.

.

 

رییس سازمان جهاددانشگاهی استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت های گسترده و متنوع این نهاد در استان، گفت: تمام تلاش و برنامه ریزی ما این است که در راستای رفع نیازهای استان و کشور گام برداریم.

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی کرمانشاه، بهرام بادکو به مناسبت سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این نهاد در استان، گفت: اغلب این فعالیت ها در بدو شروع به عنوان الگویی موفق برای سایر ساختارهای علمی و اجرایی درون استان مورد توجه قرار گرفت.

وی در تشریح برخی از فعالیت‌های شاخص این نهاد در استان به پروژه «تولید کربن فعال از قیر طبیعی» اشاره کرد و افزود: این فعالیت به عنوان یک پروژه کلان ملی در فهرست طرح‌های فناورانه‌ی جهاددانشگاهی است که مراحل نهایی خود را می گذراند و توسط گروه شیمی معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی کرمانشاه راهبری می شود.

وی با اشاره به منابع غنی قیرطبیعی در استان گفت: متاسفانه در حال حاضر این منابع ارزشمند به صورت خام صادر می شود و اجرای این طرح می تواند گام مهمی در حذف خام فروشی این محصول باشد.

وی افزود: در آینده مشتقات این محصول نیز قابل تولید است که از جمله آن می توان به بلوک های گرافیتی و روغن دیزل اشاره کرد.

رییس سازمان  جهاددانشگاهی کرمانشاه از افتتاح "برج فناوری" به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای شاخص این نهاد یاد کرد و افزود: این برج با مساحت 20 هزار متر مربع در 16 طبقه احداث شده و در آینده ای نزدیک حداقل 110 واحد دانش بنیان و فناور و همچنین مراکز نوآوری، دفاتر کارگزاری و انتقال فناوری و شتاب دهنده ها در آن مستقر خواهند شد.

وی به نقش این برج در تکمیل زیست بوم فناوری استان اشاره کرد و افزود: تجربه فراوانی که جهاددانشگاهی کرمانشاه در حوزه ی توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان دارد، موجب شده این نهاد نقش مؤثری در همگرایی، تکمیل و توسعه زیست بوم اقتصاد دانش بنیان و فناوری استان داشته باشد و اکنون با تکمیل این برج و گردهم آمدن اجزاء زیست بوم نوآوری استان شاهد اثر گذاری بیش از پیش فعالیت های آن بر زیست بوم نوآوری و فناوری غرب کشور در آینده ای نزدیک باشیم.

بادکو از عملکرد مطلوب دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران در کرمانشاه، مؤسسه آموزش عالی، مرکز علمی کاربردی، شعبه مرکز افکار سنجی و مرکز تخصصی درمان ناباروری و گروه پژوهشی جامعه شناسی در سطح منطقه و ملی به عنوان دیگر دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی کرمانشاه یاد کرد و افزود: تمامی این مجموعه ها توانسته اند در حوزه کاری خود در رتبه های برتر در سطح منطقه و ملی قرار گرفته و در زمان شیوع بیماری کرونا آموزش های مجازی این سازمان توانست تا حدودی خلاء آموزش های حضوری را پر کند و نیاز فراگیران را برآورده کند.

بادکو در ادامه به ارتباط خوب جهاد دانشگاهی با سایر دستگاه ها و نهادهای استان اشاره کرد و افزود: از الزامات فعالیت استانی برای این نهاد برقراری ارتباط منطقی و تعامل مناسب با مسئولان استانی است که طیف وسیعی از همکاریهای استانی را شامل می شود.

وی افزود: یکی از موفقیت های مهم این سازمان تعامل و ارتباط تمامی ارکان آن با دستگاههای اجرایی استان و حضور پررنگ و مؤثر در کارگروه‌های مختلف استانی است که در نهایت منجر به سپردن مأموریت های استانی یا انجام پژوهش های کاربردی جهت حل مسائل استان و هم افزایی در راستای توسعه و پیشرفت استان می شود.

بادکو تصریح کرد: در سطح ملی هم با انعکاس مشکلات و چالش ها به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تلاش بر تصویب موضوعات کلان مورد انتظار این نهاد است و در موضوعات مختلف نیز با مسئولان کشوری در وزارت عتف، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ساختارهای مرتبط با فعالیت این نهاد، تعامل مناسبی وجود دارد .

رییس سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت های شاخص این سازمان در سطح ملی و منطقه بازدید مسئولان کشوری از این فعالیت ها در سفر به استان چشمگیر است.

بادکو در ادامه تربیت شخصیت های جوانِ مؤمن و برجسته با جهت‌گیری های انقلابی و دلبسته به آرمانهای انقلاب را یکی از مهم ترین اهداف و برنامه های جهاد دانشگاهی کرمانشاه عنوان کرد و افزود:  علاوه بر این جذب نخبه های استانی متناسب با طرح ها و پروژه های در دست طراحی و اجرا از مهم ترین برنامه های این واحد سازمانی است.

وی افزود: از دیگر طرح های مهم این سازمان که مطابق سیاست‌های ابلاغی دفتر مرکزی جهاددانشگاهی است، تحقق پایداری اقتصادی و خود اتکایی مالی و تدوین و اجرای طرح های شاخص فناورانه در قالب برنامه هفتم توسعه با هدف رفع نیاز های ملی و استانی است.

وی در تشریح برنامه های آتی این سازمان نیز با اشاره به اهمیت توانمند سازی جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی متقاضی ورود به بازار کار،  اظهار کرد: این موضوع مهم در برهه زمانی کنونی در دستور کار جهاددانشگاهی استان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلفی مأموریت های مهمی از سوی مدیریت کلان استان به این نهاد محول شده و در آینده هم جهاددانشگاهی استان کرمانشاه تلاش خواهد کرد در مأموریت های استانی نقش مهمی در توسعه و پیشرفت استان در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، علمی و فناوری داشته باشد تا اهداف انقلاب اسلامی که شاخص ترین آن خودباوری و اتکا بر توان ملی در همه ی زمینه هاست محقق شود.  

خوانده شده 616

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک