.

.

شرکت «کاویان انرژی بهینه زاگرس» از شرکت های زیرمجوعه پارک علم و فناوری کرمانشاه برای اولین بار در جهان موفق به تولید "پنتا اکسید وانادیوم از قیرطبیعی" شده است محصولی استراتژیک که در بسیاری صنایع اسیدسازی، فولاد و صنعت نفت کاربرد دارد.

 

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه حسین بهرامی مدیرعامل این شرکت و مخترع این محصول با اشاره به انجام تولید آزمایشگاهی این محصول، گفت: تولید این محصول برای اولین بار در جهان از قیرطبیعی صورت گرفته و نتایج آن به تایید معتبرترین آزمایشگاه های کشور از جمله آزمایشگاه متالوژی رازی و مرکز نانوشریف رسیده است.

 

وی افزود: این محصول از سایر مواد نفتی هم به دست می آید که در بسیاری کشورهای انجام می شود اما ما برای اولین بار توانسته‌ایم این محصول را از قیرطبیعی تولید کنیم.

 

بهرامی از پنتااکسید به عنوان یک محصول استراتژیک یاد کرد و افزود: این محصول در بسیاری صنایع از جمله اسید سازی، فولاد، باتری سازی و صنعت نفت کاربرد دارد.

 

وی افزود: پنااکسید وانادیم یکی از کاتالیست های اصلی در تولید اسید سولفوریک به شمار می رود و برای همین کاربرد اصلی آن در صنایع اسید سازی است.

 

این محقق جوان کرمانشاهی از راه اندازی واحدکارگاهی تولید این محصول خبر داد و افزود: تولید نیمه صنعتی این محصول کمتر از دو ماه دیگر کلید می خورد و در سال اول فعالیت تولید پنج تن محصول را هدفگذاری کرده ایم.

 

بهرامی گفت: در نظر داریم طی برنامه پنج ساله، تولیدات شرکت را سالانه 10 درصد افزایش داده و به تولید سالانه هشت تن محصول برسیم.

 

وی افزود: در حال حاضر خلوص پنتااکسید وانادیم به دست آمده 99 درصد است و بازده تولید آن 80 درصد است، به این معنی که اگر 100 کیلوگرم وانادیم در قیرطبیعی داشته باشیم می توانیم از طریق این فرآیند 80 کیلوگرم آن را با خلوص بیش از 99 درصد استخراج کنیم.

 

مدیرعامل شرکت کاویان انرژی بهینه زاگرس در خصوص بازار این محصول هم گفت: در حال حاضر "مس سرچشمه" که بزرگترین تولید کننده اسید سولفوریک در کشور محسوب می شود بزرگترین خریدار کاتالیست های اسید سولفوریک محسوب می شود و قطعا یکی از مشتری های مهم ما محسوب می شود.

 

وی افزود: علاوه بر این برخی شرکت های داخل استان از جمله شرکت «شادرام شیمی» هم توان و ظرفیت تولید اسید سولفوریک را دارد و اگر تولید این محصول در شرکت راه اندازی شود می توانیم تولیدات خود را داخل استان هم عرضه کنیم.

 

این محقق جوان در ادامه با قدردانی از حمایت های پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: سال 97 وارد پارک علم و فناوری شدیم اما ایده ارائه شده چندان موفق نبود ولی مسئولین پارک حمایت های بسیاری از ما داشتند و ما را دلگرم به ادامه مسیر کردند.

 

وی افزود: در ادامه با مشاوره و حمایت های پارک توانستیم ایرادهای ایده مطرح شده را رفع کرده و سال گذشته با ایده تولید پنااکسید وانادیم از قیرطبیعی مجددا وارد پارک شویم و مراحل پیش رشدی و رشد را در کمتر از چند ماه طی کنیم.

 

بهرامی گفت: حقیقتا با توجه به مشکلات ایده عملا نسبت به آن ناامید شده بودم اما مسئولین پارک و بویژه رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه شخصا پیگیری کرده و با حمایت هایی که داشتند موجب شد که ایرادات را مرتفع کرده و ایده را به سرانجام برسانیم.

 

بهرامی گفت: پارک علم و فناوری کرمانشاه کمک های دیگر بسیاری داشته و هم اکنون کارگاه و سوله را در اختیار شرکت قرار داده و رای زنی هایی را هم برای اخذ اعتبارات جهت راه اندازی واحد نیمه صنعتی شرکت داشته است.

 

وی افزود: در صورت تخصیص این اعتبارات و خریداری تجهیزات مورد نیاز تا اواخر بهمن ماه وارد فاز نیمه صنعتی می شویم.

 

مدیرعامل شرکت کاویان انرژی بهینه زاگرس با اشاره به دانش بنیان شدن این شرکت گفت: در این زمینه رکورد کشور را شکستیم و توانستیم ظرف کمتر از 50 روز عنوان دانش بنیانی را کسب کنیم.

 

وی افزود: خوشبختانه طی این مدت درهر جشنواره ای که شرکت کرده ایم عنوان برتر را کسب کرده ایم که از جمله آن می توان به مقام نخست جشنواره جامپ، مقام نخست پانزدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی و مقام نخست هشتمین جشنواره نواوری ربع رشیدی رینوتکس 2020 اشاره کرد.

 

مدیرعامل شرکت کاویان انرژی بهینه زاگرس از راه اندازی واحد آرندی این شرکت خبر داد و افزود: در حال حاضر در کنار پیگیری تولید نیمه صنعتی پنتااکسید وانادیم به فکر توسعه شرکت هستیم و هم اکنون چهار پروژه جدید را استارت زده ایم و در حال تیم سازی برای ایده های جدید هستیم.

 

وی افزود: هدف اصلی ما شناسایی نیازهای اصلی شرکت نفت در صنایع بالادستی نفت و گاز و تولید محصولات مورد نیاز آنهاست.

 

 

 

 

خوانده شده 455 آخرین ویرایش در یکشنبه, 23 آبان 1400 ساعت 04:47

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک