.

.


رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برنامه ریزی به منظور اشتغالزایی 1500 نفر در استان در حوزه مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه سیامک آزادی با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در 31 استان کشور گفت: با اجرای این طرح 1500 نفر از متقاضیان این طرح در استان در حوزه مشاغل خانگی فعال شده و به بازار کار متصل شده اند.

 وی افزود: این طرح با کارفرمایی معاونت توسعه کارافرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز تسهیل‌گری معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی هم اکنون در 31 استان کشور در حال برگزاری است و در استان کرمانشاه ماموریت اجرای این طرح به پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی محول شده است.

آزادی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و تمرکز بر مزیت‌های استانی، ارائه خدمات توانمندسازی مبتنی بر نیاز بازار کار و نیز ایجاد زیرساخت‌های لازم  به منظور اتصال صاحبان مشاغل خانگی به بازارهای هدف عنوان کرد و افزود: این طرح در سه فاز شناسایی رسته‌های شغلی مزیت‌دار، توانمندسازی و اتصال به بازار متقاضیان و راه‌اندازی و توسعه کسب و کار خانگی طرح‌ریزی شده است.

وی افزود: در فاز اول این طرح در استان در خصوص شناسایی رسته های شغلی مزیت دار  1830 نفر در طرح ثبت نام کرده و پس از ارزیابی های صورت گرفته 1533 نفر از متقاضیان واجد شرایط اولیه در حوزه مشاغل خانگی، از میان آنها احصا شده اند.

آزادی تصریح کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در نهایت 22 نفر از این تعداد به عنوان "پیشرانان" طرح در استان انتخاب شده و هشت نفر نیز به عنوان پیشرانان همکار در نظر گرفته شدند.

وی افزود: در فاز دوم این طرح که با هدف توانمندسازی متقاضیان مطرح صورت پذیرفت 5150 نفر ساعت مشاوره عمومی و تخصص کسب کار و  7210 نفر ساعت آموزش عمومی و تخصصی کسب و کار به متقاضیان طرح ارائه شده است.

آزادی تصریح کرد: همچنین در این مرحله تفاهم‌‌نامه هایی با پیشرانان طرح با هدف برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی تخصصی منعقد شد.

وی افزود: علاوه بر این بیش از 35 کارگاه آموزش مهارتی تخصصی در حوزه‌های تولیدات چرمی دست دوز، طراحی دوخت پوشاک، فرش‌دستباف و قالی، گلیم‌بافی، برنامه‌نویسی و پرورش زنبور عسل و بسته بندی عسل برای متقاضیان برگزار شد.

آزادی برگزاری چهار رویداد مجازی انتقال تجربه، امکان دسترسی به محتواهای آموزشی برای جامعه هدف شامل 1100 نفر از متقاضیان و احصا موانع و مشکلات پیشرانان در مسیر توسعه کسب و کار با هدف برنامه‎ریزی جهت رفع آن را از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در فاز دوم این طرح در استان عنوان کرد.

وی افزود: در نهایت در فاز سوم و نهایی طرح نیز ایجاد زیرساخت مجازی ارتباط الکترونیکی متقاضیان،  راه‌اندازی و توسعه مشاغل خانگی با همکاری کارآفرینان و پیشرانان استان کرمانشاه با هدف ایجاد و توسعه شبکه کسب و کارهای خانگی استان به آدرس http://etesalbebazar.ir  (سامانه اتصال به بازار)،احصا نحوه همکاری  پیشرانان با متقاضیان (پروتکل همکاری) و ورود اطلاعات بیش از 90 پیشران و کارآفرین در سامانه اتصال به بازار در دستور کار قرار گرفت.

آزادی تصریح کرد: همچنین در این مرحله از طرح ایجاد زیرساخت مجازی برگزاری نمایشگاه معرفی کالا و خدمات مشاغل خانگی در سه حوزه پوشاک، صنایع دستی و فرش‌دستباف به آدرس الکترونیکی  https://namayeshgah.kti.ir، ایجاد بیش از 20 فروشگاه مجازی در مکان‌بازارهای الکترونیکی و آموزش نحوه مدیریت فروشگاه مجازی به جامعه هدف در دستور کار قرار گرفته و اجرایی شد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه تصریح کرد: در برنامه های آتی نیز جهت پیشبرد طرح در استان، تکمیل و توسعه سامانه اتصال به بازار،  ارائه تسهیلات بلاعوض جهتذفعالیت‌های ترویجی و توسعه‌ای و عقد تفاهم نامه راهبری شغلی با پیشرانان جهت اتصال به بازار متقاضیان در دستور کار قرار دارد.

خوانده شده 436 آخرین ویرایش در یکشنبه, 30 آبان 1400 ساعت 11:50

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک