.

.

 

 

  رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از استقرار 110 شرکت دانش بنیان و فناور در برج فناوری استان تا پایان سال خبر داد و افزود: با استقرار کامل شرکت‌ها، این برج به هاب توسعه فناوری غرب کشور تبدیل می شود.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری کرمانشاه، دکتر سیامک آزادی در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه، با اشاره به توسعه زیست بوم فناوری استان و پیگیری استمرار این روند توسعه ای، گفت: خوشبختانه وارد مرحله جدید حمایت از شرکت های دانش بنیان استان شده ایم، به نحوی که در این مرحله شرکت های رشد یافته در کنار مجموعه پارک قرار گرفته و به عنوان بازوان توانمند، پارک علم و فناوری کرمانشاه را در اجرای ماموریت هایش یاری می دهند.

وی با اشاره به تشکیل 14 ساختار فناورانه در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: عمده این مجموعه ها با همکاری خود شرکت های تحت حمایت پارک راه اندازی شده اند.

آزادی گفت: برخی از این ساختارها از جمله "شتابدهنده صنایع شیمیایی" برای اولین بار در کشور راه اندازی شده و یکی از شرکت های پارک راه اندازی آن را برعهده دارد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: ورود به این دوره جدید نوید توسعه فناو ری هایی را می دهد که به زودی اثرگذاری آن را بر اقتصاد دانش بنیان استان و کشور مشاهده خواهیم کرد.

 

آزادی به ظرفیت بالای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان اشاره کرد و افزود: اینکه دامنه صادرات محصولات این شرکت ها از عراق به سمت کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و همسایگان شمالی گسترده شده نشان دهنده ظرفیت بالای شرکت های استان در زمینه توسعه فناوری است.

وی افزود: وجود این شرکت ها و توسعه آنها، علاوه بر توسعه فناوری، اشتغال پایدار و درآمدزایی را برای استان به همراه خواهد داشت.

آزادی گفت: در حال حاضر 2022 نفر در قالب هسته ها و واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان استان مشغول به کار هستند و عمده آنها را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند.

وی افزود: طبق آمارها، وضعیت بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بیش از سایر گروه های جامعه است و قطعا توسعه شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور می تواند نقش موثری در رفع این معضل و ایجاد اشتغال برای این گروه از جامعه داشته باشد.

آزادی تاکید کرد: هرچه بتوانیم زیست بوم فناوری را در استان گسترده تر کنیم، قطعا خواهیم توانست فارغ التحصیلان و دانشجویان بیشتری را مشغول به کار کنیم.

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه از برج فناوری به عنوان یکی از بسترهای موثر برای توسعه زیست بوم فناوری استان یاد کرد و افزود: در حال حاضر شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور بسیاری در برج مستقر شده و با تکمیل شدن برج تا پایان سال ظرفیت استقرار مجموعا 110 شرکت در آن فراهم می شود.

آزادی تاکید کرد: با تکمیل برج و استقرار 110 شرکت دانش بنیان و واحد فناور و نیز استقرار سایر اجزای زیست بوم فناوری استان، این برج به "هاب" توسعه فناوری غرب کشور تبدیل می‌شود.

  

اعتبار باشد، ایجاد زیرساخت‌های "شهرک فناوری" را شروع می کنیم

وی با  اشاره به لزوم توسعه زیرساخت های پارک علم و فناوری کرمانشاه جهت حمایت بیشتر و بهتر از شرکت های زیرمجموعه گفت: در همین راستا راه اندازی «شهرک فناوری پارک علم و فناوری کرمانشاه» را در دستور کار داریم.

وی افزود: این شهرک در 50 هکتار از اراضی پارک احداث خواهد شد و برای تکمیل زیرساخت های آن در سفر هیات دولت به استان مقرر شد 100 میلیارد تومان اعتبار در اختیار پارک قرار گیرد.

آزادی گفت: به محض دریافت این اعتبار احداث زیرساخت های این شهرک شروع می شود و امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر زمینه را برای استقرار واحدهای کارگاهی و صنعتی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک فراهم کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی شرکت ها وارد دومین دهه فعالیت خود با پارک علم و فناوری کرمانشاه می شوند گفت: در همین راستا یکی از اولویت های خود را تمرکز بر توسعه بازارهای صادراتی این شرکت ها گذاشته ایم.

وی افزود: با توجه به هم مرز بودن استان با کشور عراق اولویت خود را در این زمینه بازار این کشور تعریف کرده ایم و در همین راستا راه اندازی دفتر توسعه صادرات محصولات دانش بنیان و فناور را در این کشور در برنامه داریم.

آزادی گفت: این دفتر تا پایان سال راه اندازی می شود و در مرحله اول صادرات محصولات دانش بنیان استان و در گام بعدی صادرات محصولات دانش بنیان کشور را به کشور عراق برنامه ریزی می کند.

 

 

 

 

 

عرضه 150 محصول فناورانه در نمایشگاه/ توافقات خوبی با بخش های دولتی داشته ایم

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه در تشریح دستاوردهای نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به برگزاری پنج روزه این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه  از پنجم تا نهم  شهریور ماه برگزارشد .

وی افزود: در این نمایشگاه 60 شرکت دانش بنیان و واحد فناور بیش از 150 محصول خود را عرضه کرده اند که برخی از این محصولات برای اولین بار در کشور تولید شده اند.

آزادی گفت: اهمیت برخی از این محصولات درحدی است که سه مورد آنها در حال دریافت منع واردات هستند و کشور به حدی به آنها اعتماد دارد که پیگیر ممنوعیت واردات محصولات مشابه آنهاست.

وی افزود: همچنین چند محصول داریم که با توجه به نیاز بالای کشور منع صادرات دارند و در حال تامین نیازهای کشور هستند.

آزادی هدف مهم از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مدیران و کارشناسان بخش دولتی با این دستاوردها و معرفی این محصولات فناورانه عنوان کرد و افزود: خوشبختانه این هدف محقق شده و تاکنون چند مورد توافقات اولیه جهت همکاری شرکت های دانش بنیان با بخش های دولتی صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه همکاری با بخش دولتی روند خاص خود را دارد، به نظر می رسد ظرف یک تا ماه آینده پیگیری برای انجام توافقات صورت گرفته ادامه داشته باشد.

رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه از برگزاری 10 پنل تخصصی در حاشیه این نمایشگاه هم خبر داد و افزود: دراین پنل ها که با حضور مدیران و کارشناسان بخش های دولتی برگزار می شود، شرکت های حاضر نیازمندی ها، مشکلات و چالش های خود را مطرح می کنند.

وی افزود: همچنین در این پنل ها، نیازمندی های فناورانه بخش های دولتی هم احصا شده و راهکارهایی از سوی شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور برای رفع آن بیان می شود.

آزادی گفت: خوشبختانه برگزاری این پنل ها تا حدی منجر به پیگیری بخش های دولتی برای رفع چالش ها و مشکلات شرکت های دانش بنیان استان شده است.

رییس پارک علم و فناوری استان  کرمانشاه به بازدید پنج ساعته استاندار کرمانشاه از این نمایشگاه هم اشاره کرد و افزود: استاندار کرمانشاه در این بازدید صبورانه پای درد دل شرکت های دانش بنیان نشسته و از نزدیک با مشکلات و چالش های آنها آشنا شدند.

وی در پایان افزود: خوشبختانه این بازدید برکات بسیاری به همراه داشت و برخی مشکلات شرکت ها در همان محل از طریق تماس تلفنی و پیگیری استاندار کرمانشاه مرتفع شد.

 

خوانده شده 296

پنل واحد من

اطلاعیه و فراخوان ها

  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری کرمانشاه با همکاری شرکت سانا صنعت ماندگار برگزار می‌کند؛ نخستین…
  • 1- معرفی جشنواره جشنواره نوآوری در گردشگری استان کلیه زمینه‌های مرتبط با گردشگری اعم از بوم گردی، گردشگری سلامت، گردشگری…
  • به اطلاع شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان کرمانشاه می رساند اتاق بازرگانی استان…
  • مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری استان کرمانشاه برگزار می کند؛ کارگاه آنچه در دنیای گیم…
  • فراخوان رویداد جذب ایده در شهرستانهای استان کرمانشاهجهت اطلاعات بیشتر شماره 08331031 داخلی 405 08338253809 این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید لطفا جهت ثبت نام…

دستاوردها و افتخارات پارک

دستاوردها و افتخارات پارک