبران کمبود مواد معدنی موجب سلامت دام می شود.

 

اشرفیان تصریح کرد: تاکنون چهار مدل از این آجرهای لیسیدنی تولید و روانه بازار شده و برای تسهیل استفاده از آنها، این آجرها به شکل گرد تولید می شوند که مشکلی برای زبان دام هنگام استفاده از آنها پیش نیاید.

 

تولید 4 مدل جدید "آجرهای لیسیدنی گرد" برای درمان برخی بیماری‌های دام

 

این فناور خاطرنشان کرد: در حال حاضر تولید چهار نوع مدل جدید آجرهای لیسیدنی را در دستور کار داریم که هر کدام بصورت اختصاصی در درمان یکی از بیماری های دام به کار می رود.

 

وی به کاربرد یکی از این آجرهای لیسیدنی در درمان پشم ریزی دام ها اشاره کرد و افزود: در برخی مناطق کشور دام ها دچار پشم ریزی می شوند و برای درمان این موضوع دامداران از داروهای شیمیایی استفاده می کنند که پس از مصرف ماه ها اثرات آن بر بدن دام باقی می ماند و با مصرف شیر و گوشت آنها در مدتی که هنوز اثرات دارو باقی است این مواد شیمیایی وارد بدن انسان می شود که خطرناک است، بنابراین به این فکر افتادیم که به جای استفاده از این داروها بتوانیم با ترکیب چند ماه معدنی در قالب آجرهای لیسیدنی گرد این بیماری دام ها را درمان کنیم.

 

اشرفیان گفت: مدل دیگر این آجرها در درمان تورم مفصلی دام ها کاربرد دارد و هرکدام از این آجرهای لیسیدنی عملا در درمان اختصاصی یک نوع بیماری دام کاربرد دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: پرونده این چهار مدل آجر لیسیدنی آماده شده و به همراه نمونه های آن به سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده و در حال حاضر منتظر صدور مجوز تولید انبوه آن هستیم.

 

اشرفیان گفت: با کسب مجوز تولید انبوه، ثبت اختراع این محصولات را حتما پیگیری خواهیم بود.

 

مدیرعامل گروه کارخانجات تیبا در ادامه به فعالیت های "تیبادانه" کارخانه دیگر این گروه تجاری هم اشاره کرد و افزود: کارخانه تیبا دانه سال 1392 با هدف تولید انواع خوراک دام و طیور راه اندازی شد و در حال حاضر انواع خوراک ها و مکمل های دام و طیور در آن تولید می شود.

 

وی افزود: در کنار تولید خوراک ها و مکمل های معمول، در این کارخانه برای اولین بار در کشور کنسانتره اسب بصورت اختصاصی تولید می شود، بطوری که برای ماده اسب، کره اسب، اسب های ورزشی و ... کنسانتره اختصاصی تولید می شود.

 

اشرفیان خاطرنشان کرد: فرمولاسیون کنسانتره های اختصاصی انواع اسب، به گونه ای است که هم خوراک محسوب شده و هم مکمل های مورد نیاز اسب را در خود دارند.

 

وی افزود: علاوه بر اینها کنسانتره های مورد نیاز گاوهای شیری، گاوه های پرواری و نیز خوراک مرغ های گوشتی و تخمگذار هرکدام بصورت جداگانه در این کارخانجات تولید می شود.

 

مدیرگروه کارخانجات تیبا در ادامه از فعالیت 30 نفر بصورت مستقیم در زیرمجموعه دو کارخانه تیبا دانه و تیبا دارو خبر داد و افزود: علاوه بر اینها حدود سه هزار نفر بصورت غیرمستقیم با ما همکاری دارند، چرا که در هر استان نمایندگی شرکت فعال است و هر نمایندگی ها هم زیرمجموعه هایی دارد که بازار استان را پوشش میدهند.

 

وی به تولید روزانه 15 تا 20 تن انواع محصول در هر یک از کارخانجات تبیا دانه و تیبا دارو اشاره کرد و افزود: بیشترین تولید محصولات ما مربوط به نیمه دوم سال است اما بطور میانگین روزانه درهریک از کارخانجات تیبا دانه و تیبا دارو 15 تا 20 تن تولید محصول داریم.

 

اشرفیان از ارسال محصولات تولیدی این کارخانجات به سراسر کشور خبر داد وافزود: در کنار این فعالیت خوبی در بحث صادرات داریم و محصولات ما به عمده کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

 

مدیرعامل گروه کارخانجات تیبا در ادامه با اشاره به آشنایی یک ساله این مجموعه با پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: از سال گذشته به عضویت پارک علم و فناوری کرمانشاه درآمدیم و درگام اول تلاش داریم با حمایت های پارک بتوانیم گرید دانش بنیان بودن را کسب کنیم.

 

وی در پایان افزود: با ثبت اختراع چهار مدل آجرهای لیسیدنی گرد قطعا کار دریافت گرید دانش بنیان بودن شرکت تسهیل خواهد شد .

 

 

 

خوانده شده 571 آخرین ویرایش در یکشنبه, 13 تیر 1400 ساعت 01:42

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک